Kurja olo, abortti edessä.
Viisi lasta ennestään ja ikää jo 37 ja tämä raskaus on tulosta yhden kerran huolimattomuudesta miehen kanssa.
Ikävä olo, mutta ainoa vaihtoehto :/
Kommentit (108)
kuinka kevyesti suurin osa suhtautuu aborttiin. mun mielestä se pitäisi olla kielletty AINA. IHAN joka tilanteessa. Sillä pienellä ihmisen alulla on vähintään yhtä iso oikeus elää elämänsä kuin häntä kantavalla äidillä. mielestäni äiti pitäisi myös tappaa joka haluaa abortin. Annettaisiin sitten oikeus kuolla niille jotka ei jaksa uutta lasta. Ei sellaisella ihmisellä ole oikeutta elää joka toiselta vie elämän.
ja kyllä, olen itse tullut hyvin hyvin nuorena raskaaksi eikä kyllä mielessäkään käynyt abortti vaikka muut sitä ehdotti. olisitko ap valmis tappamaan nykyisiä lapsiasi? miksi tämä tuleva lapsi on vähempiarvoinen ja olet valmis hänet murhaamaan? siis niin käsittämätöntä etten kertakaikkiaan voi käsittää. Vihaan murhaajia! Varsinkin lasten murhaajia!
kuin edellisessä raskaudessa. lapsi voi hyvinkin olla terve. ajattele jos kaikki menisikin hyvin ja saisitte terveen ihanan pikkuisen. kaikki kyllä sitten järjestyy, vaikka vaikeuksien kautta, jos vain koittaa olla luottavaisella mielellä.
jos jaksaisit pitää sen lapsen, voin olla varma että tulet olemaan myöhemmin onnellinen siitä uudesta ihmisestä.
ja minun mielestä et ole vielä kovinkaan vanha.
kuinka kevyesti suurin osa suhtautuu aborttiin. mun mielestä se pitäisi olla kielletty AINA. IHAN joka tilanteessa. Sillä pienellä ihmisen alulla on vähintään yhtä iso oikeus elää elämänsä kuin häntä kantavalla äidillä. mielestäni äiti pitäisi myös tappaa joka haluaa abortin. Annettaisiin sitten oikeus kuolla niille jotka ei jaksa uutta lasta. Ei sellaisella ihmisellä ole oikeutta elää joka toiselta vie elämän. ja kyllä, olen itse tullut hyvin hyvin nuorena raskaaksi eikä kyllä mielessäkään käynyt abortti vaikka muut sitä ehdotti. olisitko ap valmis tappamaan nykyisiä lapsiasi? miksi tämä tuleva lapsi on vähempiarvoinen ja olet valmis hänet murhaamaan? siis niin käsittämätöntä etten kertakaikkiaan voi käsittää. Vihaan murhaajia! Varsinkin lasten murhaajia!
kuinka kevyesti suurin osa suhtautuu aborttiin. mun mielestä se pitäisi olla kielletty AINA. IHAN joka tilanteessa. Sillä pienellä ihmisen alulla on vähintään yhtä iso oikeus elää elämänsä kuin häntä kantavalla äidillä. mielestäni äiti pitäisi myös tappaa joka haluaa abortin. Annettaisiin sitten oikeus kuolla niille jotka ei jaksa uutta lasta. Ei sellaisella ihmisellä ole oikeutta elää joka toiselta vie elämän.
ja kyllä, olen itse tullut hyvin hyvin nuorena raskaaksi eikä kyllä mielessäkään käynyt abortti vaikka muut sitä ehdotti. olisitko ap valmis tappamaan nykyisiä lapsiasi? miksi tämä tuleva lapsi on vähempiarvoinen ja olet valmis hänet murhaamaan? siis niin käsittämätöntä etten kertakaikkiaan voi käsittää. Vihaan murhaajia! Varsinkin lasten murhaajia!
Kielletyt abortit tappaa äitejä jne.
Syntyy lapsia joista ei välitetä.
kuinka kevyesti suurin osa suhtautuu aborttiin. mun mielestä se pitäisi olla kielletty AINA. IHAN joka tilanteessa. Sillä pienellä ihmisen alulla on vähintään yhtä iso oikeus elää elämänsä kuin häntä kantavalla äidillä. mielestäni äiti pitäisi myös tappaa joka haluaa abortin. Annettaisiin sitten oikeus kuolla niille jotka ei jaksa uutta lasta. Ei sellaisella ihmisellä ole oikeutta elää joka toiselta vie elämän. ja kyllä, olen itse tullut hyvin hyvin nuorena raskaaksi eikä kyllä mielessäkään käynyt abortti vaikka muut sitä ehdotti. olisitko ap valmis tappamaan nykyisiä lapsiasi? miksi tämä tuleva lapsi on vähempiarvoinen ja olet valmis hänet murhaamaan? siis niin käsittämätöntä etten kertakaikkiaan voi käsittää. Vihaan murhaajia! Varsinkin lasten murhaajia!
