Mitä ajattelette sellaisista, jotka eivät pidä kihla/vihkisormuksiaan?
En itse pidä. Sormukseni varastettiin ja sitä ennen se tulehdutti sormeni (liian paksu) ja jotenkin unohdin välillä laittaa sen ja nyt saattaa olla välillä kihlasormuskin kateissa.
En ole mitenkään uskonnollinen tms, en ole pitänyt niitä erityisen pyhinä - kuten ei miehenikään, käytän lähinnä kun muistan ja haluan pistää koruja... Mietinpä vaan, että kauhisteleekohan joku sitä. Minulle sillä ei ole avioliiton kanssa mitään tekemistä.
Kommentit (34)
Ei mahdu enää ja aikoinaan otin pois, kun alle tuli ihottumaa. Kummallakaan ei ole ollut sormuksia viimeiseen 20 vuoteen. Tiedämme olevamme naimisissa muutenkin eikä meitä kukaan ulkopuolinen huoli.
Huvittaa nämä otsikot "Pääministeri Vanhanen ilman sormusta" "Kaappaaja-Turusella ei ollut sormusta".
varmaan kaikilla on syynsä.
Mä en useimmiten pidä sormuksia koska töissä niitä ei voi käyttää (sairaalassa, hygieniasyistä) niin sitten se ois jatkuvaa sormuksien poisottamista ja laittamista, häviäisivätkin varmaan jonnekin työpaikan pukukoppiin.. Jätän ne siis suosiolla kotiin lipaston laatikkoon, saavat olla siellä kunnes seuraavat vapaat koittaa, jos muistan ne silloinkaan laittaa. Tai laitan mä välillä kesken työputkenkin jos mieleen jotenkin tulee että haluan laittaa...mutta useimmiten en koe tarpeelliseksi kun töiden ulkopuolinen aika menee kotona siivoillessa, pihahommissa, lapsen kanssa leikkiessä ja nukkuessa vaan..
En mäkään pidä sormuksia kotona. Laitan ne yleensä kun lähden jonnekkin.
Jaa. mulla on ollut kaksi eri iskemiskokemusta sormuksen kanssa ja ilman =). Baarissa eräs mies nosti mun käden pystyyn ja sanoi, että jos ei olisi ollut sormusta, niin olisi ollut kiva tutustua. Toise nkerran kun olin laivalla ilman sormusta, niin sain iskemisyrityksen jo laivan hississä ja myöhemmin samalta mieheltä baarissa =)). Ja silloinkin olin ja yhä olen naimisissa, vihkisromukset vain pois lomalla otan =))
koruista - käytän toki pukukoruja silloin tällöin - joten nykyään olen useimmiten ilman vihkisormusta. Miehellä ei sormusta ole ollutkaan. Mutta olen niin kiero, että nauttisin tilanteesta asiakaspalaverissa, jos joku ei tiedä siviilisäätyäni jne...:-)
Enpä sen kummemmin ajattele kai mitään.
En itsekään pidä omaani, en ole edes ihan varma, että missä se on. Olen mestari hukkaamaan sormuksiani ja olen vielä kihlautumisen jälkeen laihtunut viitisentoista kiloa, joten se olisi todennäköisesti liian suurikin nyt.
Ettekö koskaan pese niitä? Ei ole vaikeata. Astianpesun yhteydessä tms vähän Fairya laimennettuna ja vanhalla hammasharjalla leimojen ja timanttien kolot puhtaiksi, harja roskiin, sormukset kuivaten ja kyllä kiiltää. Ei tule ihottumaa, kun pesee kököt pois!
Ettekö koskaan pese niitä? Ei ole vaikeata. Astianpesun yhteydessä tms vähän Fairya laimennettuna ja vanhalla hammasharjalla leimojen ja timanttien kolot puhtaiksi, harja roskiin, sormukset kuivaten ja kyllä kiiltää. Ei tule ihottumaa, kun pesee kököt pois!
mutta kun kärsii atooppisesta käsi-ihottumasta muutenkin, niin siinä ei paljon yksi sormusten peseminen auta.
Itse pidän vihki- ja kihlasormusta sormessa silloin harvoin, kun käsi-ihottumat eivät vaivaa ja samanaikaisesti muistan laittaa sormukset sormeen. Mieheni on myös atoopikko ja kärsii samasta vaivasta, joten sormustamattomina kuljetaan molemmat pääsääntöisesti.
Itse en edes kiinnitä juurikaan huomiota siihen, onko jollain sormus/sormukset sormessa, enkä tee sormusten puuttumisesta minkäänlaisia johtopäätöksiä esim. avioliiton tilaan liittyen.
Ei sille minkään voi. Etenkin sormuksista. Ne ovat koko ajan ihoa vasten ja niiden alla iho hikoaa, vaikka kuinka pesisit ja puunaisit sormukset. Joten ei johdu hygieniasta, kokemusta on!!
Itse pidän sormuksia, koska mielestäni ne kuuluu asiaan (joudumme tosin vaihtamaan vihkisormukseni valkokultaan koska normi kulta teki ihottumaa,valkokulta ei.Kihlasormukset ovat hopeaa). Ymmärrän kyllä myös niitä, jotka eivät pidä, eikä minulla mitään sitä vastaan ole. Kaikkien oma asia, miten tärkeinä sormuksia pitää.
Itse koen ne tärkeäksi. Mielestäni ne ovat merkki liitosta. Jos kulkisin ihmisten ilmoilla ilman sormuksia, tulisi jo itselleenkin olo, että olen eronnut/vapaa. Joten kait se on vaan jäänyt tavaksi että kihla/vihkisormuksia käyttää.
Niinpä laitan ohuen hopearinkulan sormeen ulos lähtiessä.
Virallisempia tilaisuuksia/juhlia varten laitan sitten sen upean ja näyttävän timanttisormuksen.
Kotioloissa en käytä mitään koruja. Sisälle tullessa ensimmäinen juttu onkin nakata kaikki korut pois ja nauttia vapauden tunteesta, kun mikään ei ole kahlehtimassa ;)
Minä olen uskossa enkä käytä sormuksia. En tykkää niistä kun puristavat. Naimisissa olen silti onnellisesti.
ostimme uudet, mutta nekin ovat liian pienet. Tulisi liian kalliiksi ostaa taas sopivat tai suurennuttaa nykyiset.
ja sitten kun joskus satuin laittamaan kihlasormuksen sormeen (se mahtui sormeen, vihkisormus ei mahtunut), niin eikös vain joku ihminen alkanut heti kysellä että Ootko kihloissa... parempi kun ei käytä niin ei tule ylimääräistä hämminkiä ;)
en ole aikoihin pitänyt sormuksia, viimeksi varmaan jossain juhlissa hetkisen. Vihkisormuksesta saan helposti ihottumaa ja nyt kun olen raskaana on sormet sen verran turvoksissa, ettei huvita niitä tunkea sormiin. Miehellä kans joskus unohtuu sormus ties minne. Harrastuksessaan ei voi sitä pitää eikä aina muista laittaa sitä takaisin. Jokunen aika sitten hänen työpaikallaan liikkui villejä huhuja että olisimme eronneet, osa syynä varmaan se että sormus oli unohtunut pitemmäksi aikaa treenikassin taskuun...