Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kun lapsella ei ole mielikuvitusta

Vierailija
04.08.2010 |

mulla on kuusivuotias poika ja olen kavereistaan huomannut että lapset on todella erilaisia kekseläisyyden suhteen: yksi kaveri on aivan mahtava, leikkisi legoilla vaikka mitä mielikuvituksellista ja juttelee tosi mainioita juttuja. kun taas sitten yksi toinen ei keksi koskaan mitään, vain pelailisi pleikkaria ja ajelisi ees taas.

oma lapseni on siltä väliltä, joskus yksinkin keksii jänniä leikkejä, usein sitten vain vetelehtii.

Olen lukenut hänelle mielettömästi ja pienempänä leikkinyt hänen kanssaan. yritän suosia tätä ihanaa kekseliästä kavereia ja usein jotenkin ärryn kun tuon ei-kekseliään kanssa vain pyörivät tekemättä mitään.

kuinka leikkisiä teidän kuusivuotiaanne ovat ja oletteko huomanneet saman ilmiön että lapset ovat kuin eri planeetalta puuhien suhteen?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkäjänteisyyttä leikkimiseen. Jos ei ole kavereita seurasa, niin leikkii sisarusten kanssa tai itsekseenkin. Harvoin valittaa pitkäytymistä :)

Vierailija
2/2 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi on aika tavallinen, keksii kyllä leikkejä mutta välillä pitää äidin vähän avittaa :)

Toisalata yhden tutun lapsi on tosi mielikuvitukseton, ei leikissä esim. muovikippo ei kelpaa veneeksi, koska se on kippo, ei vene. Ei siis osaa/halua kuvitella asioita muiksi. Omalle lapselle usimmiten kelpaavat tällaiset kippoveneet, mutta ei aina, joskus pitää olla just se joku tietty juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi