Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä trendistä avokeittiö?

Vierailija
04.08.2010 |

Mä kyllä kaipaan kunnon erillistä keittiötä josta saa oven kiinni ja olohuone on erikseen.

Sinne keittiön oven taakse jäisi käryt, (vaikka olisi hyvä ilmanvaihto niin ei ne niin hyviä ole)ja kolistelu. Vieraiden tullessa ei olisi heti mahdolliset tiskit ja muut tavarat niin esillä. Ja huom! vielä sellainenkin asia kuin keittiötuholaiset. Niitä jos löytyy ruokakomerosta niin äkkiäkös ne leviävät koko asuntoon jos ei ole oviakaan. Samaten myrkytys on hankalaa kun käryt tulevat myös muualle asuntoon.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut molemmissa taloissa enemmän tai vähemmän avokeittiö enkä halua enää koskaan suljettua.

Ekassa talossa tilaa oli 50m2 - 1/3 keittiötä 1/3 takkatilaa keskellä ja 1/3 olkkaria. Aivan ihana valoisa tila. Ja kun joka tapauksessa olimme aina keittiön pöydän ääressä olisi ollut hulluutta sulkeutua umpikeittiöön

Nykyisessä talossa oh 40m2 ja keittiö 30m2 on isolla aukolla yhteydessä toisiinsa, keittiö pari porrasta alempana. Täysi näköyhteys. Meillä on usein (kuten viime viikonloppunakin) parikymmentä ihmistä syömässä ja on ihanaa kun kaikki mahtuvat pöydän ääreen toistensa näkyville (1 iso pöytä keittiössä, toinen oh:ssa vain 4 metriä väliä)

Kun on tehokkaat liesituulettimet yms ei käryä tule.

Vierailija
22/22 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nurinkurista ajatella, että ratkaisu, joka on ollut käytössä satoja, kenties tuhansia vuosia (=avo/tupakeittiö) on "trendi", mutta ratkaisu, joka on ollut käytössä vain pari vuosikymmentä (=erillinen keittiö) jotenkin mielletään perinteiseksi vakioratkaisuksi. Tässä näkee, kuinka suuri merkitys tyyppitaloilla on ollut meidän mielenmaisemaamme.

itse tykkään avokeittiöstä, koska meidän talomme ei ole vieraita varten ja oma väki taas saa keittiön ja sen tekemistä odottavat työt nähdäkin. Ties vaikka joku tekisi niistä jonkun. Muutekin mä en halua mitää soppia ja loukkoja ja koppeja ja hankalasti siivottavia pikkukolosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi