G: Kauanko synnytyksesi kesti?
entäs ponnistusvaihe?
Mulla käynnistettii ja kesti 33h15min ja ponnistin 1h6min
Tästä aikaa 2kk ja vieläkin kauhulla muistelen :(
Kommentit (28)
Esikoinen kaikkineen 10h30min, ponnistusvaihe 15min.
Kuopus 8h josta sitten ponnistelin 6min.
ja synnytys kesti reilut 22 tuntia ja ponnistusvaihe 2 tuntia, pikku trauma jäi, tosin lopputulos kyllä vaivan arvonen.
että seuraava käynnistyis luonnollisesti ja olis nopeampi.
Vähän kyllä pelottaa edes seuraavaa suunnitella kun pelkään että joutuu taas käynnistämään.
Se oli aivan kauheeta :(
Ap
kesti 25h ja ponnistus vaihe 30min tosi supistellut oli jo 3 päivää ennen synnytystä n.3krt tunnissa. toinen kesti 30min sektio koska kaksoset kummastakaan synnytyksestä ei jäänyt traumoja vaikka esikoinen joutuikin teholle hengitettyään lapsivettä... mutta jos itse saisin valita että synnytänkö normaalisti vai sektiolla valitsisin normaalin tavan synnyttää koska siitä toipuu paljon nopeammin tai ainakin minä toivuin.
1. 4h50min, ponnistus 32min
2. 1h35min, yhdellä ponnistuksella
3. 2h45min, ponnistus 7min(perätila)
4. 2h ja yhdellä ponnistuksella
5.-6. 2h15min A.ponnistus 2min B.ponnistus 1min.
1. 22h56min, 12min
2. 18h35min, 12min
3. 6h30min, 12min
4. 18h22min, 13min
Yön kärvistelin ja puol 6 oltiin synnärillä 6cm auki. No sit piti kärvistellä enneku yövuoro vaihtu ja aamuvuoro töihi 8cm.auki ja kätilö vaan miettii,että mihinkäs minä sinut nyt laittaisin, silloin jo tiesin että kaikki menee päipeetä.
No taidanpa laittaa sinut sitten synnytyssaliin.Peräruutat persuuksiin,toimitus suoritettu sen jälkeen minun pitikin sitten maata lavitsalla vain kylkiasennossa hänen mielestään.Kotvasen makasin sitten kyllä käänyin selälleen.Kätilöltä jos jotain kysyi ni ei vastausta saanu.
Puoliltapäivin aloin sitten ponnistelee 1h50 ja lopuksi vejettiin sitten imukupilla ku kätilö ei uskonu,ettei se sieltä tule ja lapsi olikin kasvotarjonnassa.Lapsi oli sitten kärsinyt, yllätys jo hapenpuutteesta ja oli seuraavaan päivään lastenosastolla.
Kovin olin ponnistellut,että verisuonet oli ihanasti katkenneet kasvoista eli olin paripäivää naamastani sen näköinen kuin olisin kylätappelussa ollut. 4viikkoon en tuon jälkeen istunut ja täytyy sanoa,että eka ja vika kerta.
seuraava käynnistetty 4,5 h, ponnistusajasta ei tietoa. Kolmas 2h50 min, ponnistusaika varmaan 15 min.
Neljäs tulossa kohta puoliin, syntynee kotiin.