Minäkin vihaan tuollaisia näköalattomia olentoja.
Kamalan pahaltahan tämä tuntuu, koska eilen lääkärissä käyneenä tajusin, ettei sitä keskeytystä saa ihan noin vaan nopeasti, vaan vähintään pari viikkoa tässä menee ja samalla koko ajan tunnen jotain vatsassani. Kuitenkin olisi eri asia ottaa tämä "tyyppi" vastaan, jos lapsia olisi vähemmän, mutta kun niitä on jo viisi ja olen itse jo 37. Kyllä mua nolottaa, nolottaa siksi, että 37 vuotiaalle 5 lapsen äidille käy "vahinko", tajuaisi, että kaksikymppiselle näin käy. Ja sain kyllä eilen lääkärissä tuntea olevani hylkiö ja kun aloinm itkemään, niin lääkäri totesi sen olevan omituinen reaktio. Pahalta tuntuu ajatella, että siellä on oma lapsi ja onko tällä joku tarkoitus, että kaikesta huolimatta, iästä sun muusta meille kävi näin. Pahalta tuntuu, että pitää odottaa vähintään se kaksi vk ja koko ajan se alkio kasvaa. Pahalta tuntuu se, että viikolla 10 sikiö alkaa tuntemaan ja jos kekseytys menee niin pitkälle, niin voinko enää sitä tehdä. Ihania viestejä ja ihana keskustelu kuitenkin kaiken kaikkiaan.
Niitä vahinkoja sattuu kaikissa ikäryhmissä ja sosiaaliluokissa.
Suhteellisesti suurin osa aborteista tehdään äideille.
Outoa, että noin kauan joutuu odottamaan? Miksi?
ollakkin kurja olo. mullakin olis kurja olo jos murhaisin oman rakkaan lapseni joka on maailmassa tärkein asia. mikään ei mene hänen edelleen. toiselta ei saa viedä elämää. mieti kuinka suuri teko se on, viet oikeasti toiselta ihmiseltä elämän. mietipä kuinka arvokas sinun oma elämä ja sinun lastesi elämä on? etkö näe arvoa ihmiselämässä?
Joka kuukausi naisilta lähtee munasolu, josta olisi voinut syntyä lapsi. Miehen siittiöitä menee jatkuvasti hukkaan. Hedelmöittynyt munasolu ei ole vielä paljon kummempi. Se ei ole vielä lapsi.
On järkevää suunnitella perhekoko siten, että jaksaa ja pärjää sen kanssa. Syntyvillä lapsilla on oikeus hyvään elämään.
Abortti ei ole ehkäisykeino, mutta on tilanteita, joissa se on hyvä ratkaisu. Vahinkoja sattuu. Ihminen puuttuu jo monin tavoin elämään (ehkäisy, sairauksien hoito, elämän keinotekoinen pidentäminen). Abortti ei ole yhtään sen kummempi. Vaikea ratkaisu se varmasti on, mutta jokainen tietää itse parhaiten oman jaksamisensa. Onneksi Suomessa on erilaisia vaihtoehtoja. Saa synnyttää, saa ehkäistä ja saa tehdä abortinkin.
... myös sellaisiin, jotka ei kysyjää miellytä.
Vaikka tarinasi kuulostaa surulliselta ja osittain ymmärränkin tilanteesi, tuntuu ratkaisusi minusta silti pahalta. Olen lapseton, usean vuoden ajan olemme lasta tuloksetta yrittäneet. Siksi tuntuu todella pahalta, että lapsi abortoidaan aika heppoisin perustein (mielestäni). Kuten joku jo sanoikin, lapsi voi hyvinkin olla terve ja olisiko se todella niin paha tilanne saada vielä yksi lapsi joukon jatkoksi?
Itse antaisin mitä vain, että saisin edes yhden lapsen! Useampikin olisi tervetullut!
Uskon, että tämä on sellainen asia, jota varmasti miettisi lopun elämää, joten harkitse tarkasti, mitä teet.
