Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinäkuussa 31 päivää ja elokuussa 31 päivää?

Vierailija
03.08.2010 |

Siis onko nyt karkausvuosi vai mikä? Onko se aina elokuussa?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhti-, kesä-, syys- ja marraskuussa on päivää kolmekymmentä.

Helmikuussa 28 ja muissa yksi neljättä.

Yksi neljättä on siis sitä vanhan kansan laskutapaa, tarkoittaa 31.

Vierailija
22/31 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen sen rystyshomman kyllä niin, että ei pidä hyppiä yhtään missään. Lasken ensin vasemman käden rystysen etusormesta pikkurilliin, sitten oikean käden etusormesta pikkurilliin päin. Vaikka laskisi vasemman pikkurillistä oikealla päin, ei silti tartte hyppiä missään.

Saahan?! =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tietääkös joku ilman "kuuklettamista" MIKSI heinä- ja elokuussa on saman verran päiviä?

MINÄ tiedän! Rooman keisarit Augustus (august=elokuu) ja Julius Caesar (july=heinäkuu) halusivat molemmat kunniakseen pitkän kuukauden :)

Vierailija
24/31 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen sen rystyshomman kyllä niin, että ei pidä hyppiä yhtään missään. Lasken ensin vasemman käden rystysen etusormesta pikkurilliin, sitten oikean käden etusormesta pikkurilliin päin. Vaikka laskisi vasemman pikkurillistä oikealla päin, ei silti tartte hyppiä missään.

Saahan?! =D

Eiköhän tää oo just niitä asioita, jotka jokainen on kotona oppinut vähän eri tavalla ja sitten kuvittelee, että oma tapa on "se oikea".

Vierailija
25/31 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli jotenkin niin hassa rimpsu, että tarttu mieleen vuosia sitten. Niissä kuukausissa kolkyt päivää ja muissa jotain muuta.

Vierailija
26/31 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen vasta nyt tänä vuonna huomasit, et elokuussakin oli 31?

Itse käytän kesy marhu:a. Enkä pidä laatikossa ruokailuvälineitä niille "kuuluvassa" järjestyksessä, vaan meillä ne on: ha-lu-ve.

Vierailija
27/31 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huomasin että tässäkin kussa on 31 päivää ja kummastelin sitä tarkastelleen kalenterien sivuja..

Ja meillä aterimet on luhave ilman mitään järjellisyyttä, mutta kai tästä lähtien muistan haaveilun. :)

Ja olen vielä pitänyt itseäni suht sivistyneenä ihmisenä. Kaikkea sitä näkee - peilistä.

ap

Vierailija
28/31 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko-ka-lo-lu auttaa muistamaan, järjestys kuten kellotaulussa.

Vierailija
29/31 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi erehtyä :D. Tosin minä olen tottunut aloittamaan oikean pikkusormen kohoumasta ;)

mutta aloitan vasemman pikkurillistä ja etenen vasemmasta etusormesta oikeaan etuosormeen. Eli niinkuin lukisi vasemmalta oikealle. Onnistuisi kyllä oikealta vasemmallekin, mutta itselleni on oikeakätisenä helpompi laskea oikealla etusormella. Ja näin opetan lapsellenikin=) Muuten hauska oli tuo heinä-elokuun juttu, enpä ole aiemmin ajatellutkaan, että siihen olisi joku "maallinen" syy. Mitä lie kuun kiertoa olen vain ajatellut...

Vierailija
30/31 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syys, kesä, huhti, marraskuus on päivää kolmekymmentä, kahdeksan kolmatta helmikuussa vaan muissa yksi neljättä.

Vierailija
31/31 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulla tänne viisastelemaan että tiedän miks niissä on yhtä monta päivää mutta joku olikin ehtunyt sitten jo mua ennen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi