Gallup yksinhuoltajille!
1. Kuinka monta lasta?
2. Minkä kokoinen asunto? Oma vai vuokra? Onko kaikilla lapsilla omat huoneet?
3. Osaliistuuko isät lasten elämään? Jos kyllä niin missä määrin?
4. Mitkä ovat henkireikiäsi? Harrastatko jotain vai järjestätkö johonkin muuhun juttuun itsellesi aikaa?
5. Minkälainen on tukiverkkosi?
6. Miten koet pärjääväsi?
7. Seurusteletko? Jos et, kaipaatko seurustelua?
Kiitän jo etukäteen vastanneita! =)
Kommentit (24)
1. Kuinka monta lasta?
2 tyttöä, 7 ja 4v.
65m2 kaksio, lapsilla yhteinen huone, itse olohuoneessa. Vuokralla.
Joka toinen viikonloppu
4. Mitkä ovat henkireikiäsi? Harrastatko jotain vai järjestätkö johonkin muuhun juttuun itsellesi aikaa?
Viikolla ei ole omaa aikaa. Henkireikiä on ystävät ja omat vapaat viikonloput.
Muutama erityisen hyvä ja rakas ystävä. Omat vanhemmat, lastenhoidollisesti eivät voi paljoakaan tukea.
Hyvin, henkisesti paremmin kuin parisuhteessa lasten isään, vaikka mitään henkistä eikä fyysistä väkivaltaa ollut, ei pettämisiä eikä päihdeongelmia.
Seurustelin hetken, ei toiminut. Tavallaan kaipaan seurustelua, mutta olen oppinut elämään itsekseni lasten kanssa. Aktiivisesti en mitään etsi, tulee vastaan kun on tullakseen.Kiitän jo etukäteen vastanneita! =)
1. Kuinka monta lasta? 3
2. Minkä kokoinen asunto? Oma vai vuokra? Onko kaikilla lapsilla omat huoneet? 150 m2, oma
3. Osaliistuuko isät lasten elämään? Jos kyllä niin missä määrin? Lapset joka toinen viikko isäällään.
4. Mitkä ovat henkireikiäsi? Harrastatko jotain vai järjestätkö johonkin muuhun juttuun itsellesi aikaa? Yritän harrastaa liikuntaa. Pimeää on.
5. Minkälainen on tukiverkkosi? Olematon.
6. Miten koet pärjääväsi? Olen hyvin yksinäinen ja kaipaan aikuista seuraa.
7. Seurusteletko? Jos et, kaipaatko seurustelua? Kaipaan.Kiitän jo etukäteen vastanneita! =)
1. Kuinka monta lasta? KAKSI LASTA.
2. Minkä kokoinen asunto? Oma vai vuokra? Onko kaikilla lapsilla omat huoneet? 102NELIÖTÄ, OMA, ON MOLEMMILLA OMAT HUONEET.
3. Osaliistuuko isät lasten elämään? Jos kyllä niin missä määrin? OSALLISTUU MAKSAMALLA ELAREITA JA TAPAAMALLA LAPSIA TOSI PALJON, LAPSET OVAT REILUN 10 YÖTÄ KUUKAUDESTA ISÄLLÄÄN, TAPAAMISET MUN TYÖVUOROJEN MUKAAN. LISÄKSI VOIN AINA SOITTAA, JOS ON JOTAIN HUOLTA/MURHETTA/POHDITTAVAA LAPSISTA.
4. Mitkä ovat henkireikiäsi? Harrastatko jotain vai järjestätkö johonkin muuhun juttuun itsellesi aikaa? YSTÄVÄT, JOITA ENNÄTÄN TAVATA AIKA VÄHÄN. LUEN JA NAUTIN MYÖHÄÄN VALVOMISESTA, KUN LAPSET NUKKUVAT TAI "LAPSIVAPAISTA" AAMUPÄIVISTÄ (LUEN, LAULAN, OON KONEELLA, NUKUN, KUUNTELEN MUSIIKKIA TÄYSILLÄ) ENNEN ILTAVUOROA, KUN LAPSET KOULUSSA.
TUKIVERKKO LÄHINNÄ PUHELIMEN PÄÄSSÄ, OMA PERHE ASUU KAUKANA, TAVATAAN N. KERRAN/2KK.6. Miten koet pärjääväsi? IHAN OK, RAHALLISESTI TOSI TIUKKAA, VÄSYMYS JA UNIVAIKEUDET VAIVAA AJOITTAIN KOVASTIKIN.
7. Seurusteletko? Jos et, kaipaatko seurustelua? EN SEURUSTELE, JA TÄNÄÄN TAJUSIN, ETTÄ JOO, KAIPAAN KYLLÄ. EDELLISESTÄ SEUKKAAMISESTA EI OO KAUHEAN KAUAA JA SILLOIN AHDISTI, JOHTUI EHKÄ ENITEN TYYPISTÄ, MUT MUUTENKIN. EN SITTEN TIEDÄ.
