Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako 6kk ikäiselle oikeasti antaa jo ihan normaalia puuroa?

Vierailija
05.08.2010 |

Näin sanoi neuvolantäti kun kysyin asiaa. Saa antaa ihan neljän viljan puuroakin. Ihmetyttää vaan, että miksi sitten joissakin kaupan puuroissa on ikäraja 8kk? Saako niitäkin sitten oikeasti syödä jo aiemmin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten se "kaupan puuro" eroaa ap mielestäsi "normaalista" puurosta, paitsi et on terveellisempää

Vierailija
2/7 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaiset viljat saa aloittaa viiden kuukauden iästä. Eli aivan TAKUULLA saat aloittaa jo puurot!

Tosin ruispuuron kanssa en pitäisi kiirettä ihan omakohtaisen kokemukseni takia, meidän lapsille ne ei sopineet. Mutta kaurapuuro on takuuturvallinen, jos ei ole allergiaa.

Niissä kaupan puuroissa on osassa lisätty jotain vitaminneja/kivennäisaineita tai muita, jonka takia ikäraja.

Katsopas kaupat vellit: kaikissa viljavelleissä on ikäraja 5 kk muistaakseni (ellei niissäkin ole jotain lisäpotkuaineita, joiden takia isompi ikäraja)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivää! Täällä taas joku järjen jättiläinen...

Vierailija
4/7 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas kaura aiheutti ongelmia, ja syötettiin alussa riisipuuroa. Kaura alkoi mennä ilman oireita vasta vuoden ikäisenä. Siihen asti mentiin ruispuurolla, joka ei aiheuttanut ongelmia.

Vierailija
5/7 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivää! Täällä taas joku järjen jättiläinen...

Itse olen aina ollut sitä mieltä ettei kysyvä tieltä eksy eli jos et tiedä niin kysy!

Täällähän niitä asiantuntijoita on palsta pullollaan joten kai täältä apua saa jos tarvitsee. Jokainen meistä joilla on lapsia on ollut esikoisen äiti.

Vierailija
6/7 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään veteen (tai korvikkeeseen) eli ei lehmänmaitoon.

Vierailija
7/7 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle pojalle aloin tarjoamaan puuroa 5kk->. Olen alusta asti keittänyt (mikrossa) puurot itse hiutaleista. On muuten paljon, paljon halvempaa. Sekaan maitoa ja hedelmäsosetta ja kyllä maistuu. Oma lapsi on tykännyt Nallen vehnäpuurosta ja ruispuurosta, ne eivät ole yhtä 'paksuja' kuin kaurapuuro.