Saako päiväkodin pihalla käydä iltaisin ja viikonloppuisin leikkimässä?
Onko tästä mitään virallista tietoa kellään?
Kyse tietysti kaupungin päiväkodista.
Kommentit (29)
olen nähnyt kylttejä, jossa lukee esim. Asiaton oleskelu alueella kielletty klo 20-06.
Mun mielestä pitäis tulla sääntö esim. kaupungin järjestyssääntöihin, ettei päiväkotien tai koulujen alueella saisi olla öisin. Usein kun siellä teinit vetää viinaa ja tupakoi, ja jättää jälkeensä sotkua :(
Espoossa olen töissä ja meidän päiväkodin pihassa saa leikkiä sen ollessa kiinni. Lieneekö asiaton oleskelu olla jotain muuta kuin leikkimistä, esimerkiksi teinien juopottelua tai pulsujen nukkumista leikkimökissä?
mutta 21-06 asiaton oleskelu kielletty -kyltit tekisivät kyllä terää täälläkin. Missä on kasvatus, jos pitää tarhan pihaan mennä kaljottelemaan, tupakoimaan ja riehumaan?
että päiväkotiin saa mennä toki käymään, mutta oleskelemaan ei saa jäädä ilman asiaa lasten turvallisuuden vuoksi. Esimerkiksi vieraat äidit lapsineen eivät saa jäädä pihaan leikkimään päiväkodin ollessa auki, koska silloin vastuukysymykset ongelmatilanteissa olisivat liian vaikeita.
8
Samaa mieltä olen siitä, että nuorisolaumojen kaljoittelu ei saisi olla sallittua, mutta esim jos lapset vanhempineen tulevat leikkimään, ei siitä ole kenellekään harmia.
Ap
ei häntä ole mitään syytä poistaa julkiselta paikalta. Päiväkoti vastaa omasta väestään päivähoidon aikana.
Eihän ne saisi sitä kaljaakaan juoda, eikä tupakkaa polttaa. Siitä on ihan lakikin, mutta noudattavatko he sitä?
Mikäs ongelma siinä on jos teinit siellä käyvät kaljoittelemassa? Meidän koulun pihalla kokoontuu paikallinen mopojengi eikä siinä satunnaista huutoa, mopon pärisyttelyä ja satunnaista nenänniistopaperia lukuunottamatta ole mitään ongelmaa. Ihme mussutusta tollanen teinien kyylääminen ja syyllistäminen.
Huolehdin puistojen turvallisuudesta ja tarvittaessa kutsun apua paikalle, jos on liian täyttä.
Olisi tärkeää ymmärtää että päiväkotien puistot saavat olla käytössä vain niiden aukioloaikoina.
Siksi moniin on asennettu lukot. Jos lukkoihin ei ole varaa niin minä olen se joka päivystää.
T: Chuck Waldom
että varattu päivväkodin käyttöön klo 06-18 tms. Eli SAA muina aikoina.
Mikäs ongelma siinä on jos teinit siellä käyvät kaljoittelemassa? Meidän koulun pihalla kokoontuu paikallinen mopojengi eikä siinä satunnaista huutoa, mopon pärisyttelyä ja satunnaista nenänniistopaperia lukuunottamatta ole mitään ongelmaa. Ihme mussutusta tollanen teinien kyylääminen ja syyllistäminen.
tunge sinne päiväkodin pihalle leikkimään, kun päiväkoti on auki? Eipä ole kyllä mulle tullut mieleenkään, että sinne silloin saisi mennä. Ja tuskin saakaan.
tunge sinne päiväkodin pihalle leikkimään, kun päiväkoti on auki? Eipä ole kyllä mulle tullut mieleenkään, että sinne silloin saisi mennä. Ja tuskin saakaan.
kyllä aina joskus joku perhe tulee kysymään saavatko leikkiä pihassa vaikka siellä onkin muita lapsia. Ei se minusta niin ihmeellistä ole. Mutta täytyy sitten vastata, että valitettavasti se ei käy.
8
saa.Meillä oikein kehotettiin vanhempia käyttämään iltaisin pihaa ,karkottaa tihutyön harrastajia.
mutta kun "unohtavat" kaiken paskan jälkeensä tasan siihen kohtaan missä istuvat. Valitettavasti vain kaljoitelevat ja tupakkaa polttavat teinit ovat niitä laiskimia tekemään mitään (eivät edes roskiaan korjaa) ja mistähän se malli tulee muualta kuin kotoa.
Päiväkodin tätinä olen törmännyt siihen, että piha on täynnä tupakan natsoja, pullon siruja ja muuta sotkua: Hajotetaan leikkitelineitä ja sotketaan paikkoja. Ei ole mukavaa, kun lapset eivät pääse maanantaisin aamupäivällä leikkimään, kun joutuu odottamaan kaupungin ukkoja siivoamaan paikkoja. Menköön teinit jonkun kotiin vetämään kaljaa!
Tämä oli tullut ilmi aamupiirissä, kun joku lapsista oli sanonut käyneensä viikonloppuna leikkimässä päiväkodin pihassa.
Minäkin olen aina ollut siinä uskossa, että kaupungin päiväkotien pihassa saa leikkiä vapaa-ajalla niiden ollessa suljettuna.
Ap