46 vuotiaana esikoisensa saanut ei jaksaisikaan kasvattaa lastaan!
Kertoi minulle, että mieluummin ottaisi lapsettoman elämänsä takaisin. Lapsi on nyt 4 v eikä helpoimmasta päästä. Lapsen isä ei kanna vastuuta lapsesta ja äiti on väsynyt.
Kommentit (44)
Mutta jos nyt yksi vanhemmista äideistä väsyy, siitä tehdään numero.
Ikää on päälle 40 ja olen onnellinen siitä, ettei ole kersoja pyörimässä nurkissa. Saan viettää mieheni kanssa lapsettomien laatu-aikaa, matkustella ympäri maailmaa ja vain nauttia olosta.
Ei ole mikään muksu rääkymässä öisin. Suosittelen!
miten kummassa olet eksynyt tällaiselle palstalle???
on parempi tehdä lapset nuorempana, kun en ole itsekään aivan 20 v enää. Nostan hattua itselleni, että jaksan lasteni kanssa kotona.
Ei ole kovinkaan hienoa, että rimaa hipoen jaksaa säilöä lapsensa kotiin, mutta yksi kaveri saa jo kupin nurin.
Ei ole kovinkaan hienoa, että rimaa hipoen jaksaa säilöä lapsensa kotiin, mutta yksi kaveri saa jo kupin nurin.
On ystäväni, mutta en edelleenkään pidä hänen lapsestaan. Äitiä ymmärrän. En ole ihmetellyt hänen myöhäistä innostustaan tulla äidiksi, mutta kyllä hän itse nimenomaan on nyt huomannut oman jaksamattomuutensa, joka johtuu iästäkin. Jos lapsi olisi tosi helppo, niin hän varmasti jaksaisi enemmän. Mietin, että jaksaako hän kasvattaa lapsensa täysi-ikäiseksi asti.
ap
en tätä lasta. Monesti olemme väsyneitä silloin, kun hänen lapsensa tulee päiväkodista ja haluaisi illaksi leikkiseuraa.
Ollaan tavattu muita kotihoidettuja lapsia aamupäivällä puistossa tai kerhoissa. Ihan riittävän hyvää vanhemmuutta, kun nuorin sentään pätkii yöuneni.
ap
Aamupäivän lisäksi pitää vähintään ulkoilla toisen kerran tai sitten sopia leikkitreffejä muuten iltapäiväksi.
että "tuosta ja tuosta en tykkää, joten enpä sen kanssa ole", vaan nimenomaan päinvastoin. Omalla esimerkillä ja muuten ohjaamalla opettaa tulemaan toimeen kaikkien kanssa.
Pitäisikö meidän kauhistella ja arvostella tuttavaasi?
ystävän lasta! Tuliko tarpeeksi selvästi nyt? Eiköhän lapsikin tarvitse äitiään ede muutaman tunnin ajan arki-iltaisin?
ap
toiseenkin ketjuun, jossa kysyttiin äitiydestä 48 vuotiaana. Mielipiteeni on, että parempi nuorempana, koska vanhempana on epävarmaa, että jaksaako.
ap
Ei sinun tarvitse hänen lastaan hoitaa. Oletko nyt tyytyväinen?
Ja eihän leikkitreffit ole mitään hoitamista. Jos olet NOIN rasittunut, että koet normaalielämän NOIN työlääksi, hakeudu ls-asiakkaaksi.
Ärsyttäisi minuakin, jos joku - oli sitten nuorempi tai vanhempi - tuuppaisi omaa lastaan minulle hoitoon iltaisin! Eri asia on sitten ne yhteisesti sovitut leikkitreffit, jos puistoulkoilut ei mukamas riitä. Tuttavapiirissäni on vastaavia tapauksia, mutta onneksi eivät ole niin hyviä tuttuja että meille tulisivat (tai laittaisivat lapsensa) pyytämättä :D
siitä, että lapsi on tavallista haastavampi.Jos kerran on ainoa lapsi, josta ap ei pidä.
Sain itse oman esikoiseni 26-vuotiaana. Nyt olen 34v. Esikoinen on ollut sen verran haastava ja temperamentikas tapaus, että vasta 2 vuotta sitten aloin nauttia hänen äitinä olostaan. Olihan lapsi rakas ja tärkeä meille aiemminkin, mutta äitiys ei ollut mukavaa.
Lomallakin piti lapsen hoidossa. Nyt kun lomat on pidetty huomasi ajattelevansa, että olisipa lomaa lapsesta aina:(
Vihjaili, että jos minä ottaisin hänen lapsensa meille leikkimään, mutta kun en halua tai jaksa kuin harvoin ja silloinkin aina omasta aloitteestani! Minua kun valvottaa puolivuotias ja kaksi alle kouluikäistä kotihoidossa myös vie voimia, mutta tuo kyllä iloakin:)
Yksi lapsi lisää tuntuisi jo liian monelta, kun tämä äiti vain lepäilisi sillä aikaa. Suoraan sanottuna en edes pidä tuosta lapsesta, että ei ole ihan helppoa siksi ottaa hoitoonkaan. Äiti on onneksi saanut lapsen aina välillä jonnekin muualle hoitoon.
ap