"Shokki"-Yllätysvitoselle nimi!?
Tässä joku aika sitten etsiskelin meidän neljännelle nimiapuja, ja nyt kohtalo päätti viskata tänne sirkukseen vielä yhden lisää...
Numero viisi on tiettävästi TYTTÖ, ja vaikka viime kerrasta mukavia nimiä jäikin makusteltavaksi nyt uudestaankin, haluaisin silti kuulla ajatuksia ja uusia ehdotelmia ja jälleen apuja tuskaiseen pohdiskeluun :) (aina on täältä tullut uskomattoman paljon hyviä pointteja ym tarpeellista). Eli tähän sisarusparveen haetaan "jatkoa":
Jaro Heikki Juhani
Eeli Osmo Oliver
Milona Maria Aurora
Emrika Impi Anastasia
- Nimien ei tarvitse alkaa millään erityisellä kirjaimella
- Onko olemassa vielä A-alkuisia "prinsessanimiä"?
- Suvusta aina otettu jotain, vielä mahdollisia sellaisia : Heleena, Neimi, Aino, Liisa, Sinikka...
Kommentoin varmasti ja otan kiitollisena vastaan kaikki ehdotukset :)
Kommentit (32)
tää nyt on tällästä 'venklausta' kun tuli mieleen, että saisko tosta Oosasta jotenkin väännettyä teille nimen :) mulle tuli mieleen Osantra... siinä ois tota Oosaa ja santra :) tai Santroosa? ei taida ihan soljua... mut jotain, että sais 'kaikki mukaan' :) vai tuleeko vaan 'väkisin väännettyä'?
Oosia, Roosia?
Oosanna
Oosalia
...joku mikä loppuis -oosa? Mimoosa ei käyne...
Ainoosa? vai Ainosa
Onissa, Olissa, Oliisa, Olina, Omina, Amina...?
minusta toi Sinita kuin myös Anissa ja Neimia ois kaikki ihania! Helinä ois minusta 'sarjaanne' jotenkin liian tavallinen (vaikkei mikään ihan tavallinen olekaan)...
onnea oikean nimen etsintään! :)
Kyllä minusta tuo Oosa on kaikista kaunein ihan Oosana, vaikka esim. Osanna kuulostaa ihan "nimeltä" minun korvaan. Mimosa oli Milonalle ehdolla ja tykkään siitä edelleen tosi paljon, mutta menisiköhän vähän "hassuksi" tuon Milonan kanssa?
Kiitos kommenteista muutenkin prikkeliina! Juuri tuota mietin itsekin tuon Helinän suhteen, vaikka edelleen ei haeta mitään rimmaavaa sarjaa. Jokainen kuitenkin yksilönä taivaltaa, mutta kyllä se minusta vähän määrää tahtia, minkä tyylisiä nimiä sisaruksilla on.
Edelleen itsekin tykästynyt niin Anissaan kuin Sinitaankin, ja hyvä on tuo Neimiakin. Mies vaan aiheuttaa harmaita hiuksia, kun ei oikein tykkää mistään, eikä puhu mitään! Arghh! Kovasti haluaisin saada sillai hyvissä ajoin asian haltuun, ettei taas tuntia ennen ristiäisiä tuskailla nimen kanssa, mutta kai se perinteitä noudattaen pitää niin taas mennä :)
Laitelkaahan ajatuksia ilmoille!
mulberry ja pieni
ps. olen edelleen yrittänyt löytää sitä vanhaa ketjuani, mutta en ole onnistunut :( En muista otsikkoa, mutta nimimerkkini kyllä, ei vaan silti ole tärpännyt.
Mites kun tuo Aurelia kovasti miellytti niin olisko esim. Aurelia Aino Aleksantra tai Aurelia Neimi Aleksantra hyvä :)??
Hei taasen nimimaakarit ja paluu sorvin ääreen vol. ties mitä....
Kiitos Körömölli onnitteluista ja kommentoinnista! Juu-u Aurelia on eittämättä oikein kaunis ja kummankin kakkosnimen kanssa hyvin "istuva", pysyy edelleen harkinnassa.
Edelleen ykkösnimilistalla pyörii myös
Eliisa/Elissa (ei kovin vahvoilla nyt)
Melisa/Melissa (mies tykkää kovasti)
Alissa
Santra (vaikkei mies oikein tykkääkään)
Oosa
Selina/Selena/Seline
Sanita
Anissa
Ja sitten uusia "löytöjä" nimikirja-makustelutuntumalta eli erittäin kaunis merkitykseltään:
Karissa (onko jotenkin "karski ja miesmäinen", kun tyttö niin suloinen ja siro?) ja ehkä ensimmäinen todellinen "wau-faktorille" yltänyt:
Laurea (on joku amk-ketju jossain päin, mutta annettu vrk:n mukaan jo nimeksi joskus; jotenkin vaan niin kauniilta kuulostava ja muistuttaa paljon ikisuosikki Auroraa ja myös toista kaunista Aureliaa. Voisiko se jopa olla tämä...)
