Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan kertonut suoraan ja yrittänyt tällä tavoin korjata suhdetta anoppiin

Vierailija
03.08.2010 |

Olemme n.10kk sitten muuttaneet lähelle appi vanhempia ja sen jälkeen anopin käytös on muuttunut hurjasti. Hän on koko ikänsä ollut kotiäiti ja viimeinen (mieheni pikkusisko) lensi pesästä samoihin aikoihin kun me muutimme tänne. Ennen tätä asuimme n.45min ajomatkan päässä ja nyt talojemme välillä on n. 10 mun kävelymatka. Olen raskaana ja jo jäänyt kotiin. Minusta on alkanut tuntua että anoppi purkaa nyt hoiva viettiään meihin. Hän ilmestyy talolle useita kertoja viikossa ja ei yksinäinen ressukka osaa vain rennosti kysyä mitä kuuluu vaan lähes poikkeuksetta alkaa puimaan minun ja mieheni asioita esim. taloon, puutarhaan tai raskauteen liittyen.

Viime viikolla mieheni on sanonut suorat sanat ja pyytänyt vanhempiaan soittamaan joka kerta ennen tänne tuloaan. Onko minulla oikeutta sanoa miehelleni/ vaatia että haluaisin nähdä hänen vanhempiaan vain kerran viikossa tai kerran kahdessa viikossa niinkuin oli ennen kun muutimme tänne? Voiko anopin kanssa ottaa asian puheeksi? ...Lisäyksenä että oma perheeni asuu todella kaukana ja että me olemme mieheni kanssa hoitaneet asiammae aina mallikkaasti joten mitaan todellista syytä tulla huolehtimaan asioistamme ei ole. Hyvää miestäni käy hänen äitinsä arvostelu usein sääliksi, mutta sen asian jätän heidän keskeisekseen.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asiallisesti voinut keskustella siitä että nähtäisiin harvemmin? Loukkaantuiko toinen osapuoli/ anoppi pahoin? Saako tästä asiasta edes keskustella vai pitääkö yrittää vihjaillen ja ihmisiä vältellen vaan mennä eteenpäin? Haluaisin oman 'tilani' takaisin ja selvittää asian ennen vauvan syntymää. AP

Vierailija
2/2 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia esiin, mutta varovasti. Onko järkevää asettaa jotain rajoja sen suhteen, että haluatte tavat esim. kerran kahdessa viikossa kun tilanne voi muuttua nopeastikin?

Lisäksi kannattaa miettiä, että mitä haluatte appivanhemmilta isovanhemmuuden suhteen. Itse hen.koht. olen sitä mieltä, että jos odotan isovanhemmilta hoitoapua niin minun pitää joustaa myös sen suhteen paljonko haluan olla heidän kanssaan tekemisissä. Ts. joudun hyväksymään sen, että he kuuluvat osana meidän elämäämme eivätkä ole vain ilmaisia lapsenvahteja. Toki pidän tärkeänä myös sitä, että lapsilla kehittyy läheiset välit isovanhempien kanssa, se on korvaamatonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä