Suurperhe kuumeilijat loppuvuoteen:D
Eli onkos meitä suurperhekuumeilijoita ,täällä vielä olemassa.
Täällä taas yksistä menkoista selvitty ja katse siintää eteenpäin.Eli meille sitä pikkuista 5 kuumeilen.
Miestä vaan pitää vielä pikkuisen lämmitellä,mutta ei meillä kunnon ehkäisyä kyllä olekkaan.Keskeytetyllä mennään eli vahinko voi sattua milloin vaan:D
Kommentit (61)
Vahingossa satuin näkeen tän pinon ja heti lukemaan tätä. Tuttuja nikkejä joukossa - Nelkun kans ollaankin turistu viime vuoden puolella Neliapiloissa, ellen aivan väärin muista..?! Ja Nelkulle tulinkin lähinnä vastaileen...eli mulla oli hormoonikierukka vain 3 kk ja se poistettiin huhtikuun lopulla. Kierrot sen jälkeen pidentyneet, viimeksi kp 45! Normisti mulla ollut aina se 28. Itellä varhainen km takana heinäkuussa ja nyt uus yritys päällä, kp 7 siis menossa nyt. Mulle ei siis kierukka sopinut laisinkaan ja kierukan poiston jälkeen tuli melkein heti viikon kestänyt tyhjennysvuoto, toukokuussa menkkoja ei ollenkaan, seukki menkat kp apaut 34, sitten kp 38 (jolloin varhainen km) ja 45!!! Huikea kierto! Nyt vasta loppu menkat ja uutta usvaa putkeen ;)
Eli mulla lapset -96, -07,-08 ja -09 plus meän uusioperheessä vielä -99. Ikää mulla sen 34 vee eli ei vielä aivan täysin vanha akka :D
Oon täälä käynyt välillä kans kurkkimassa ja nyt piti kirjautua ja kirjottaa kun oli tuttuja tänne ilmestynyt.. Heilutukset nelkulle ja AmaliaJoelille! :)
Nelkku: vai iski sinuunkin vielä kuitenkin vauvakuume. Vai muistanko väärin, että teidän neliapilain jälkeen meinasit että teidän perhe olis siinä? Tässä asiassa saa onneks mielen muuttaa,eikä vauvakuume aina kysy lupaa.. Toivottavasti pian tärppäis! =)
Meillä siis on nelikko myös, tyttö sellainen, s. -01,-03,-07,-09. Enkä oo ihan varma kuumeilenko sitä viidettä vai en..Vaikka heti nuorimmaisen syntymän jälkeen oli kova vauvakuume,mutta se on tässä ajan mittaan vähän laantunut.. Miehen mielestä lapsia saisi tulla niin paljon kun on tullakseen. Sillä mennään tällä hetkellä.. Eli ehkäisyä ei ole käytössä, joten saapi tulla jos on tullakseen. Meillä ei kovin helposti oo nämä tytöt alkuaan saaneet,joten en nytkään odota että ihan heti meille uutta vauvaa suodaan. Tosin eihän sitä koskaan tiedä.. ;) Niin ja minä oon 36v.
Tsemppiä ja mukavaa syksyä kaikille suurpehrekuumeilijoille. Toivottavasti kaikille se suurperhe(tätä päivää suurempi) suodaan! =)
sani
Meille syntyi tyttö viime perjantaina! 3210g ja 48cm. Vähän haikeutta ilmassa, koska tämä nyt tosiaan on se viimeinen nyytti meidän perheessä. Joten valitettavasti murujen äiti, en nyt pääse kanssasi uudelle kierrokselle ;). Korkeintaan sitten kymmenen vuoden päästä joku iltatähti (näin vastasi mies, kun intin, onko tämän oltava iiiihan viimeinen ;))
Olisi kyllä kivaa lukea sinun kuumeilusi etenemistä ja lopputulosta :)!
Tsemppiä kaikille isosta perheestä haaveileville, vauvat on ihania :D!