Voimia joka tapauksessa, mihin ratkaisuun sitten päädytkin.
- Lapseton -
Mikä ihmeen pakko on olla yhdynnässä, jos ei kertakaikkiaan voi eikä halua saada lasta? Voihan sitä seksuaalisuutta muutenkin toteuttaa.
ei haittaa, en loukkaannu ollenkaan.
Kuka haluaa lapsen 37 vuotiaana ja kuka haluaa 6 lasta? Tuskin moni.
Mutta ainoastaan kommentti, jossa mutkin pitäisi tappaa oli mielestäni sairas, hyvin sairas ja säälittävän kapeakatseinen. Mitenkäs silloin kävisi viiden lapseni? Onko oikein toivoa kuolemaani, kun minulla on viisi lasta? Hupaisaa.
ymmärrän kantasi... mutta yhtä hyvin minä, itse (liiankin) helposti raskaaksi tulevana voin ajatella että eivätkö lapsettomat vain voisi hyväksyä kohtalonsa ja lakata yrittämästä. Ei se, ettei joku ehkä voi saada lapsia, velvoita kaikkia muita iloitsemaan jokaisesta raskaudestaan.
Yritämme kaikki monin keinoin puuttua elämään ja sen kulkuun koko ajan ja lääketiede tekee sen mahdolliseksi. Miksi emme siis tekisi niin tässäkin asiassa? Abortti ei kuitenkaan aiheuta kärsimystä paitsi päätöksen parissa tuskailevalle naiselle.
Miksi et ota vastuuta siitä että olet? Eihän se lapsi itsestään kohtuusi tullut asumaan.
ei haittaa, en loukkaannu ollenkaan. Kuka haluaa lapsen 37 vuotiaana ja kuka haluaa 6 lasta? Tuskin moni. Mutta ainoastaan kommentti, jossa mutkin pitäisi tappaa oli mielestäni sairas, hyvin sairas ja säälittävän kapeakatseinen. Mitenkäs silloin kävisi viiden lapseni? Onko oikein toivoa kuolemaani, kun minulla on viisi lasta? Hupaisaa.
Vastaukset on : aika monikin HALUAA 6 lasta, ja nykyään varsinkin TODELLA MONI haluaa lapsen 37-vuotiaana.
Ihan oikeasti, vaikka se 6 lasta ei menisi siinä kuin 5 hoidollisesti, ei se ulkopuolisten silmissä näytä yhtään erilaiselta, suurperhe mikä suurperhe.
Vihaan murhaajia! Varsinkin lasten murhaajia!
t: rv 18 abortoinut
Ei ole mitään syytä syyllistää helposti raskaaksi tulevaa naista siitä, että joku toinen ei saa lapsia. Kumpikaan ei peruslähtökohtia pysty ratkaisevasti muuttamaan. Eikä helposti raskaaksi tulevan tarvitse tuntea minkäänlaista velvollisuutta kantaa ja antaa lapsensa pois, jotta joku saisi lapsen. Lapsin on maailma täynnä ja adoption kautta niitä kyllä saa maailmalta.
Muuten: jopa nämä niiiiiin kovasti lasta halunneet adoptoineet saattavat ns palauttaa lapsen kun eivät jaksakaan lapsen kanssa tai rakkautta ei tunnekaan. Monella kun saattaa olla aika ruusuinen kuva äitiydestä ennen kuin itse on siinä elämäntilanteessa. Niin minäkin luulin etukäteen olevani huomattavasti parempi äiti.. nyt toista lasta mietitään pitkään ja hartaasti.
Viiden lapsen äiti tietää jo varsin hyvin lasten kanssa elämisen hyvät ja huonot puolet -ja myös oman jaksamisensa rajat. Ja tekee siltä pohjalta päätöksensä. Ja myös elää sen ratkaisun kanssa.
itse halusin iltatähden 41v Ja juu meille hän on numero 7 eli kiitos kysymästä minä tahdoin enemmän, kuin 5 lasta.
En edes nyt 42v voisi kuvitellakaan tekeväni aborttia jos vahinko kävisi ehkäisystä huolimatta. Silloin meille tulisi no. 8 ja se olis sillä selvä.
Itse en periaatteessa hyväksy aborttia sosiallaisin perustein, eli minusta aborttiin ei riitä syyksi "olen jo liian vanha meillä on jo x määrä lapsia, rahat ei riitä, liian vähän tilaa" Ainoat hyväksytyt syyt on minusta lapsen ERITTÄIN PAHA hehityshäiriö ( sissukaluja puuttuu jne) mm down ei ole minusta syy. Samoin päteviin syihin kuuluu pedofiliasta alkanut raskaus. Tai mikäli raskaus on tappava äidille ja olemassaolevat lapset jäis äidittömäksi.