Auttakkee, auttakkee edelleen... kommenttia, ehdotuksia, ruusuja, risuja :)
mulberry ja kaunokainen
Tai siis mielipiteitä paremminkin:
Karissa nimestä en tykkää..jotenkin karski, vaikka tuo -ssa loppu onkin..lisäks mulle tulee jotenkin näin ensikuulemalta mieleen karies, joka ei niin kiva mielleyhtymä ;)!
Laurea on myös jotenkin outo näin ensikuulemalta, mutta ehdottomasti näistä kahdesta parempi ja makustelemalla voisi muuttua ihan kivaksikin ;)!
Entäs Larissa tai Laurelia??
Kyllä mäkin tota Karissaa mietin, et onko sit kuitenkin liian...en tiedä. Olen miestä härnännyt nyt monta viikkoa, kun olen itse tosi iso Kari Tapio -fani, että "mestarin" kunniaksi laitetaan joku tuon tyylinen nimi. Viimeisin "keksintöni" oli Karita-Pioni... Ei saanut täällä kannatusta.
No ei sentään. Edelleen minua miellyttää hyyyyvin suuresti tuo Laurea, mies ei ole kommentoinut, mutta parasta antaa rauhassa miettiä :) Edelleen luotan siihen, että kyllä se sieltä napsahtaa kohdalleen, ja sen sitten tietää.
Larissa on oikeasti kaunis nimi, mutta kaikki "venäläistyyliset" nimet on aina saaneet kyytiä. Itse olen tykännyt mm. Irinja-nimestäkin, mutta ei käynyt... Laurelia on ihana myös. Hieman miettii lausuttaessa tuota keskeltä löytyvää "eeliä". Tajusin nimittäin päivänä eräänä, että nimet kuten Neelia tai Seelia (kauniita!) on pakko unohtaa, kun on aika hassu tuo Eeli-Seelia/Neelia -yhdistelmä. Ja joo, ei niitä nimiä peräkkäin laiteta yleensä, mutta silti. Ei Keijo-Veijo -porukoita minulle, kiitos :)
Mutta lisää saa kommentoida, ja uusia juttuja tarinoida :)
-mulberry ja tyttönen 1kk täysi jo!-
Code Lyokoa katselin joskus pojan kanssa ja Aelita oli tosi kaunis nimi. Lausuttiin sarjassa "aeliitta". Mut olis varmaan hankala suomenkielisille.
Muutamia yhdistelmiä edellämainittujen nimien pohjalta:
Santra Aino Alisia/Aurelia/Ariana
Santra Saimi/Neimi Sinikka
Lauriina Aino Heleena
Alissa Aino Aleksantra
Selina Neimi Aurelia/Lauriina
Oosa Neimi Aurelia/Lauriina
Neimi Karissa Aurelia/Lauriina
Selina olis kyllä ihan kansainvälisestikin lausuttava nimi, eikä mun mielestä sekoa sukunimen ässän kanssa... Oma alkukirjain ja päättyy a:han kuin muutkin tytsyt. Neimistä en luovu :D
Jahas, ja täällä taas! Edelleen kiitos jälleen ajatuksia herättävistä kommenteista/ehdotuksista, joista seuraa edelleen kommenttia :)
Toi Aelita on toooodella kaunis ja kyllähän suomessa on se käytäntö kaikkien sanojen suhteen, että lausutaan kuten kirjoitetaan ja piste. Jotenkin vaan joo itseäkin mietityttää, että tulisiko tuosta joku kummallinen "väännös" joka kerta kun tytön nimen jossain sanoo. Olen huomannut, että helposti Milonasta tulee Milana ja Emrikaa sanotaan Emriikaksi. Ei sinänsä haittaa, ja tavallaan pitää suvaita, mitäs olen poikennut valtavirrasta ja antanut ei niin tavalliset nimet :)
Meillä Santra oli kakkoselle ehdolla hätäkastenimeksi, mutta pirkale, kun kaverilla oli pojan vehkeet, ei sit onnistunutkaan. Milonalle nimi ei jostain syystä kolahtanut, mutta nyt Emrikalle oli viimeiselle listalle asti ehdolla. En ymmärrä, mikä miehen mielen sitten käänti, eikä sitten halunnutkaan :( Olisi kyllä tosi hyvin sopinut Empulle, kun on tuollainen pyöreä emäntä :) Nyt tuntuu, että tämä neiti ei ainakaan näytä Santralta (voi toki muuttua), vaan on tuollainen siro pohdiskelija enemmän kuin rempseä touhuaja. Onpa viisasta "analysoida" näin, kun takuulla lapsi muuttuu vielä moneen kertaan, mutta jotain intuitiota tässä on vaan seurattava :) En tosin tiedä, onko mies edelleen samoilla linjoilla, että on "Bulgarialaisen kuulantyöntäjän" nimi (*mojauttaa ajatuksissaan koko ukkoa!*).