- meriutu ja neiti 5 päivää
tännehän on tuttuja ilmestynyt amaliajoel juu neliapiloissa oltiin ja sani74 myös=) kiva että on muitakin vitosen kuumeilijoita=) joo ja neljännen piti olla se viimeinen mutta minkäs teet kun kuume iskee..miestä sai kyllä taivutella vähän aikaa. meillä kun käy tila ahtaaks 3 makkaria vaan,mutta ei kai se lasten onni ole omasta huoneesta kiinni?
mulla siis kierukka lähti 18.8 ja 20.8 alko menkat ajallaan,ja ovis pitäis tällä viikolla olla mutta ainakaan vielä en ole tikkuihin yhtä vahvoja viivoja saanut,niitä hankin just ton kierukan takia kun luin että miten toi hormonikierukka pistää elimistön toisilla sekaisin. toivottavasti pian tärppää.. meillä tuo 1 vee ei vielä kävele, hampaita tekee ja on muuten kova tyttö kiljumaan=D
meriutu2 onnea pikku nyytistä!!!
plussa myrskyä nyt tänne kun perjantaille sitä myrskyä lupasivat äsken töllössä )= meillä lapset oli siis -99,01,03 ja -10 minä siis 29.v.
Sanille myös :) Meillä on muuten kans aivan sama juttu, että mies on se, joka kuumeen taas tartutti ja hän tekis vaikka kuinka paljon lapsia, jos sais ;) Jotenkin villisti aina saa kuumeen myös minuun.
Nelkku: Meillä toi kohta 1 vee kävelee tukea vasten ja tossa yks päivä irrotti jo otteensa sohvan reunasta ja seisoa tökötti omilla jaloillaan, että kohta varmaan lähtee itekseen huiteleen :) Ja hampaita tehään oikein pitemmän kaavan mukaan - nyt hampaita 7 suussa ja pitkään työstänyt seuraavia, kaks jo kiiltelee ikenen alla.
Mutta jos nyt menis kattomaan Taivaantulia toviksi ja sitten nukkumaan.
Liityn joukkoonne!
Olen 31 v. 3 pojan äiti (02,04,06 ) päijät-hämeestä ja neljättä lasta kuumeillaan. Itse kuumeilin jo kolmanne jälkeen piankin mutta miehellä siihen meni 4 vuotta! Kivenkovaan sanoi että kolmeen jää,mutta nyt viime viikolla kertoi haluavansa vielä lapsen =) minä en kauaa vitkutellut ja ensi viikolla onkin aika kierukan poistolle. Joku mainitsikin että hormonikierukan poiston jälkeen ei edes ehtinyt menkkoja tulla...toivon että itsellänikin kävisi noin sukkelaan =) Kakkosen ja kolmosen välillä yritettiin vuoden ennekuin tärppäs...
Vähän kyllä jännittää mihin sitä taas päätään työntää... kohta valmistuu talo ja minä hölmö mietin mitä äitinikin siihen sanoo =) anopin tiedän olevan vain innoissaan asiasta. No,mitäpä se kellekkään muulle kuuluu.
Tuleva raskaus pelottaa kaikkine mahdollisine komplikaatioineen (ei pitäisi ajatella niitä!) sekä synnytys...kaksi luomua ja yksi syöksy takana... no, mitäpä niitäkään hermoilemaan etukäteen vai mitä =)
Tuonne neliapiloihinkin kirjoittelen
vai mitä sanotte kuvasta? aikaisemmat viivat oli todella hailakoita,mutta nyt tuli ihan kunnon viiva tänään siis kp 14 joten taitaa olla tosi säännöllinen tuo meikäläisen kierto..
vai mitä sanotte kuvasta? aikaisemmat viivat oli todella hailakoita,mutta nyt tuli ihan kunnon viiva tänään siis kp 14 joten taitaa olla tosi säännöllinen tuo meikäläisen kierto..
kahesti viesti sivut jumitti ja luulin ettei tullut olleskaa...
