ei hedelmöitymisiä
eilen oli punktio, ja äsken soitin tuloksista. Yksikään munasoluista ei ollut hedelmöitynyt. Aamulla pitää vielä soittaa uudelleen. Tietääkö joku onko sitte mahdollisuus että ne vielä hedelmöityy vai miksi sinne pitää soittaa?
Kommentit (25)
... olinpas tyhmä.... jos teillä ei hedelmöitynyt, kun simpat ei tunkeutunut munasolun sisään (IVF) ja nyt ne sitten vielä kuitenkin yrittäisivät tehdä ICSI-hoitoa... en tiedä, onnistuisiko se teoriassa vielä vai ei.... joillakin pareillahan, jos epäillään simppoja, niin laitetaan puolet muniksista maljalle ja puolet ICSItaan suoraan....
Peukut sulle vielä!
Eemeli
Varmaan haluavat että soitat vielä myöhemmin että esim. lääkäri on ehtinyt antaa oman arvionsa tilanteesta & jatkosta.
Tietääkseni hedelmöittymisen näkee jo samana päivänä kuin punktio on ollut joten jos tänään ei vielä ole tapahtunut mitään niin olisi kyllä kovin harvinaista jos huomenna olisi jotain yhtäkkiä tapahtunut. :-(
Oliko teillä kyseessä IVF vai ICSI? Jos ette olleet vielä ICSI:ssä niin sehän auttaa useinmiten tällaisissa tapauksissa.
Jaksamista.
eemeli3:
...jos teillä ei hedelmöitynyt, kun simpat ei tunkeutunut munasolun sisään (IVF) ja nyt ne sitten vielä kuitenkin yrittäisivät tehdä ICSI-hoitoa... en tiedä, onnistuisiko se teoriassa vielä vai ei....
Muistelen että meille sanottiin joskus että munasolut pysyvät hedelmöityskykyisenä labrassa vain kuutisen tuntia. Asia oli sen takia esillä että miehen työmatkan vuoksi simppojen luovutuksen kanssa meinasi tulla kiire (punktio ap ja mies olisi päässyt klinikalle vasta ip).
eli meillä oli kyseessä ivf hoito. Munasoluja saatiin eilen kahdeksan kerättyä. simpoissa ei mitään vikaa.
Eli, kun soitin punktiosta seuraavana päivänä mulla oli 1 hedelmöittynyt munasolu, ja sitten siirtopäivänä (eli seuraavana päivänä) niitä olikin 2. Ts. jostain syystä munasolu oli kypsynyt itsekseen maljalla, ja sitten se oli hedelmöittynyt. Biologi hämmentyneenä selitteli jotain, että kyllä sinne nyt sitten on joku siittiö kuitenkin mennyt, vaikka hän ei aiemmin huomannut...
Silloin mulla siis siirrettiin 2, mutta kumpikaan ei lähtenyt :-(
Tulethan ilmoittamaan mitä se uusi puhelu tarkoitti. Voimia!
... että mitä juttelevat... ehdottavat ehkä vielä ICSI-hoitoa - silloin viedään yksi simppa jokaiseen munasoluun ja jos ei hedelmöitys silloin onnistu, niin vika on käsitääkseni kyllä simpoissa ja niin se on kai tässä IVF:ssäkin, jos simot ei pääse munasolun sisälle omin voimin... mutta ICSI voi tosiaan auttaa tässä jutussa, että sen puoleen on vielä toivoa!
Jaksut ja halit!
Eemeli
(mun yleinen mainospätkä: 4*ICSI takana, otetaan lahjoituksena vastaan ylijäämälääkkeitä loppuvuodesta olevaan hoitoon: Menopur / Menogon, Pregnyl, Orgalutran... mailaile:
eemelikaksi@hotmail.com)
Tiedän, miltä tuntuu, kun labrasta soitetaan hed.tuloksia.. :( Toivon, että teillä on kuitenkin parempi tilanne kuin meillä:
Me oltiin selittämättömästi lapsettomia..
Meille on tehty IVF ja ICSI--> IVF:ssä saatiin 7 kypsää munasolua.. 1 hedelmöittyi normaalisti.. MUTTA seuraavana päivänä oli kuitenkin 2 alkiota eli 2.munasolu oli lähtenyt jakaantumaan.. milloin hedelmöitys tapahtui, sitä en tiedä.
Mentiin ICSIin tosi toiveikkaana. Saatiin 13 kypsää munasolua.. olin toiveikas, että nyt on parempi hed. tulos. MUTTA taas labrasta soitettiin, että vain 1 on hedelmöittynyt. :,( 3S3 Alkio siirrettiin .. tulos nega. Biologi oli ymmällään tilanteestamme.. mitään vikaa ei ole löytynyt, mutta ilmeisesti meidän kahden solut ei vaan tykkää toisistaan :,/
Hoidot lopetettiin viime viikon keskiviikkona.. lääkäri ei pystyny antamaan meille enää toivoa onnistumisesta. Lahjasoluja tai siittiöitä emme halunneet käyttää.
