Mitä ajattelette sellaisista, jotka eivät pidä kihla/vihkisormuksiaan?
En itse pidä. Sormukseni varastettiin ja sitä ennen se tulehdutti sormeni (liian paksu) ja jotenkin unohdin välillä laittaa sen ja nyt saattaa olla välillä kihlasormuskin kateissa.
En ole mitenkään uskonnollinen tms, en ole pitänyt niitä erityisen pyhinä - kuten ei miehenikään, käytän lähinnä kun muistan ja haluan pistää koruja... Mietinpä vaan, että kauhisteleekohan joku sitä. Minulle sillä ei ole avioliiton kanssa mitään tekemistä.
Kommentit (34)
ja kotona ei muista laittaa. Laitan joskus ulos lähtiessä, jos muistan.
mutta turhaahan sitä on hommata sormuksia, joita ei pidä.
Itselläni on niin upeat kihla- ja vihkisormukset, että sormesta eivät kyllä lähde.
tulee ihottumaa, mies pitää sormusta kyllä. Itsekin joskus pidän juhlissa tai vastaavissa.
Silloin oli muotia leveät ja paksut sormukset, tuli ihottumaa. Olen miettinyt, jos teettäisi jonkun korun. Tai rahanpuutteessa panttilainaamooon.
pettää aviopuolisoaan. En kauheasti usko poikkeuksiin.
sormessa oleva sormushan tekee pettämisen täysin mahdottomaksi.
saan jonkun ihme ihottuman, joka aina palaa n 2 vk sormusten käyttämisen jälkeen.
Olen jo ollut ilman niitä niin kauan, että enpä taida takaisin laittakaan.
Mies kyllä käyttää sormusta.
Sormus=moraali?
sormessa oleva sormushan tekee pettämisen täysin mahdottomaksi.
Ettekö koskaan pese niitä? Ei ole vaikeata. Astianpesun yhteydessä tms vähän Fairya laimennettuna ja vanhalla hammasharjalla leimojen ja timanttien kolot puhtaiksi, harja roskiin, sormukset kuivaten ja kyllä kiiltää. Ei tule ihottumaa, kun pesee kököt pois!
mutta kun kärsii atooppisesta käsi-ihottumasta muutenkin, niin siinä ei paljon yksi sormusten peseminen auta.
Itse pidän vihki- ja kihlasormusta sormessa silloin harvoin, kun käsi-ihottumat eivät vaivaa ja samanaikaisesti muistan laittaa sormukset sormeen. Mieheni on myös atoopikko ja kärsii samasta vaivasta, joten sormustamattomina kuljetaan molemmat pääsääntöisesti.
Itse en edes kiinnitä juurikaan huomiota siihen, onko jollain sormus/sormukset sormessa, enkä tee sormusten puuttumisesta minkäänlaisia johtopäätöksiä esim. avioliiton tilaan liittyen.
Mitä uskovaisuudella on tuon kanssa tekemistä? Minä olen uskossa enkä käytä sormuksia. En tykkää niistä kun puristavat. Naimisissa olen silti onnellisesti.
Mutta joillekin uskovaisille sormukset ovat hirveän tärkeitä. Eräs tuttava kertoi, ettei ota ikinä sormuksiaan periaatteesta pois, ei edes upottaessaan kätensä sämpylätaikinaan.
Toinen kaveri taas kertoi menneensä juhannuskonferenssiin (hellareiden) ilman sormuksia. Ihmiset olivat kuulemma TULLEET KYSELEMÄÄN, miksei hänellä ole sormuksia. Uskomatonta, mutta totta. Ilmeisesti joissakin piireissä sitten sormuksista tai niiden puuttesta päätellään paljonkin?!
En itsekkään pitänyt naimisissa ollessani. Syynä juurikin sama: En pidä koruista ja töissä joutui aina ottamaan sormukset pois.
Tämäkin on joku myyttinen asia, ei se sormus pettämistä estä vaan se korvien väli.
Ihmisillä on niin monenlaisia syitä olla pitämättä sormusta, esim. työ voi olla sellaista, ettei voi pitää.
Avioliitto perustuu kuitenkin muille asioille kuin yhdelle korulle.
edes ole sormuksia. Naimisissa 3 v., siviilivihkiminen. Ei pidetty tarpeellisina, naimisiin mentiin lähinnä lainaturvan vuoksi sekä siksi, että jäljelle jäävillä olis parempi turva, jos toiselle sattuu jotakin. Sitoutumisemme määrään naimisissa olo ei ole vaikuttanut, eikä suhdetta muutenkaan hetkauttanut. :-)
Itse en ole omiani käyttänyt enää moneen vuoteen (ovat aidot ysärisormukset), aina kuitenkin joku sormus nimettömässä on. Mieheni oli myös pitkään ilman kihlasormusta saatuaan vasempaan nimettömään pahan urheiluvamman.
Tuskin tämä suurimmalle osalle nuorempaa väkeä mikään ongelma on, mutta osa vanhempaa väkeä on eri mieltä.
sormet turposivat ja sen jälkeen ne unohtuivat jonnekin korulippaan pohjalle...en muutenkaan tykkää pitää sormuksia. Rakastetaan kyllä ilman niitäkin!
saan jonkun ihme ihottuman, joka aina palaa n 2 vk sormusten käyttämisen jälkeen.
Olen jo ollut ilman niitä niin kauan, että enpä taida takaisin laittakaan.
Mies kyllä käyttää sormusta.
pidä sormuksia. Mä otan ne kuitenkin pois aina kun pesen lapsen pyllyä, pesen käsiä ja laitan ruokaa, ja ne oli jatkuvasti hukassa niin kauan kuin niitä yritin käyttää. Sit luovuin niistä. Ei mua kukaa kuitenkaan yritä iskeä. ;)
itselläni on kaunis (ja arvokaskin sormus, kerrankin oli hyvä syy hankkia juuri sellainen sormus kuin halusin miettimättä hintaa) Rakastan koruja, joten pidän sormusta lähes aina (aika usein otan yöksi pois, juuri siksi ettei iho hautuisi sormuksen alla)
Mutta mieheni ei juuri käytä sormusta, laittaa sen sormeen silloin kun on sellaiset juhlat, joihin pukee myös mm kalvosinnapit paitaan...