..ei muuta kuin petipuuhiin nelkku =)
Itseä jännittää tuleva keskiviikko...Onhan tämä tosi aikaista mutta jo olen nimiä miettinyt ja vauvanvaatteita ;D no saahan sitä unelmoida ja hypistellä potkareita vai mitä.
kyllä jännittää mahottomasti tämä odottelu en tiiä millon aikasintaan vois testailla sit tosissaan, ehkäpä ensi viikolla? missäs muut luuraa? onko muilla piinaa?
nelkku kp 20/28-30 yk 1
Ihania uutisia Meriutu! Oikein paljon ONNEA ihanan pikkuneidin kanssa! :) Ja ei se mitään vaikket heti pääsisikään kanssani kuudensia kuumeilemaan. Meilläkin jarrutellaan ja välillä omakin mieli heittää asian suhteen. Koitan nyt jaksaa töissä ja katsomme asiaa uudelleen ensi vuonna. Raskaus ja vauva ois huippua, mutta just nyt on alkanut jo kovasti helpottaakin. Pienimmäinen 2,5 vuotta ja jo kovin reipas neiti. Täältäkin olen pysytellyt tarkoituksella pois. Täällä kun se vähäinenkin kuume tuplaantuu tai triplaantuu! ;)
Toivotan kaikille plussatuulia ja oikein jänniä odotuspäiviä. Meriutulle vielä monenmonta halausta, käy joskus kertomassa kuulumisia! :)
Murujen äippä, Omppis
Taas se iski, ihan yllättäen ja heti lujaa, vauvakuume! En voi olla haaveilematta, että vielä kerran kokisin kaiken ihanuuden. Odotuksen, synnytyksen, vauvan... Voi kun jaksais nyt tuonne ens vuoteen ja katsois sitten josko sen miehenkin sais taipumaan. Lapsirakas sekin on, mutta ajattelee asioita aina enemmän järjellä kuin minä. Mullakin on hyvä työ ja just se mietityttää, jäädä taas pois. Toisaalta, töitähän kyllä ehtii tekemään, eikös? Mutta siellä kotona ois niin korvaamattomia asioita! Apua, tulkaa nyt jakamaaan nämä hurjat tunteet muutkin kuumeiset! :)
Murujen äiti
Olen neljättä lasta kuumeileva kolmen pojan äiti. Pillerit jäi pois viime kuun lopussa eli eka kierto menossa. Näyttää olevankin oikein megakierto, koska ovista ei vieläkään ole kuulunut ja kp28 menossa. Tai sitten pillereiden jäljiltä sitä ei tässä kierrossa tulekaan. Aina ennen on kyllä tullut heti. Nuorimman lapsen kohdalla ovis oli kp 27 eli ennenkin ovat pillereiden jälkeiset kierrot venyneet.
Olisi mukava vaihtaa kuulumisia samassa tilanteessa olevien kuumeilijoiden kanssa. Tietysti toivon myös, että mahdollisimman moni teistä on jo plussannut.
Mukavaa torstain jatkoa!
Olen 36 v äippä jolla on 3 lasta ennestään -98,-01 ja -03. 2 v sitten olin valmis menemään sterilisaatioon, mutta sitten tuli ero ja kohtalo puuttui peliin. Löysin aivan ihanan miehen ja nyt olemme olleet reilu vuoden yhdessä. Keväällä tuossa kuume alkoi nousta ja sain loppukesällä isännänkin mukaan kuumeeseeni ja nyt toivomme yhteistä pientä kääröä.
Ihanaa löytää kohtalotovereita!
Mukava olisi lueskella taas sinunkin kuumeilustasi täällä :) Miten vanha se teidän nuorin jo on?