Meille nimittäin kerrottiin että ICSIssä voidaan hoitaa tämmöiset hedelmöityshäiriöt, mikä ilmeisesti teilläkin on ollut kyseessä. Mutta meidän kohdalla ICSIkään ei auttanut.
Toivottavasti teille käy paremmin!! Onnea jatkoon!! :)
Terv. jo palstalta poistunut Skorppari, joka kuitenkin vanhasta tottumuksesta käy kurkkaamassa lapsettomien keskustelua!
eli siksi piti soittaa että josko ne nyt kuitenkin olis edes jokunen hedelmöitynyt, vaan ei, sama tilanne oli ku eilenkin. Ei osannut sanoa siihen syytä, eikä tiennyt onko munasoluissa vai siittiöissä nyt jotain. Sano vaan että tää selittää nyt sen ettei inseminaatio onnistunu. Lääkäri mulle vielä soittelee puolenpäivän aikaan että mitäs jatkossa, me vaan ei tiedetä vieläkö jaksaako tähän uudelleen alkaa. Mä en edes muista koska mulla olis ollu normaali olotila, kun koko ajan vaan jotain hormonia pumpataan elimistöön. Miksi tän pitää olla näin kamalan vaikeeta!
Ja mikä kurjinta, ollaan oysissa hoidoissa ja siellä on nyt menossa sellainen tutkimus että tutkitaan olisko mikroinjektiosta hyötyä lapsettomuuden hoidossa jossa siittiöitä kuitenkin on riittävästi ja ne on hyvä laatuisia...Me siihen suostuttiin ja sitte arvalla katsottiin kumpaan ryhmään pääsee...normaaliin koeputkihedelmöitykseen vai siihen mikroinjektioon. Meillä tietysti huono arpa onni ja tavallinen tuli meidän osalle. Jos olis sattunu se toinen niin se olis nyt tässä samalla selvinny onko siitäkään meille mitään apua.
Miten te muut jaksatte hoitoja hoitojen perään? Jotenkin haluais vaan luovuttaa jo...
Olen pahoillani kurjista uutisista, josko Mallu se mikroinjektio toisi avun. Mä olen vasta ivf-jonossa ja jo viisi inseminaatiota takana, joiden suhteen lääkäri oli hyvin toiveikas. Josko meilläkin olis jotain ongelmia hedelmöittymisessä, kun toistaiseksi ollaan selittämättömiä.
Toivottavasti teillä onnistuu paremmin tuleva ivf. Kuulin että joillekkin tehdään samalla kertaa ivf ja se mikroinjektio...eli puolet ja puolet. Miksihän sitä ei tehdä suoraa. Jos meillekkin niin olisi tehty niin nyt tiedettäs että miten sillä olis käyny. Eikä tarvis uudelleen aloittaa sitä kauheaa hormoonirumbaa.
Mutta mä pidän peukkuja teidän hoidon suhteen!
Minä oon myös vko:n 41 punktioituja, ja meille tehtiin puolet Icsillä ja puolet Ivf:llä. Vaikka meillä on vika simpoissa, niin silti saatiin enemmän alkioita tuolla Ivf:llä kuin Icsillä. Monesti tehdään suoraan Icsi, jossa simpoissa on paljon häikkää. Meille tehtiin joku aika sitten Oys:ssä Ivf, josta saatiin 17 solua, ja joista vain 4 hedelmöity ja vain yksi selvisi siirtoon. Ihmettelin silloin tuota huonoa hedelmöitystulosta, ja lääkäri sanoi johtuvan ehkä siitä, että solut olivat epäkypsiä ja sen vuoksi eivät hedelmöityneet. Epäkypsät solut ovat kuulemma heti " pelistä pois" , eikä niillä ole paljon toivoa että ne hedelmöityisi.
Saitko selville että oliko teidän solut varmasti kypsiä? Siinä voisi olla yksi selitys huonoon hedelmöitykseen.
Me ollaan nyt oysissa hoidossa...tai oltiin. Joo, niinhän se oli että kahdeksan munasolua saatiin ja eipä niistä ollu ku kaks sitte kypsää. Meillä ei simpoissa vikaa, joten siksi eka koitettiin tuota ivf hoitoa. Oliko teillä oysissa nyt kun tehtiin tuo puolet ivf:llä ja puolet mikroinjektiolla?
Yhdelle tutulle oli väestöliitossa tehty tuo puolet ja puolet hoito.
