Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voko 11-vuotiaan laittaa yksin optikolle näöntarkastukseen?

Vierailija
03.08.2010 |

En millään saa vapaata töistä

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ei näe nykyisillä laseillaan riittävän hyvin. Hän ei ole menossa putkinäkö-, karsastus-, värinäkö- tai muuhun silmätarkastukseen, koska siihen ei ole kukaan nähnyt syytä mennä. Jos ei äiti, lapsi, terveydenhoitaja tai optikko näe aihetta silmälääkärille, niin kai se silloin on melko aiheetonta mennä sinne silmälääkärille tarkastuttamaan sitä näön tarkkuutta.

Vierailija
22/27 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsella on putkinäkö, niin se lapsi näyttää niissä teidän kojeissanne täysin normaalilta. Hän näkee tasan sen mitä normaalia on, eikä vaikuta tarvitsevan mitään erityistä. Silti hänen näkökenttänsä voi olla niin kapea, että hän on käytännössä invalidi ja todellakin tarvitsee oikeaa silmälääkäriä.

puutteelliseen näkökenttään... pitää kyllä varmaan käyttää joku muu lääkärissä myös kun vaan se lapsi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.retina.fi/retnako.html

jos 11 vuotias ei osaa sanoa ettei näe sivuille niin joo varmaan kannattaa mennä lääkäriin.

Vierailija
24/27 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtee varmasti LS-ilmoitus, jos 11-v menee yksin?

Vierailija
25/27 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtee varmasti LS-ilmoitus, jos 11-v menee yksin?

Miten niin? Meneehän ne lapset yksin hammaslääkäriinkin kooulusta, ja mein lapsi käy ihan yksin parturissakin.

T:Ei ap

Vierailija
26/27 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi itse haluaa ja suostuu, eikä ole mikään äidin perässä nyhvöttäjä.

Minä hoisin itse jo alta 10 v. vastaavia asioita, kuten monet kaverini. Vai onko muilla äiti pitämässä kädestä kiinni esim. hammaslääkärissä? Eihän näöntarkastus nyt sen kummepi ainakaan ole. Kai lapsi osaa vastata, että kummalla silmällä näkee paremmin ym. Eihän äiti voisi kuitenkaan lapsen puolesta vastata.

Vierailija
27/27 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmälääkärillä. Kummallakin kerralla olen itse ollut täysin statistin osassa siellä, lääkäri ja tytt ovat toimineet keskenään - miten olisinkaan voinut ottaa kantaa siihen "kumpi on parempi" kysymykseen :)

Noin toiminnallisesti tyttö olisi pärjännyt ihan itsekseen siellä, mutta en tietenkään nyt 7-vuotiasta yksin laittaisi.

Jos 11-vuotiaalla on jo silmälasit ja kyseessä on vain näöntarkastus eli homma on tuttua lapselle, eikä optikolle ole hankala matka, niin aivan hyvin voisi käydä itsekseen.

Optikko ei kyllä munkaan mielestä koske silmään, mutta en ole optikko :) Mulla on ainoastaan piilaritarkastuksissa katsottu luomen alle mikä on inhaa. Ja silmälääkäri on ekalla kerralla laittanut ne tipat, joka myöskin on inhaa...

Just kävin näöntarkastuksessa uusia silmälaseja varten ja se oli ihan perusjuttuja, kumpi on parempi jne.