Raha, "liian vanha"ikä tai lastenlukumäärä ei ole syy.
itse halusin iltatähden 41v Ja juu meille hän on numero 7 eli kiitos kysymästä minä tahdoin enemmän, kuin 5 lasta. En edes nyt 42v voisi kuvitellakaan tekeväni aborttia jos vahinko kävisi ehkäisystä huolimatta. Silloin meille tulisi no. 8 ja se olis sillä selvä. Itse en periaatteessa hyväksy aborttia sosiallaisin perustein, eli minusta aborttiin ei riitä syyksi "olen jo liian vanha meillä on jo x määrä lapsia, rahat ei riitä, liian vähän tilaa" Ainoat hyväksytyt syyt on minusta lapsen ERITTÄIN PAHA hehityshäiriö ( sissukaluja puuttuu jne) mm down ei ole minusta syy. Samoin päteviin syihin kuuluu pedofiliasta alkanut raskaus. Tai mikäli raskaus on tappava äidille ja olemassaolevat lapset jäis äidittömäksi. Raha, "liian vanha"ikä tai lastenlukumäärä ei ole syy.
Kyllä ne edellämainitut asiat ovat ihan hyviä syitä ja laissakin tuo lukee.
Kaikillä meillä on mielipiteitä kaikesta, mutta kukaan tuntematon palstalainen ei ole oikeutettu sanomaan, miten jonkun toisen kuuluu elää tai mitä hänen pitää jaksaa.
Ihmisillä on oikeus mielipiteisiin, Eikö tämä ole keskustelupalsta? silloinhan asioist a keskustellaan, kun ihmiset sanovatmielipiteensä. Mielipide voi olla abortista, lasten lukumäärästä ( josta olen kuullut kyllin) Enkä ole sanonut, milestäni kuinka ap:N tulee toimia. Kerroin vain oman mielipiteeni abortista. Jokainenhan elää elämäänsä juuri niin hyvin, kuin oma omatunto sanoo. En minä ole sanomaan kenellekkään onko15 lasta oikein maapallolle, tai onko jonkunmielestä se 6. abortoitava. ihmiset tekee omat päätöksensä oli se oikein tai väärin. Minä en hyväksy aborttia sosiaalisinperustein, Mutta tuskin se estää ap:tä aborttia tekemään. Jos joku tyttäristäni joskus tulis vahingossa raskaasi niin toki sanoisin kantani, mutta valinta olis yksin lapseni, ei minun, surisin syntymätöntä, mutta tukisin lastani. sehän on äidin velvollisuuskin tulea tapahtui mitä tahansa. Se mitä minä en hyväksy tai pidä moraalisesti oikeana eitarkoita sitä että muiden pitää elää kuin minätai ajatella samoin. Ihminen tekee itse itselleen elämäsä ja kantaa niistä itse vastuun.
Kamalan pahaltahan tämä tuntuu, koska eilen lääkärissä käyneenä tajusin, ettei sitä keskeytystä saa ihan noin vaan nopeasti, vaan vähintään pari viikkoa tässä menee ja samalla koko ajan tunnen jotain vatsassani.
Kuitenkin olisi eri asia ottaa tämä "tyyppi" vastaan, jos lapsia olisi vähemmän, mutta kun niitä on jo viisi ja olen itse jo 37.
Kyllä mua nolottaa, nolottaa siksi, että 37 vuotiaalle 5 lapsen äidille käy "vahinko", tajuaisi, että kaksikymppiselle näin käy. Ja sain kyllä eilen lääkärissä tuntea olevani hylkiö ja kun aloinm itkemään, niin lääkäri totesi sen olevan omituinen reaktio.
Pahalta tuntuu ajatella, että siellä on oma lapsi ja onko tällä joku tarkoitus, että kaikesta huolimatta, iästä sun muusta meille kävi näin.
Pahalta tuntuu, että pitää odottaa vähintään se kaksi vk ja koko ajan se alkio kasvaa.
Pahalta tuntuu se, että viikolla 10 sikiö alkaa tuntemaan ja jos kekseytys menee niin pitkälle, niin voinko enää sitä tehdä.
Ihania viestejä ja ihana keskustelu kuitenkin kaiken kaikkiaan.