Joko sinulle on siirto tehty? Mä pidän peukkuja että teillä onnistuu!!!
Meille kävi ekassa ivf:ssä samoin kuin teille: 20 munasolusta ei yksikään hedelmöittynyt! Kyllä silloin otti koville, lääkärikin ihmetteli kovasti tulosta. Meillä simpat sekä minun soluni näyttävät molemmat ok:lta. Toisessa hoidossa tehtiin mikrohedelmöitys (icsi) 10:solulle ja kokeeksi ivf 4:lle. Taas kävi niin, että yksikään 4:stä ei hedelmöittynyt, mutta icsi:llä hedelmöittyi 8 kymmenestä. Joten häntä pystyyn kohti icsiä, toivottavasti se tuo teille hyviä alkioita :)
Hilmis
Me ollaan väestöliitossa hoidossa, ja tämä oli eka kerta kun kokeiltiin puolet ja puolet Ivf:llä/Icsi:llä. Tiistaina oli punktio ja tänään siirrettiin 2 alkioita. Meille tehtiin viime keväänä ivf Oys:ssä ja koska seuraava hoito (Icsi) Oys:ssa olisi ollut vasta ensi keväänä, niin päätettiin tässä odotellessa tehdä yksi hoito Vl:ssä. Minä tiedän myös yhden parin Oys:ssa jolle oli käynyt tällä viikolla niin huonosti ettei tullut yhtään hedelmöityksiä :(
puhutaankohan me toisistamme kun kumpikin tiedetään yks pari, ja tuo teidän tarina kuulostaa aika tutulta. Onko meidän miehet kenties samassa paikassa töissä? :-)
Joo, taitaa olla työkavereita nuo meidän miehet ;)
Itsekin vähän arvelin ensin sitä samaa, mutta en uskaltanut alkaa arvuuttelemaan kun en ollut varma. Mulla mies on kertonut teidän tilanteesta, ja itsekin olen aina silloin tällöin kysellyt että missä vaiheessa teillä hoidot menee. Aika sekavia vastauksia oon saanut, kun ei taida tuo minun mies aina olla kovin perillä näissä hoitoihin liittyvissä jutuissa. Hyvä kuitenkin että voivat siellä työpaikalla jutskata näistä asioista ja huomata että on niitä kohtalotovereitakin olemassa:)Meinaatteko vielä jatkaa hoitoja tälle vuodelle?
Minäkin mietin että viitinkö kysyä, mutta pieni on maailma. Joo, sama täällä että vastaukset on aika sekavia kun koittaa mieheltä kysellä teidän hoidoista...tai sitte vastaus on että ei hän viittinyt sitä kysyä :-)
Mutta on ne nyt ilmeisesti jo vähän enemmän aiheesta puhuneet, ja hyvä niin, tuleepahan puhuttua heillä muidenkin kuin vain oman eukon kans.
Me ei enää tänä vuonna hoitoihin mennä. Tänään soitin sille hoitajalle, että kyllä kait me vielä yritetään sitte sillä mikroinjektiolla. Mutta ensin pitää elimistön levätä, ja sen aloitus menee tammi-helmikuulle.
Ensin kyllä mietittiin että jätetään koko homma nyt tähän, tuntuu liian rankalta...mutta sitte tulee mieleen että entäs jos se sittekin onnistus!
Ne nyt mulle suunnittelee täksi väliajaksi jotain progren- pistosta joka pitäis tuon mun endon vähän rauhassa.
Mutta toivon todella että teillä nyt onnistaa!!!
Kannattaahan teidän kokeilla sitä Icsiä ja vaikka ne hoidot rankkoja ovatkin, niin ei kannata luovuttaa!!
Meillä on takana 3 inseminaatiota, 2 Ivf:ää + pakastesiirrot ja nyt tämä Ivf/Icsi. Tuo mun mies on meinannut muutaman kerran luovuttaa ja on aika pessimistinen näiden hoitojen suhteen, mutta minä oon yrittänyt pitää tsemppiä yllä enkä luovuta ennenkuin kaikki voitava on tehty.
Tsemppiä myös teille ja yrittäkäähän ottaa rennosti tämä " lepoaika" ennen seuraavaa hoitoa. Me varmaan kuullaan vielä toisistamme suunnalta tai toiselta :)
Onpa tosi ikävä tilanne... Montako munasolua sulla oli? En muista kenenkään kirjoitelleen, että olisivat hedelmöityneet jälkikäteen, mutta kai he haluavat vielä pitää yhteyttä - tämähän on tosi tramaattista... olis " kiva" kuulla jatkosta, että mitä epäillään syyksi ja voiko asialle tehdä jotain... teillähän on ollut varmasti ihan kattava simppatesti ja ICSI-hoito kyseeessä???
Halit sulle!
Eemeli