Tellu1980: Oi että tuo on ihanaa että olette päättäneet vielä yhdelle pienokaiselle antaa tilaa! Teillä on vanhin lapsi ja muutkin jo aika isoja. Se on mahtavaa että saavat pienen veljen tai siskon jota helliä. Kyllä ne sisarukset on yleensä niin innoissan mukana hoitamassa ja ylpeitä pienemmistään. Meillä ainakin vaikka ei ihan noin vanhoja isoimmat vielä olekaan :)
nallemakarooni: Onnea ja tsemppiä teille! Jännittävät ajat edessä =)
Ja se on kyllä totta, hulluna pidetään niitä nykyään jotka haluavat monta lasta. Periaatteessa tässä riistetään naisen vapaus ja naisen oikeus vapauteen. Nainen ei ole vapaa silloin jos hänen PITÄÄ hankkia lapsia vasten tahtoaan. Toinen ääripää on sitten että nainen ei ole vapaa jos hän EI SAA hankkia niin monta lasta kuin haluaa. Eli jos yhteiskunta ja ympäristö pakottaa tekemään lapsia tai jos yhteiskunta ja ympäristö rajoittavat lapsentekoa niin molemmissa tilanteissa nainen on uhri, vanki, häneltä on riistetty oikeus valita itse. Koska naisilla on nykyään oikeus olla hankkimatta lapsia niin naisilla on yhtäläinen oikeus hankkia niin monta lasta kuin haluaa. Ennen naiset eivät saaneet valita mutta koska nyt olemme vapaita, me voimme valita hyvällä omallatunnolla hankkivamme niin monta lasta kuin itse tunnemme että perheeseemme sopii. On ikävää että suuri perhe on nykyään jotenkin omituinen asia. Älkää naiset alistuko! Pitäkää rohkeasti kiinni oikeuksistanne. Suomessa ei todellakaan ole liikaa lapsia vaan liian vähän. Niin moni jättää lapset kokonaan hankimatta joten suurperheitä tarvitaan kompensoimaan tätä vajausta. Olkaa ylpeitä isoista perheistänne. Se on suuren työn ja panoksen vaatinnut saavuttaa iso perhe mutta kyllä se poikii hedelmää pitkälle tulevaisuuteen :)
Meillä oli tarkoitus aloittaa kuumeilu vasta keväämmällä (työasioiden vuoksi), mutta siis jätinkin pillerit jo nyt pois ja nyt kuumeillaan neljättä! Voi minua hullua, olin varma, ettei meille enää ikinä=D Meillä on ennestään kolme poikaa (19 v. 8 v. ja 6 v.) ja vielä jos sen viimeisen saisin joukon jatkoksi. Olen niin kovassa kuumeessa, että käyn vähän väliä vaunujakin netistä ihastelemassa =DDD
Onhan hypänneet sormet näppäimillä miten sattuu. Meidän pojat on siis 10, 8 ja 6 v. eikä 19 v. Olisinhan nuorena äipäksi ryhtynyt, jos jo tuon ikäinen olisi esikoinen=D
Olen kirjoitellut tuonne lokakuisten pinoon toiveikkaana!
Munkin suuri ihmetys on miksi se on joidenkin niin vaikea ymmärtää, tai miksi siitä nostetaan haloo..? mua välillä ahdistaa nää "ystävät" toden teolla...
mutta onneks on pari äitiä joilla myös iso perhe ja vauvakuume alituiseen! mutta täällä teitä on enemmänkin kun tuo pari :)
enemmän kuin ylpeä perheestäni :)
viikko pitäs odotella raskaustestin terkoon ja voin kertoa että jännittää! :)
Hih hih :) En yhtään edes epäillyt sitä vanhimman lapsen ikää koska minä olen 38v sitten kun meidän vanhin on 19v. Eli ihan mahdollista vielä siinä iässä lapsia on saada :) Mutta teillä siis vanhin 10v. On hänkin jo aika iso. Tykkää varmasti hoitaa pikkuista. Meidän lapsista nimenomaan poika on ollut se joka nuorimmaisesta on ollut eniten innoissaan. Hän on ainoa poika ja odotti kovasti että olisi saanut pikkuveljen. Kun odotin sitten tätä neljättä lasta niin kävimme ultrassa ja siellä kerrottiin että poika on tulossa. Emme mitenkään epäilleet sitä koska minustakin tuntui että odotin poikaa. Juuri ennen synnytystä saimmekin sitten kuulla että se onkin tyttö! :D
Kuinka vanha sinä Tellu1980 olet jos saa kysyä?
nallemakarooni - miulla ei ole ainuttakaan tuttua jolla olisi enempää kuin kaksi lasta :) Suuret perheet ovat tosissaan vähissä nykypäivänä. Tule heti kertomaan sitten miten kävi sen raskaustestin kanssa! :)
vauvamassulle onnea plussasta!
itsellä menossa kp 13 ja mahaa on juilinut niin pirusti ovistestissä vaan ei tuu yhtä vahvoja viivoja?? outoa. toivotaan että tärppäis..
missäs kaikki luuraa???