Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hmm, nojoo, annoin kyllä vauvatarvikkeet miehen siskolle "omaksi"

Vierailija
07.08.2010 |

mutta aika jännä silti, ettei mitään ole kuitenkaan näköjään tarkoitus antaa takaisin nyt kun meille kuitenkin on vielä yksi vauva syntymässä. Onneksi annoin suurimman osan parhaista tavaroista omalle siskolleni, häneltä sain kuitenkin kamat takaisin.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka oli jäänyt kaappiini lojuamaan. Musta oli kiva, että hän pyysi sitä suoraan takaisin. Tajusin kaivaa sen esiin ja hän sai ajallaan takaisin. Ei tarvinnut jäädä kyräilemään, ettei sitäkän saatu takaisin.

Vierailija
22/60 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän sanoi, ettei tarvitse palauttaa. Annoin ne ilmaiseksi ystävälleni kun olivat tulleet omalle vauvalle pieniksi. Nyt jos käly saa vauvan - tuleeko hän peräämään niitä???? Ystävänikin on varmaan jo antanut ne eteenpäin, mistä minä ne nyt enää jäljitän?!

Hei herää ap! Annoit tavarat omaksi, muttet kuitenkaan antanut?

Vika ei ole miehesi siskossa vaan sinussa. Jos haluat niitä häneltä niin kysy mitä on jäljellä ja joutaisivatko teille. Näin se ainakin meidän lähipiirissä toimii - kiertoon joutavia tavaroita annetaan pyynnöstä tai pyytämättä ja siinä voi olla ns. palautuvia tavaroita tai sitten ihan muitakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minustakin tää on outo keskustelu. Jos annoit tavarat, niin ei ne sua koske millään lailla enää.

Jos taas annat siinä hengessä, että kun antaa, niin saa; se saamapuoli voi tulla ihan toisesta lähteestä ja toisessa muodossa.

Samaa mieltä kuin joku alussa: entä jos kokeilisi ihan puhumista? Voisitko sanoa kälyllesi, että kun me autoimme teitä tavaralahjoituksin teidän vauvan syntymän aikoihin, niin voisitteko te puolestanne auttaa jollain tavalla? Antamalla tavaraa, pesemällä ikkunat, olemalla lastenvahtina?

Ihan ihmeellistä vihjailua, selän takana puhumista jne. Opetatko ap lapsillesikin niin, että tärkeät ihmissuhteet on syytä hoitaa vihjailemalla ja panettelemalla selän takana?

Vierailija
24/60 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas annat siinä hengessä, että kun antaa, niin saa; se saamapuoli voi tulla ihan toisesta lähteestä ja toisessa muodossa.

Kun mitään ei koskaan tule saamapuolelle. Vaan jos se siitä on kiinni, niin kyllä minä voin myöntää olevani tympeä ihminen, kun odotan myös jotain vastavuoroisuutta.

Minä toivottavasti opetan lapsilleni, että jos saa jotain joltain toiselta, pitää itsekin antaa.

ap

Vierailija
25/60 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei antamisen yhteydessä odoteta vastalahjaa.

oletpas naurettava!

eli sinun antaminen on itsekästä. kuka tuollaiselta mitään haluaisi...?

Vierailija
26/60 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivottavasti opetan lapsilleni, että jos saa jotain joltain toiselta, pitää itsekin antaa. ap

Hyviin tapoihin kuuluu ehdottomasti vastavuoroisuus, sitä vastavuoroisuutta ei vaan voi vaatia muilta, sitä voi toteuttaa itse. Ja yleensä metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan.

Itse myös ymmärrän vastavuoroisuuden hyvinkin laajasti, ajatus on siinäkin tärkeintä.

t. 4 se keskustelun kannattaja

Vierailija
27/60 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sinun antaminen on itsekästä. kuka tuollaiselta mitään haluaisi...?

Jos saa synttärikutsun, lähettää kutsun itsekin. Jos saa kirjeen, vastaa siihen. Jos saa jotain tavaraa toiselta, yleensä miettii jossain tilanteessa, olisiko itsellä jotain annettavaa.

Jos ei mitään tule koskaan saamapuolelle, niin se kai kertoo siitä, ettei se toinen ihminen halua olla tekemisissä tai saada mitään.

No, ensi kerralla en mitään annakaan tälle ihmiselle, koska ei ilmeisesti minulta mitään halua.

ap

Vierailija
28/60 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun moni on tuonut meille vanhoja lastenvaatteita ja leluja ym... Ja meillä ei ole koskaan mitään takaisin antaa. No, oikeastaan kukaan ei niitä enää tarvitsisikaan, nyt vain miehen veljen perheeseen on vauva syntymässä ja sinne voisin antaa tavaroita eteenpäin, MUTTA kun meillekin on vauva tulossa, oma laskettu aikani on muutamaa kuukautta miehen veljen vaimon laskettua aikaa myöhemmin. Ajattelin katsoa vaatteet läpi ja ne jotka muistan varmasti heiltä saaduiksi palautan takaisin (vaikka puhuivatkin omaksi antamisesta aikanaan...), muutoin en uskalla luvata lainaan kuin pienimpiä kokoja.

Vierailija
29/60 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oletko sanonut tavaroita antaessasi että annat lainaan vai omaksi? Meillä ainakin menee niin että jos sanotaan että pidä omanasi, niille tavroille saa saaja tehdä jatkossa mitä hyvänsä, jos taas lainaksi, niin oletetaan että ne palautuu antajalle kun saaja ei enää tarvitse. Ja en ole olettanut keneltäkään saavani omaksi annettuja takaisin vaikka lapsia on lisää tullutkin. Jos on noin vaikeaa antaminen niin on parempi pitää ne tavarat omassa kaapissa säilössä sen varalta jos niitä vaikka joku päivä itse tarvii.

Vierailija
30/60 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisältää toki sen itsekkään ajatusmallini, että jotain olisi joskus kiva saada myös vastalahjaksi. Tässä tilanteessa nyt vähän oletin, että sieltä saattaisi jotain palautuakin.

ap

Vierailija
31/60 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisältää toki sen itsekkään ajatusmallini, että jotain olisi joskus kiva saada myös vastalahjaksi. Tässä tilanteessa nyt vähän oletin, että sieltä saattaisi jotain palautuakin. ap

Se on sitten oma mokasi, ei miehen siskon. Hän on voinut ehtiä antamaan tavaroita jo eteen päin. Jatkossa kannattaa sanoa että antaa lainaksi jos tavarat takaisin haluaa. Oikea kommunikointi auttaa monessa asiassa, ei oletukset.

Vierailija
32/60 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten oma mokasi, ei miehen siskon. Hän on voinut ehtiä antamaan tavaroita jo eteen päin. Jatkossa kannattaa sanoa että antaa lainaksi jos tavarat takaisin haluaa. Oikea kommunikointi auttaa monessa asiassa, ei oletukset.

Ensi kerralla en siis annakaan hänelle mitään. Ja voihan se olla, että on antanut tavaroita eteenpäin. Mikä ettei, mutta sekin voisi olla kiva kuulla: "No voi harmi, kun ehdin juuri antaa ne eteenpäin!". Tai jos tulisi joskus edes "kiitos" tai joku muu merkki siitä, että myös siltä puolelta olisi halua antaa jotain, niin sekin olisi ok. Olen enemmän pettynyt siihen, että meiltä tunnutaan odottavan monenlaisia palveluksia, mm. joululahjojen tuomista kotiovelle, kun taas toisinpäin ei koskaan tule mitään merkkiä vastavuoroisuudesta.

Vierailija
33/60 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ajatellut pyytää/ odottaa takaisin mitään. Vuosi sitten tyhjennettiin viimeisetkin vauvan kamppeet miehen siskolle ja veljelle, omaksi annoin, ei palautus"valvoitetta", vaan sanoin ettei tarvetta tule. Nyt olen kuitnekin raskaana, mutta en ajatellut odottaa heiltä mitään takaisin.

Vierailija
34/60 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten on sanoitko "lainaan nämä sinulle" vai "tässä teille näitä vauva tavroita"

Ja jos vauveli on jo 1v niin onhan hän voinut niitä pienempiä kamoja jo myydä pois. ite ainakin olen pistäny samointein pienempiä kiertoon . eli jos et virallisesti lainannut niin käytännössä hän on voinut pienemmät 50-74cm jo myydä pois. Koska ei ole tiennyt että kyseessä olikin laina.

Mun käly on juuri sellainen idiootti joka kuvittelee , että ymmärrän jostain ilmeestä onko kyseessä laina vai omaksi saanti. Meinaan aikoinaan kun muutettiin niin saatiin isompaan kämppään verhoja kälyltä.. no siis hän silloin sanoi että saatte nämä, kun hänellä on niin paljon verhoja.. no yks kaks sitetten tulikin kylään ja otti verhot ikkunasta.. kun tarvikin niitö itse.. huoh.. itseasiassa sen jälkeen en ole mitään häneltä ottanut ilmaiseksi. Toisaalta taas itse olen sanonut aika suoraan, että annan nämä vauvanvaatteeet lainaan tahdon ne takaisin.. no kun saatiin vauva ei rouva vastannut puhelimeen missään vaiheessa enkä siten saanut mitään vaatteita takaisin. Oli hiukan kurjaa.

Vierailija
35/60 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi sisko ei varmaan ole ymmärtänyt, että et antanutkaan tavaroita hänelle omaksi vaikka sanoit hänelle niin.

Mikset voi kysyä saatko niitä takaisin?

Vierailija
36/60 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pidä kirjaa antamisistani, en oleta saavani kaikkea takaisin, en revi verhoja ihmisten ikkunoista jne. Annan mielelläni eteenpäin tavaroita, joita en itse tarvi.

En näköjään vain ole ymmärtänyt, että minun peruskäyttäytymistapoina pitämäni asiat eivät suurimmalle osalle olekaan sellaisia. Toisin sanoen "kiitos" ja omaehtoinen vastavuoroisuus.

Tämä vauvakama-asia ehkä vain konkreettisesti kiteyttää sen pahan mielen, joka on tullut monesta muustakin asiasta miehen siskon kanssa. Esim. kyläilyt, joululahjat, perhejuhlat yms...

ap

Vierailija
37/60 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap raukkaa, väärinkohdeltua.

Vierailija
38/60 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoivat perätä sitä takaisin 4 vuoden kuluttua. Hmmm... mä voisinkin oikeastaan soitella esikoisen vaunut 4 vuotta sitten ostaneelle perheelle, että saanko ne takaisin nyt kun on uusi vauva tulossa.

Että joo. Kyllä näitä riittää, jotka jaksavat perätä antamiaan ja jopa myymiään tavaroita takaisin pitkin kyliä.

Vierailija
39/60 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap raukkaa, väärinkohdeltua.

Mutta kyllä, mun mielestä miehen sisko ei ole käyttäytynyt kovinkaan hyvin.

ap

Vierailija
40/60 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä sitä ollaan ja katsellaan kieroon ihmistä, joka ei tajua tehneensä jotakin väärin. Jos tavaroita tai lahjoja annetaan, ne ovat sen jälkeen saajan omia. Ei niissä tule mukana varauslappua: palauta heti jos alan näyttää siltä, että saattaisin sittenkin haluta ne takaisin ja palauta vaikka en näyttäisikään. Täytyyhän sinun lukea ajatukseni.