Olenko ilkeä mummo, tyttären poika on hoidossa, äitinsä aloittanut työt.
Päivän mittaaan käy naapurin lapsia leikkimässä, Tänään tarjosin pojalle makaroonilaatikkoa. Naapurin poika tuli istua nakottamaan pöydän äääreen ,kun poika söi. Sanoi tykkääävänsä kovasti laatikosta, en tarjonnut sitä jos kerran annan on aina syömässä. Asuu ihan vieressä, kurkut napsi kaikki pöydästä. Siis annatteko te ruokaa kavereillle.
Kommentit (11)
Itse annan ruokaa lasten kavereille, joilla on nälkä. Eikä katso ikää, meillä käy enimäkseen teinejä.
nnaapurissa asia olisi toinen ,jos tulisi kauempaa leikkimäään.
katsomassa, kun toinen syö. Jos olit päättänyt olla antamatta ruokaa kaverille, olisit laittanut sen siksi aikaa kokonaan ulos. Minä ainakin sanon lapsille, että meidän perhe käy nyt syömään ja "Jennan" täytyy lähteä kotiin, voit tulla myöhemmin sitten pyytämään "Maijaa" leikkimään.
että saako tarjota ruokaa, vai onko kotona kohta ruoka-aika tai jo ollut.
Jotkut vanhemmat voivat tottakai loukkaantuakin, jos kotona laitetaan ruoka valmiiksi ja lapsi menee kotiin kertoen, että söi jo naapurissa.
toinen heistä auttaa minua lastenhoidossa
Pistän kaverit kotiin kun on ruoka-aika, poikkeuksena tietenkin tapaukset jolloin olen lapsen äidin kanssa sopinut että "matti" on meillä vaikka 16-19, silloin syö toki kun muutkin. Mutta nämä pihakaverit passitan pois tai jos yrittävät lasten mukana sisään ruoka-aikaan niin kiellän. On siinä se toinenkin puoli että muutoin lapset söisivät vanhempien tietämättä pitkin päivää jossain, eivätkä ehkä itse tajua mahdollisia ruokarajotteitaan. Minäkin tahdon tietää mitä omat lapseni syövät.
katsomassa, kun toinen syö. Jos olit päättänyt olla antamatta ruokaa kaverille, olisit laittanut sen siksi aikaa kokonaan ulos. Minä ainakin sanon lapsille, että meidän perhe käy nyt syömään ja "Jennan" täytyy lähteä kotiin, voit tulla myöhemmin sitten pyytämään "Maijaa" leikkimään.
Ei taida olla kaikki aina kotona.
Et tiedä mitä tuon kaverin äiti ajattelee, onko allergioita jne.
Itse passitan tuon tyyppiset kaverit kotiin syömään tai sanon suoraan että odottakaa lastenhuoneessa.
Jos joku on kauempaa ja on sovittu että on meillä pidempään, niin tarjoan ruoat.
Sinun tapauksessa sanoisin että eikö sullakin ole ruoka-aika, menepä käymään kotona syömässä.
ihan normi käytäntö on tuollainen ja jopa suositeltavaa. Pitää osata vaan sanoa se nätisti. Jos kotona ei ole ruokaa, vanhemmat ei kotona tai jotain ongelmia, niin pitää ottaa selville ja sitten tehdä ls-ilmoitus kenties?
Ei muiden muksuja ole viisasta oikeasti ruokkia ilman sopimusta asiasta.
ja vieraat penskat kans omaan kotiinsa syömään.