Toisen nimen suhteen alkaa vaihtoehdot kyllä olla vain nuo kaksi: Aino tai Neimi. Miljoonia kauniita "toisia" nimiä olisi, mutta koska se on tällä hetkellä potentiaalisin kohta saada se suvun nimi mukaan, niin nämä kyllä ehdottomasti suosikkeja. Olin jo lähes lyönyt tuon Ainon lukkoon, mutta mitä enemmän tuota Neimiä maistelee, sen kivemmalta sekin tuntuu. Kerrottakoon vielä, että mummoni Neimi käytti kutsumanimenä toista nimeään Heleenaa, eikä valitettavasti ole enää itse kertomassa miksi ei käyttänyt tuota kaunista Neimiä.
Alisia/Aurelia/Ariana: kaikki kivoja, Aurelia näistä suosikki, mutta Ariana hyvänä kakkosena. Näistä kahdesta olisi ihan etunimeksikin asti. Alissa ei enää niin kolahda ja Aleksantra ihan kärkipäässä kolmanneksi nimeksi.
Lauriina on myös kaunis, ja siellä hauskasti mukana oma 2.nimi. Keikkui myös Emrikan "listoilla" pitkään, lähinnä minun toimestani, mutta mies ei sille koskaan oikein lämmennyt. Ehkä kuitenkin tuo alun Lauri häiritsee, vaikken ymmärräkään miksi.
Uskoisin, että jos kolmas nimi ei ala A:lla, se todennäköisesti olisi juuri tuo Heleena, Sinikka ei niinkään sykähdytä...
Selina Neimi Aurelia/Lauriina: Etunimessä häiritsee hieman se, että menee minusta karvan verran liian lähelle Milonaa kuitenkin. Mitä enemmän näitä Selena/Selina, Melina -tyylisiä nimiä "maistelee" alkaa aina takaraivossa takoa tuo Milonan nimi. Jotkut tietoisesti hakevat "täydellisen yhteen rimmaavia" nimisarjoja sisaruksille, minä ennemminkin saman henkisyyttä omalla leimalla :) Kuulostipa taas "komealta" :D Neimi Aurelia/Lauriina toimii ihan kivasti.
Sanon, että vaikea on uskoa, että päätyisi viisikirjaimiseen ratkaisuun etunimeksi... Oosa edelleen yksi suosikeista, iki-sellaisista, mutta sellainen omituinen pohdinto heräsi tässä päivänä eräänä, että mies silloin liputti Emrikan kohdalla Melissa-nimeä. Minua häiritsi hurjasti se, että sukunimi kun alkaa Si-, niin nimeä sanottaessa puuroutuu helposti (löytyy vielä lisääkin ässää sukunimestä!). Tuo s siksi aika haastava, mitä juuri mietin Anissan ja Sinitankin kohdalla, joista kovasti pidän... Oon mää kyllä aika outo :)
Karissa on valitettavasti liputettu ulos (meni varmaan samasta ovesta minun Karita-Pionini kanssa) :( Helpompaa olisi kyllä pohtia koko nimiasiaa ilman hankalaa miestä! Yritin hänelle jo sanoa, että ei kai sen nimen niin väliä, kun hän kuitenkin kutsuu pientä jollain itse kehittelemällään lempinimellä (molemmilta isin "rinsessoilta" jo sellaiset löytyy :D )
Mutta en minä luovuta, lisää ajatuksia vaan kehiin :)
*odottaa innostuneena* mulberry
Minulla on pitempään pyörinyt mielessä teille nimi Lucina (tai Lusina), mutta onkohan sekin liian samanmoinen Milonan kanssa?
Santra on minusta jotenkin eri maata teidän muiden lasten nimien kanssa, jollain lailla vanhemman ja perinteisemmän oloinen, vaikka onhan Eeliäkin vanhoina aikoina käytetty. Laurea olisi kyllä hyvä ja miksei Aelitakin, mutta se minusta kyllä hankala. Näitä kun peräkkäin mietin, tuli mieleen Aunetta, joka on meilläkin mielessä käynyt, mutta valittiin kuitenkin suoraan suvusta ja muualta tuleva Aune tytön toiseksi nimeksi.
