Subin lahjakortista. Voiko olla totta?
Sain lahjaksi 5kpl 9e lahjakortteja subiin. heillä ei ole kuin 9e valmiiksi painettuja lahjakortteja.
Kun menin ostamaan subia (ostan yleensä puolikkaan) eivät suostuneet kassalla antamaan lahjakortista rahaa takaisin eivätkä kirjoittamaan uutta lahjakorttia lopuille rahoille.
Jouduin pakosta miettimään miten saan 9e täyteen (subin lisäksi 0.3 fanta 2.50e). Ja vielä jäi euro tuhlattavaksi jonka jouduin antamaan subin hyväksi koska sieltä ei saanut mitään eurolla eikä minulla ollut rahaa mukana koska ajattelin sillä lahjakortilla asiat hoitaa.
Kyllä nyt pännii. Ja voiko tämä olla totta? Eikäs lahjakortti ole rahaa vastaava niin eikös siitä nyt olisi pakosta saatava rahaa takaisin tai uusi lahjakortti? Eikä niin että firma voittaa aina lahjakortista loput.
Soitan huomenna vielä puljun omistajalle.
Kyllä ärsyttää.
Kommentit (15)
takaisin. Mutta kyllä sitten pitäisi antaa uusi lahjakortti pienemmälle summalle! Vai? Voiko tästäkin kauppa päättää?
lahjakorteista rahaa takaisin.
Jos itse olisin yrittjä niin en ainakaan antaisi jo ansaittuja rahojani takaisin.
9€ ja kuitenkaan asiakas ei käytä kuin vaikka 7€ niin pitäishän toi jotenkin huomioida, laittaa vaikka korttiin että 2€ jäljellä...
No, eipähän tarvi sellasiin puljuihin jalkaansa laittaa, jotka huijaa asiakkaitaan
ja aina on kirjoitettu loppusummalle uusi lahjakortti.
Ei lahjakortista tietenkään anneta takaisin. Joku av-mammahan ostaisi halvimman tuotteen joka setelillä ja rahastaisi loput. Hohhoijjaa. Lahjikset ovat juurikin tarkoitettu käytettäväksi kyseisessä firmassa. Ja en ole subilainen, mutta törmännyt hotellimaailmassa samaan. Aina yhtä tuskasta, mistä näitä jurpoja riittää.
ilmoittaa verottajalle, että annoin euron lahjan tuolle sub'lle, siinäpähän selitelkööt kun verotarkastaja tulee katseleen papereita
ja aina on kirjoitettu loppusummalle uusi lahjakortti.
Aina oon saanut loppusumalle uuden kortin tai entiseen korttiin on kirjoitettu käytetty 19,90€ käyttämättä 0,10€
Ei lahjakortista tietenkään anneta takaisin. Joku av-mammahan ostaisi halvimman tuotteen joka setelillä ja rahastaisi loput. Hohhoijjaa. Lahjikset ovat juurikin tarkoitettu käytettäväksi kyseisessä firmassa. Ja en ole subilainen, mutta törmännyt hotellimaailmassa samaan. Aina yhtä tuskasta, mistä näitä jurpoja riittää.
niin tyytyväisenä lahjoitat loput liikkeelle?
huomioithan, että edellinen liike ei edes kirjoittanut loppusummaa pienemmälle lahjakortille
Lounasseteleistäkään ei saa rahaa takaisin missään muodossa.
Ja joka tapauksessa setelit olivat sinulle lahjoja, että periaatteessa kaikki on voittoa.
se vaan menee monessa paikassa. Käytäntö vaihtelee, täytyy itse selvittää miten missäkin. Lounasseteleistäkään ei saa rahaa (tai lahjakortteja) takaisin. Joissain vaatekaupoissa taas toisin.
ettei anneta rahaa takaisin. Monissa lahjakorteissa se lukeekin "ei vaihdeta rahaksi eikä anneta rahaa takaisin". Eli idea on käyttää lahjakortti kokonaisuudessaan ja mahdollisesti ylimenevä osa maksaa itse. Jollei halua käyttää kokonaisuudessaan, erotus jää kaupan hyväksi.
Näin toimivat ainakin ennen myös lounassetelit. En ole ollut niiden kanssa pitkään aikaan tekemisissä, joten nykyisyydestä en tiedä.
Nykyisin on tullut myös ladattavia lahjakortteja, joista veloitetaan vain sen verran kun on käytetty.
Hyvä tietää. Aioin ostaa subin lahjakortteja lahjaksi nuorisolle. Nyt kyllä muutan suunnitelmaani. Minulle on saamastani lahjakortista aina jätettyt liikkeeseen tilille loppusumma jos en sillä ostokerralla löytänyt saman hintaista itseäni miellyttävää lahjaa. Sehän takaa liikkeelle, että tulen toisenkin kerran ostoksille ja käytän loput lahjastan arvosta.
antaako lahjakortista rahaa takaisin vai ei. Yleensä se lukee siinä lahjakortissa kyllä.