Masennus, uupumus
Kertokaa mitä tehdä. Olen muutaman kuukauden ajan ollut tosi alakuloinen, itkuinen ja haluton. Sosiaalinen elämä tyrehtynyt täysin. Työpaikalla ei kiinnosta olla, pidättelen itkua ihan konkreettisesti. Mitä teen? Masennuslääkkeitä syön jo. Töistä en kehtaisi olla pois, kun olen vasta vähän aikaa täällä ollutkin. Tuntuu kuitenkin etten jaksa. Kuin musta viitta olisi kuvaannollisesti heitetty niskani päälle.
Kommentit (4)
Lääkitys varmaan on tärkeä saada kuntoon, mutta käytkö sen lisäksi terapiassa tai puhumassa ammattiauttajan kanssa?
joskus lääkkeet eivät riitä ja oireisto tulvii yli. Tunnetko itsesi työkykyiseksi?
Jos lääkkeet eivät riitä, annosta pitää kenties nostaa tai vaihtaa lääkettä. Hae sairaslomaa ja psykologin/psykiatrin pitäisi tehdä tarkempi kartoitus tarvittavasta tuesta ja hoidosta.
Mitä lääkettä syöt tällä hetkellä?
Sinne ei enää "pääse" ellen omalla rahalla mene. Lääkityksenä sitalopraami. En pysty olemaan armollinen. Koen jo nyt olevani laiska ja valittaja. En oikein jaksa ulkoilla, se on totta. Mitä jos jään sairaslomalle? Pelkään, etten enää koskaan pääse töihin sen jälkeen. Syyllistän myös itseäni, kun kaiken pitäisi olla hyvin (ulkoiset asiat) ja silti olen alakuloinen.
pyydät lähetettä terapiaan.
Nuku mahdollisimman paljon ja ole itsellesi armollinen.