Ässällisten nimien puuroutumista mietin mieheni ja tyttöni sukunimen pohjalta lähinnä (siinä myös si-alku ja toinenkin s). Anissa tuntuu puuroutuvan enemmän kuin Oosa ja Sinita. Oosa lisäksi sopii tosi hyvin joukkoonne, joten en sitä tämän takia hylkäisi.
Kiitos Suvi-Tuulikki "analyyttisistä" kommenteista, juuri näitä kaipaankin :) On joo totta, että itse se nimi pitäis osata antaa, mutta kyllä mä ainakin haluan kuulla miltä ne kuulostavat toistenkin korvissa. Tuleepahan sitten useempia näkökulmia, ja nimi näin ollen huolella mietittyä. En yhtään haluais "paljastaa" nimiä lähimmille, joten niiltä ei kauheesti voi kysellä, ehdotuksia sieltäkin kyllä satelee...kaikenlaisia :)
Lucina on oikeasti ihan hyvä, mutta noita vierasperäisiä kun hieman vierastan, ei se sitten ihan ässällä ole ollenkaan niin kiva :( Lusi on ainakin paikannimi ja siinä jotenkin "vetelä" sointi... Taas näitä mun ylioutouksia :) Ja onhan siinä tietysti Milonan kanssa sama pääte, mutta ei kuitenkaan minusta noin muuten liian samanlainen.
Santra taitaa tällä kertaa olla jo unohdettu, nostan sitä esille siinä kolmannessa nimessä, kun pidän listoilla sitä Aleksantraa...
Laurea on todellakin hyvä (!!!) ja samoilla linjoilla tuon Aelitan suhteen, että hankalaksi taitaisi mennä. Ja tuo "ässä-ongelma" on joo selvimmin tapetilla sellaisten nimien kohdalla kuin Melissa, Anissa, Ronessa jne.
Kai tämä on sellaista "pilkunviilaamista" tavallaan, kun mahtavan hyviä nimiä listoilla jo on. Nyt vaan pitäisi saada se "KLIK", että tulisi se "oikea" yhdistelmä ja se etunimi... Tuumailu siis jatkukoon!
mulberry ja kiljuva tyttönen :)
Nyt on pieni maailmassa ja tyttönä pysyi maaliin saakka, että ei jouduta alusta "urakkaa" aloittamaan ;) Kyllä se vaan alkoi heti nimiasiat päässä jylläämään ja nyt kun on neitiä muutaman päivän katsellut, aina miettii, että "kukakohan hänestä nyt mieleen tulee?"
Eli edelleen haetaan/tuumaillaan neidille nimeä. Tyttö on suloinen ja siro, punertavaa tukkaa on paljon, niskasta ihan kihartuu nätisti :)
Neimia: on kyllä kiva nimi, mies vaan saa jotenkin hyvin "miesmäisesti" väännettyä siitä rivon mielestään. Edelleen pidän kuitenkin ainakin 2.nimilistalla Neimin ihan suvun hengen nimissä! :)
Oosa: on ihana! Olen jo nostamassa etunimivaihtoehdoksikin, vaikka tavallaan "poikkeaisi" tyttöjen nimistä, mutta sopii kyllä muuten hyvin joukkoon.
Anissa: sopisi minunkin mielestäni hyvin, ja on sellainen "söpönen" jotenkin, varmaan noiden ässien takia :) Hauska havainto myös, että siitä melkein löytyy minun nimeni, aivan kuin Emrikasta melkein isänsä nimi :) (kaikkeen sitä huomiota kiinnittyykin!)
Helinä: edelleen kaipaa kommenttia! Nyt kun tyttö on syntynyt, tämä nimi myös sellainen "pikkuruinen" jotenkin ulkoasultaan. Meidän geeneillä tyttö kyllä tuskin pieneksi jää, mutta nimi sopisi kyllä mielestäni tomeralle emännällekin.
Uutena heitän mukaan pohdintaan nimen Sinita. En muista, onko tullut jossain ehdotuksena ja jos on, miltä on silloin "maistunut", mutta nyt käveli vastaan (en tiedä kehtaanko tunnustaa mistä) ja kuulosti heti tosi mukavalta!
Kolmanneksi nimeksi keikkuu ykkösenä Aleksantra. Toisaalta haluaisin tuota A-sarjaa jatkaa, kun on jo Aurora ja Anastasia, ja toisaalta tuo Santra on ollut jo kakkosen odotuksesta asti mukana, että jos ei nyt etunimeksi päädy, niin tulisi mukaan tuossa nimessä sitten.
Mutta kaikki aistit avoinna ihanille, uusille tai jo ehdotetuille nimille ja "yhdistelmille" ja kannustavaa, kehittävää, murskaavaa tai muuten vaan kritiikkiäkin odottelen kovasti :D
terkuin mulberry ja tyttönen