kertokaas tän päivän lounaanne..? :)
Kommentit (44)
Hernekeittoo itse tehty ei mistään purkista,ja jälkkärinä pannukakkua.
Vettä, marinoimatonta kanaa (ruskistin pannussa ja sen jälkeen maustoin curryllä, paprikalla ja suolalla), porkkanaa, lanttua, palsternakkaa ja sipulia (olisin laittanut keittojuurespussin mutta oli päässyt loppumaan pakkasesta), kanaliemifondia, pastaa (tällä kertaa nallepastaa ja simpukkapastaa, tavallinen makaroni tai spagetti pilkottuna käy) ja loraus ruokakermaa (tänään laitoin kookosmaitoa kun sitä jäi eilisestä ruuasta).
Illalla uunilohta, päälle juustoa ja kalamaustesekoitusta sekä keitettyjä pottuja.
perjantain kunniaks voisin tehdä pellillisen pitsaa.. nam!
Illalla kanankoipia ja riisiä ( plus vihanneksia molempiin yms)
perunat ja jauhelihakastike, salaattia en ole vielä päättänyt, katotaan mitä löytyy miehen kauppareissun jäljiltä.
Vie lapsen ulos syömään. Varmaankin jotakin etnistä tänään.
1 omena, 1 kiiwi, 1 appelsiini ja 1 banaani. Loraus appelsiini täysmehua. Nam!
Illalla sitten kanaa ja riisiä
on tämän päivän listas.
Helppo ja nopea.
Jauhelihaa 400g
Makaronia sellasen hyvän verran.
Keittojuurespussi.
2x lihaliemikuutio
persiljiaa
Vettä reipas litra.
Jauhelihat maustan paistaes (yleensä jauhelihamaustetta, paprikaa ja ketsuppia)
Lisään ne makaronien keitin veteen.
Heitän lihaliemikuutiot perään.
Ja vielä hiukan ketsuppia sekaan.
Annan kiehua kunnes makaronit ovat kypsät.
Lisään vielä tuoretta persiljiaa keiton päälle
ja avot. Keitto on valmis ja on hyvää :)
Kasvisgratiini tuli kalan seurana uunissa.
Välipalalla on mustikka-mansikkapiirakka.
Iltaruoka pastaa ja kanaa.
tarjolla tortilloja, tacoja ja burritoja eri täytteillä, alkuruokana tomaatti-vuohenjuustokeitto.
Tai sit broilerin grillipihvi, paahdettuja kasviksia tai riistahöystö.
Tai pestomaustettua broilerinrintaa sitruunakastikkeen kera, tomaatti-mozzarellapastaa, jälkkäriksi mango-melonimalja.
Yks meidän ravintoloista on vielä lomalla, joten siksi valikoima ei ole tuon isompi.
-yleläinen-
minun karppilounas:
tonnikalasalaatti oliiviöljyllä, halloumijuustolla, munalla ja majoneesilla, jälkkäriksi tummaa suklaata ja kermakahvia
njam!
minun karppilounas:
tonnikalasalaatti oliiviöljyllä, halloumijuustolla, munalla ja majoneesilla, jälkkäriksi tummaa suklaata ja kermakahvia
njam!
tietty lisäksi. Jälkkäriksi jäätelöä.
Lisukkeena oli tomaatti ja raejuustoa.
Jälkkärini activia mustikkajogurtti (oikeesti hävittänyt mun pömppiksen).
nakkikastike ja perunat. +punajuurta.
Tässä makarooneja ei keitetä vaan ne laitetaan raakana uuniin. Tulee muuten paljon parempaa!
Lisukkeeksi höyrytetyt porkkanat ja salaatti.
Tuli tuo alkuviikko syötyä turhankin raskaasti ja tekee jo mieli jotain kevyempää..
Nyt sekoitin jäävuorisalaattia, kurkkua, purjoa ja tonnikaa.. Hyvää ja yllättävän täyttävää tuon tonnikalan ansiosta..
Ja raikkaan salaatin kaveriksi tietty uuniituoretta sämpylää..:P