1. 2 lasta
2. 70 m2 kolmio, vuokralla, lapset samassa huoneessa kerrossängyssä
3. isä osallistuu elämään tapaamisilla riittävästi ja maksuilla
4. kuntosali, juoksu, seurustelu ja opiskelu ovat henkireikiäni
5. pari lastenhoitajaa, muutama kaveri ja äiti ja muut sukulaiset vähän kauempana
6. pärjään vallan mainiosti, paremmin nyt kuin huonossa avioliitossa
7. seurustelen :)
1, 2lasta
2, 3h ja keittiö
3, vuokra
4, ei ole harrastuksia
5, mummu
6, hyvin
7, seurustelen
(tai kai paremmin pankin), urheilen, tädit ja joskus mummo, hyvin, seurustelen (salassa, toinen nainen)
1, 2lasta
2, 3h ja keittiö, vuokra ja lapsilla yhteinen huone
4, isä tapaa lapsia joka toinen viikonloppu, ja joskus muulloinkin
5, ei harrastuksia
6, mummu
7, hyvin pärjään
8, seurustelen
1. 1 lapsi
2. 55 m2 kaksio, vuokralla, lapsella oma huone
3. isä tapaa joka toinen viikonloppu ja arkisin yhtenä päivänä
4. lenkkeilyä
5. vanhemmat voivat välillä hoitaa
6. hyvin pärjätään
7. seurustelen
1. 2 lasta
2. Kaksio, alle 60 neliötä, ehkä 10 vuoden päästä oma... Lapsilla käytössä yhteinen huone.
3. Lasten isä tapaa lapsia kun häntä huvittaa, muuten keskittyy vain omaan hyväänsä, ei soittele lapsille tms. Meillä tod. huonot välit. Ei maksa elareita, koska on "varaton" (ts. varat uuden rouvan nimissä).
4. Urheilen ja tapaan ystäviä, siinä mun henkireiät.Enemmän saisi olla vapaata, myönnän...
5. Tukiverkko on melkein olematon. Yksi lastenhoitaja, jolle voi lapset antaa tunniksi tai pariksi, omat vanhemmat hätätilanteessa käytössä, joskin välimatkaa satoja kilsoja.
6. Pärjään hyvin ja nautin elämästä!
7. En seurustele. Kaipaan hyvää ihmissuhdetta, mutta ennemmin olen yksin kuin kidun huonossa suhteessa. Ei koskaan enää mitään narsistipaskaa tälle tytölle, kiitos :)
1. yksi lapsi
2. 57 m2, kaksio, lapsella oma huone, vuokra-asunto
3. ei osallistu, maksaa vain elarit
4. Koiran kanssa lenkkeily ja puuhailu, käsityöt
5. Hyvä tukiverkko, omat vanhemmat, lapsen isän vanhemmat ja veli perheineen
6. Mielestäni pärjään hyvin, rahallisesti tiukkaa
7. Seurustelen, mutta olin 5,5 vuotta sinkkuna ja sekin maittoi
Kyselin, koska olen itse pian samassa tilanteessa ja on mielenkiintoista kuulla miten muiden elämä järjestyy yksinhuoltajana :)
Vastaan itsekin vielä noihin kysymyksiin myöhemmin.
ap
1. Kuinka monta lasta?
7. Seurusteletko? Jos et, kaipaatko seurustelua?Kiitän jo etukäteen vastanneita! =)
1)2
2)100 neliötä, oma ja pankin, on omat huoneet
3) Isä maksaa elarit ja tuo saunapuut
4) Lenkkeily, valokuvaus, lukeminen, musiikki
5) Ystävät, sukulaiset
6) Rahallisesti tiukkaa, muuten pärjään hyvin
7) Seurustelen
Minulla on 1 lapsi.
Asutaan vuokrakolmiossa, molemmilla on omat huoneet.
Isä ei osallistu mitenkään meidän elämäämme.
En harrasta mitään, käyn töissä ja roikun netissä.
Tukiverkkoni asuu 500 km:n päässä. Hän on veljeni.
Pärjään hyvin, joskin elämä on joskus ihan valtavan tylsää, mutta sehän on vain oma vikani. Lisäksi rahat on aina vähissä, koska asun liian kalliisti, koska halvempaa asuntoa ei ole tarjolla. Toisaalta taas olen hyvin vapaa tekemään äkkinäisiäkin elämänmuutoksia ja olen niitä tehnytkin.
En seurustele. Kaipaan seurustelua tosi paljon.
joka viikonloppu, henkireikiä ei oikeastaan ole, ulkoilen ja tapaan ystäviä, en järjestä mitään.
