Onko 59 kiloinen 13v lihava?
Niin.. Siis tyttäreni ei ole vielä ihan 13 mutta täyttää tässä kuussa.
Kommentit (27)
Sex: Girl
Birth Date: October 17, 1997 Height: 166.0 centimeters
Date of Measurement: August 04, 2010 Weight: 59.0 kilograms
Results
Based on the height and weight entered, the BMI is 21.4 , placing the BMI-for-age at the 79th percentile for girls aged 12 years 9 months. This child has a healthy weight.
http://apps.nccd.cdc.gov/dnpabmi/Calculator.aspx?CalculatorType=Metric
Taitaa aika monen lapsen kotoa johtua ne ongelmat. Täällä äidit varmistelevat toisiltaan onko oma lapsi lihava vai ei. Onko liian paksut jalat vai ei. Älkää kostako lapillenne omia ongelmianne!
terkuin 8-vuotiaan äiti, jonka lapsi on 150/50.
Olisit huolissasi!Meillä 9 vuotias painaa 29 kg ja on 141 cm pitkä.
7 vuotias 124 cm ja painaa 20 kg!
Oho oho vain itsellesi. Otapa silmä käteesi ja katso, tuon yhden lapsihan on huomattavasti pidempikin kuin sinun lapsesi, joten aika luonnollisesti sitä painoakin on enemmän. Vai pitäisikö lapsen painaa pituudesta riippumatta 20 kg vain sen takia, että "lapset on yleensä hentoja".
Ja aloittajalle: lapsi on oikein hyvissä mitoissa pituuteensa nähden. Toki terveellisiin elämäntapoihin on hyvä aina paneutua olipa minkäpituinen ja -painoinen tahansa.
reilusti, pituuteen nähdenkin.
Tuo varmaan näkyy ihan katsomallakin.
http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=659/sprog=4/grp=9/menu=1/
27-vuotias 170senttinen....!ei varmaan lihava mutta ei kyllä hoikkakaan....miltä hän näyttää mielestäsi?
Kannattaa kiinnittää huomiota ruokavalioon ja ennen kaikkea naposteluun. Vettä jonojuomaksi ja lisää liikuntaharrastuksia. Nuoret yleensä pysyvät hoikkina, mutta parikymppisille alkaa painoa tulla, puhumattakaan 30-40-vuotiaista. Yritän siis sanoa, että aikuisena on todennäköisesti lihava, jos ei nyt kiinnitetä elämäntapoihion huomiota. Ota yhteys terveydenhoitajaan ja ravitsemusterapeuttiin. Sieltä saa hyviä neuvoja.
eihän se lihavuus iästä riipu vaan pituudesta. Sama kuin sinulta kysyi on 60kg 60 vuotias lihava. Ethän voi tietää onko hän 140cm vai 190cm pitkä!
kuudennella luokalla (eikö silloin olla suurinpiirtein sen ikäisiä?) 164 cm pitkä ja 53 kiloa. Ja olin hoikka. Mielestäni tyttärelläsi ei ole mitään hätää, vaikea sanoa kun ei kuvaa näe, mutta lihava hän ei ainakaan missään nimessä ole. :)
Lapsen ei tarvitse olla l a i h a.
Olisit huolissasi!
Meillä 9 vuotias painaa 29 kg ja on 141 cm pitkä.
7 vuotias 124 cm ja painaa 20 kg!
ja puberteetin tasosta. Onko jo kovinkin paljon naisellisia muotoja yms.
Ei hän ole lihava, mutta ehkä vähän "pehmeä" noin nuoreksi tytöksi.
On vaan pituutta jo saman verran kuin aikuisella niin siksi voi paino kuulostaa "suurelta". Ei kannata asiaa nyt ottaa puheeksi noin herkässä vaiheessa... :-)
Siis vaikka molemmat ovat sopusuhtaisia. Toki rakennekin vaikuttaa, mutta yleensä tuon ikäiset on kapeita ja aika hantoja raameiltaan.
Minä painoin 13-vuotiaana jotain vajaa 60, pituutta 173 (nyt 177). Ja olin pullukka. Nyt painoa on vajaa 70 kg ja olen hoikka, kun lihasmassa ja kropan malli on aika paljon jykevämpi kuin 13-vuotiaana.
Mikään lihava tyttö ei silti ole, mutta muutamassa vuodesa voi hyvin olla, jos pituuskasvu lähes pysähtyy tuohon.
ja painoin 62 kiloa ja minua ainakin umpisuolta leikkaava lääkäri sanoi läskiksi.Samoin kouluterveydenhoitaja sanoi, että olen ylipainoinen ja pitää laihduttaa.
Painan edelleen saman verran ja nyt minua sanotaan laihaksi ja hoikaksi.
Ainoa vain, että helpomminkin olisin varmaan voinut elää, sillä olen sairastanut syömishäiriöitä koko elämäni oksenteluineen juuri tuon lääkärin ja kouluterveydenhoitajan takia.
Nyt kun katson nuoruudenkuvia, ihmettelen, että mistä se kouluterveydenhoitaja repaisi sen ylipainon minulle. En nyt ihan langanlaiha muotilehtimalli ollut, mutta hoikka ja sopusuhtainen nuori neiti. Ehkä hän vain katsoi painoa, eikä sitä, kuinka pitkä olin.
Joten olkaa varovaisia niiden kommenttienne kanssa. Sillä ei se laihuus ole itseisarvo. Itse en ainakaan ole nauttinut siitä, että olen hoikan näköinen, mutta se on vaatinut ahdistusta ruoasta, oksentelua, sairaita laihdutuskuureja, paastoja, itseinhoa yms.
Uskon, että olisin pysynyt samassa painossa ihan hyvin ihan normaalilla ruokavaliolla ja hyvällä itsetunnolla, enkä sillä itseinholla, minkä terveydenhuoltohenkilökunta minuun iskosti.