Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos et voi luottaa omaan käytökseesi, perutko menoja sen vuoksi?

Vierailija
06.08.2010 |

Mulla on menossa masennuskausi ja sosiaalisissa tilanteissa saatan tehdä mitä uskomattomampia juttuja vaikka ihan ventovieraillekin ihmisille. Nyt on taas muutama "tärkeä" juttu tulossa, synttäreitä ja kutsuja, joihin on ns. pakko mennä. Mutta mutta.. jo aiemmin olen saanut vaan lisää ongelmia aikaa menemällä tällä fiiliksellä mukaan erilaisille kutsuille. Miten ratkaista asia rakentavasti? Omat ratkaisukeinoni eivät masennusvaiheessa riitä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ongelmia aiheutat?

Vierailija
2/6 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökötän, paiskon ovia, kieltäydyn jo sovitusta ohjelmasta.. en vastaa halaukseen, käännän katseeni pois, en ota lapsia syliin.. en osaa selittää mitä aivoissani silloin tapahtuu, mutta olen vain täynnä niin järjetöntä vihaa, että kuka tahansa tielleni osuu, joutuu kärsimään. :(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä mene stressaaviin tilanteisiin, mutta yritä silti käydä vähän ihmisten ilmoilla ja ulkona säännöllisesti, liika käpertyminen voi pahentaa masennusta. Ilmoitat ihmisille vain jonkin tekosyyn siihen ettet tule, sitten kun olet paremmassa kunnossa, jaksat hoitaa ihmissuhteitakin ja voit sitten paikkailla "laiminlyöntejäsi", jos niitä edes tulee.

Vierailija
4/6 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käytöksen arvaamattomuus ei ole syynä.

Vierailija
5/6 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi johtua sosiaalisten tilanteiden pelostakin.

Mieti, kenen ihmisen/ihmisten seurassa sinulla on hyvä ja rento olo? Voisitko tavata näiden ihmisten kanssa säännöllisesti? Sosiaalisten tilanteiden pelkooon auttaa harjoittelu ja harjoittelu. Voit rauhassa jättää väliin tilanteita, jotka tuntuvat liian stressaavilta. Miksi et voisi?

Vierailija
6/6 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökötän, paiskon ovia, kieltäydyn jo sovitusta ohjelmasta.. en vastaa halaukseen, käännän katseeni pois, en ota lapsia syliin.. en osaa selittää mitä aivoissani silloin tapahtuu, mutta olen vain täynnä niin järjetöntä vihaa, että kuka tahansa tielleni osuu, joutuu kärsimään. :(

ap

todennakoisesti se sun reaktio on luonnollinen, mutta ei tietenkaan muille mitenkaan "kiva". Onks niin etta uskallat pitaa puoliasi vain harvoin ja sitten se menee ihan "yli" kun on sita tunnetaakkaa keraantynyt?

Mulla on ollut tuollaisia karttykausia aiemmin, olen vahan kuin painekattila, kun yritan kannatella kulisseja liian pitkaan niin pamahtaa.