Kaipaan kyllä useinkin seuraa, vaikka olen vähän erakko :)
1. Kuinka monta lasta?
Yksi2. Minkä kokoinen asunto? Oma vai vuokra? Onko kaikilla lapsilla omat huoneet?
On oma huone, omistusasunto (velkaa)
Vain ja tasan silloin harvoin kun häntä sattuu huvittamaan. Epäsäännöllisesti, epäloogisesti eikä ikinä jos apua tarvitaan. Siksi se onkin ex.
Henkireikänä netti varmaan, surullista mutta näin on. Yrittäisin alkaa harrastaa mutta hankalaa on.
Vain miesystävä auttaa. Muuten ei oikeastaan mitään, edes ongelmatilanteissa.
Helkkarin väsynyt, ahdistunut ajoittain.
Kyllä seurustelen (ihme, jos ajattelee miehen kannalta).
1. Kuinka monta lasta?
1. 2 lasta
2. Asutaan kolmiossa, vanhemalla oma huone, pienemmällä toistaiseksi sama huone äidin kanssa, asutaan vuokralla toistaiseksi
3. Isän osallistumisesta ei vielä tietoa kun ei ole suostunut vielä neuvottelemaan huolto- ja tapaamisasioista
4. Ei ole harrastuksia eikä muutenkaan omia menoja. Illat kun lapset nukkumassa ovat aikaa keskittyä omiin puuhiin
5. Paljon on ihmisiä joiden kanssa voin keskustella kun koen tarvitsevani tukea, lastenhoitoapua on aika vähän.
6. Koen pärjääväni hyvin näin yksinhuoltajanakin.
7. En kaipaa uutta suhdetta kun ero on vielä aika tuore. Aion nyt nauttia ajasta ilman parisuhteiden tuomia ongelmia.
1.1 lapsi
2. Kaksio 55 m2
3. Lapsen isä ei ole uusimman naisensa (tytön) löydettyään enää ollut kiinnostunut tapaamaan lasta. Naisystävä ei pidä lapsista.
4. Ei omaa vapaa-aikaa.
5. Ei tukiverkkoa.
6. Elän lapselleni.
7. En seurustele. Yksinoloa / täydellistä selibaattia takana jo 4 vuotta.
1. Kuinka monta lasta? 1
2. Minkä kokoinen asunto? Oma vai vuokra? Onko kaikilla lapsilla omat huoneet? kolmio 70 m2, vuokra, on oma huone
3. Osaliistuuko isät lasten elämään? Jos kyllä niin missä määrin? Ei
4. Mitkä ovat henkireikiäsi? Harrastatko jotain vai järjestätkö johonkin muuhun juttuun itsellesi aikaa? Netti, jumpat, shoppailu
5. Minkälainen on tukiverkkosi? Isovanhemmat 100 km säteellä
6. Miten koet pärjääväsi? Hyvin
7. Seurusteletko? Jos et, kaipaatko seurustelua? En, en edes kaipaa enää seurustelua.
1. Kuinka monta lasta?---- 3
2. Minkä kokoinen asunto? Oma vai vuokra? Onko kaikilla lapsilla omat huoneet? --- aso, 4h +k, ei
3. Osaliistuuko isät lasten elämään? Jos kyllä niin missä määrin? --- lapset isällään joka toinen vkonl 3-4 yötä, välillä muutenkin
4. Mitkä ovat henkireikiäsi? Harrastatko jotain vai järjestätkö johonkin muuhun juttuun itsellesi aikaa? ---- ei ole henkireikiä, töihin yritän järjestää
5. Minkälainen on tukiverkkosi? ---- vielä aika heikko, äiti auttaa. olen huono pyytämään apua
6. Miten koet pärjääväsi? ---huonosti, en selviä töistäni kun olen liian väsynyt. muuten ihan ok.
7. Seurusteletko? Jos et, kaipaatko seurustelua? --- seurustelen.
[/quote]
*1 lapsi 1. Kuinka monta lasta?
*80m2 3h+k+s+khh 2. Minkä kokoinen asunto?
*oma Oma vai vuokra?
*on Onko kaikilla lapsilla omat huoneet?
*tapaa joka toinen viikonloppu lasta, minun kanssa superhuonot välit 3. Osaliistuuko isät lasten elämään? Jos kyllä niin missä määrin? 4. *ei ole henkireikiä Mitkä ovat henkireikiäsi?
*en harrasta itse mitään Harrastatko jotain vai järjestätkö johonkin muuhun juttuun itsellesi aikaa?
*heikko. Oma isä parinsadan kilometrin päässä ja miesystävä 5. Minkälainen on tukiverkkosi?
*ihan hyvin 6. Miten koet pärjääväsi?
*kyllä 7. Seurusteletko? Jos et, kaipaatko seurustelua?