Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voinko mennä töihin hoitovapaalla

Vierailija
05.08.2010 |

kun mieheni jäämässä työttömäksi? Asiahan selviää sottelemalla muutaman puhelun, mutta asia kiinnostaa kovin, joten kysyn neuvoa arvon sisaret =)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanko siis kotihoidontukea ja kuntalisän.sekä palkan töistä. Ja mies saisi työttömyyspvä rahaa ytk:lta?

Vierailija
2/18 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi ei mene kunnalliseen hoitoon niin hoitoraha tulee. Hoitolisään on sitten siellä kelan sivuilla ne tulorajat, jos teidän yhteiset tulot menee rajan yli, ei hoitolisää saa ja jos ei saa hoitolisää, ei saa kuntalisääkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma, mutta minusta sinä et saisi, mutta miehesi voisi hakea, jos on kotona työttömänä ja sinä töissä. Häneltä kuitenkin vähennettäisiin euroja tuosta kotihoidon tuesta noiden liiton? päivärahojen vuoksi.

Vierailija
4/18 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on työttömänä, vähennetään kotihoidontuki muista tukimuodoista eli käteen jää sama summa, hoiti lasta tai ei

Vierailija
5/18 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheen yhteenlasketut tulot kuitenkin vaikuttavat, mutta vain hoitolisään. Hoitorahan saa automaattisesti, jos lapsi hoidetaan kotona.

Vierailija
6/18 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi ei mene kunnalliseen hoitoon niin hoitoraha tulee. Hoitolisään on sitten siellä kelan sivuilla ne tulorajat, jos teidän yhteiset tulot menee rajan yli, ei hoitolisää saa ja jos ei saa hoitolisää, ei saa kuntalisääkään.

Kuntalisä ei ole aina sidoksissa hoitolisään, pelkkä kotihoidon perusosa riittää kuntalisän saamiseen (mikäli täyttää ehdot kuntalisän saamiselle).

Vierailija
7/18 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vaihtaa jopa työpaikkaa, irtisanoutumatta vanhasta ja palata sitten vapaan jälkeen oikeisiin töihin

Vierailija
8/18 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sillä varmaan ole väliä kuka on hakijana

perheen yhteenlasketut tulot kuitenkin vaikuttavat, mutta vain hoitolisään. Hoitorahan saa automaattisesti, jos lapsi hoidetaan kotona.

miehen työttömyyskorvauksesta

Vierailija
9/18 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen siellä tehnytkin jo muutaman vuoron hoitovapaalla ollessani kun mies on hoitanut lasta vapaapäivänään kotona.

T.ap

Vierailija
10/18 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vaihtaa jopa työpaikkaa, irtisanoutumatta vanhasta ja palata sitten vapaan jälkeen oikeisiin töihin

Vierailija
11/18 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitovapaalle ja mun mennä töihin kokonaan.

T.ap

Vierailija
12/18 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen äitiyslomalla kahdesta työstä; päätoimisesta työstäni toimistosta ja kaupan kassalla. Tarkoitus on taas palata kaupan kassalle työskentelemään, kun nykyinen äitiyslomani päättyy helmikuussa. Mies tulee töistä kotiin ja minä lähden illaksi kauppaan töihin; näin ollen ei tartte laittaa muksuja hoitoon ja saan palkan lisäksi kotihoidon tuen ja kuntalisän. Hoitolisää emme saa tulojen vuoksi. Ilmoitin "oikealle" työnantajalleni tästä järjestelystä ja on ok, kun kaupan kassana oleminen ei mitenkään ns. kilpaile oikean työni kanssa. Tätä järjestely tehdään siihen asti, kunnes muksu täyttää 3 vuotta ja palaan takaisin oikeaan työpaikkaani. Tuolloin lapset ovatkin 9v 6v ja 3v :) Suosittelen ehdottomasti!!

Vierailija
13/18 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaisin kaupan kassalla

olen äitiyslomalla kahdesta työstä; päätoimisesta työstäni toimistosta ja kaupan kassalla. Tarkoitus on taas palata kaupan kassalle työskentelemään, kun nykyinen äitiyslomani päättyy helmikuussa. Mies tulee töistä kotiin ja minä lähden illaksi kauppaan töihin; näin ollen ei tartte laittaa muksuja hoitoon ja saan palkan lisäksi kotihoidon tuen ja kuntalisän. Hoitolisää emme saa tulojen vuoksi. Ilmoitin "oikealle" työnantajalleni tästä järjestelystä ja on ok, kun kaupan kassana oleminen ei mitenkään ns. kilpaile oikean työni kanssa. Tätä järjestely tehdään siihen asti, kunnes muksu täyttää 3 vuotta ja palaan takaisin oikeaan työpaikkaani. Tuolloin lapset ovatkin 9v 6v ja 3v :) Suosittelen ehdottomasti!!

Vierailija
14/18 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-siihenhän on jokaisella kunnalla omat sääntönsä- niin sitä ei vähennetä työttömyyskorvauskesta vaan sen saa ylimääräisenä.

Vierailija
15/18 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-siihenhän on jokaisella kunnalla omat sääntönsä- niin sitä ei vähennetä työttömyyskorvauskesta vaan sen saa ylimääräisenä.

Kuka noin on väittänytkään en ainakaan itse huomannut kenenkään niin kirjoittaneen.

Vierailija
16/18 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä työpaikassa oli se periaate, että jos on hakenut hoitovapaata, niin sitä ei voi keskeyttää. Sinänsä hassua, että myöskään toiseen työpaikkaan ei saanut mennä sillä perusteella, että hoitovapaa on tarkoitettu lapsen hoitamiseen... Itse ratkaisin ongelman siten, että irtisanouduin hoitovapaan aikana ja menin toisen firman palvelukseen.

Vierailija
17/18 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jäädään miettimään ja ihmettelemään mitä tehdään tässä yhtäkkisessä elämänmuutoksessa.

T.ap

Vierailija
18/18 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli mies työttömänä. Minä palasin töihin puolikkaana äitiysloman ja pitämieni lomapäivien jälkeen. En raaskinut heti aloittaa tekemään täyttä listaa. Mies sai ansiopäivärahaa, minä puolikkaan palkan ja kodinhoidontuen. Kuntalisään ei ollut oikeutta. Tarkoitus oli aloittaa täyttä listaa tämän kuun alusta, mutta mies saikin yllättäen töitä joten tilanne on taas muuttunut :)