Jätin juuri ensimmäistä kertaa mun itkevän taaperon päiväkotiin!
Sydän vaan niin särkyy vaikka tottakai sinne tottuu! Muita surkeita äitejä? :(
Kommentit (36)
Itse vein omani tänä aamuna myös ja siellä oli kyllä useita itkeviä lapsia jotka itkivät vanhempansa lähtöä. Ihan isojakin (4v ikäisiä). Omani jäi (vielä) hyvillä mielin koska tietää että haen hänet jo ennen unia pois. Harjoitellaan nyt tämä viikko näin aamupäivät ja ensi viikolla jää unillekin. Silloin meilläkin varmaan tulee tuo itku ja huuto eteen.
kun ne taaperot itkee hoidossa.
niitäkin on, että äidit kotona tai harrastuksissa ja lapset hoidossa ikävissään, surullista.
Sinne jäi ikkunan taakse huutamaan äitiä ja itki niin kovin. Edelleen näen silmissäni sen hetken, lapsi on painautuneena ikkunaa vasten, kasvot itkusta vääristyneet ja huulten liikkeistä näen että huutaa äitiä.
Se oli kova paikka.
Loppu päivä oli mennyt kuitenkin hienosti ja seuraavana päivänä jäi jo mielellään :)
vaan surkeana olevia äitejä! :)
Mä jätin myös vaan pariksi tunniksi ja haen päikkäreille kotiin, mutta kyllä se lapsen itku on vaan niin raastavaa! Ehkä tämä tästä...
Ap
mutta muistan tunteen vieläkin, kun pikkuinen parkui perään. Kamalaa, mutta eipä tuolle näytä traumoja jääneen, iloinen, reipas ja rohkea poika on kasvanut siitä huolimatta. ;) Eli: Kyllä se siitä helpottaa, koittakaa olla näyttämättä ahdistusta lapselle, se on kaikkein tärkeintä. Illalla kotona halitte sitten senkin edestä. Tsemppiä!!
nyt vielä kotona, kohta taas töissä, valitettavasti...
Lapsi on nyt 2v5kk.
Voi ei! Mun poika täyttää vasta 2 tammikuussa ja JO NYT yritän varautua siihen karmeeseen tunteeseen jättää se hoitoon koko päiväksi viisi kertaa viikossa.
Esikoinen on jo viisi, ja hän jää sinne mielellään. Olis kiva, että pääsisivät tulevaisuudessa samaan ryhmään, mutta eihän 2,5-vuotias eskariin pääse... ;)
Noh, ollaan käyty tää kerran läpi, vielä pitäs jaksaa. Olis niin ihana jatkossakin vaan olla kotona odottamassa poikia kun ne tulee koulusta kotiin, mutta nykypäivänä siihen ei taida olla kellään varaa.
Niin siis minäkin jätän lapsen hoitoon kunnes hän täyttää 2,5 v.
Ainakin kakkonen meni kolmeksi tunniksi töihin. Ai niin tosin työmatka vie 30min eli meninkin töihin kahdeksi tunniksi
Tai sitten en. Höh, jos lapsi harjoittelee päiväkodissa oloa ollen siellä yksin 8:30-11:30 niin ei siinä pahemmin töihin ehdi.
Ainakin kakkonen meni kolmeksi tunniksi töihin. Ai niin tosin työmatka vie 30min eli meninkin töihin kahdeksi tunniksi Tai sitten en. Höh, jos lapsi harjoittelee päiväkodissa oloa ollen siellä yksin 8:30-11:30 niin ei siinä pahemmin töihin ehdi.
että olisi kamalaa. Vähän kuin olisi olleet mummolassa eli pelkkää herkkuja ja hauskanpitoa oli hoitorupeamansa. (Herkut oli tosin ihan virallisen listan mukaisia aamu- ja välipaloja ruokia unohtamatta).
?
Eli työssäkäyvä äiti ei saa käydä harrastamassa?
Tätä vartenhan on HOITOAJAT sovittu.
HYLKÄÄJÄ!
sun sanomiset ei tunnu missään. Mä olen todella ylpeä että mä olen pystynyt hoitamaan lapseni näin kauan kotona. Mä voin kyllä laittaa sulle mun tilinumeron jos sä vaikka rupeat lyhentämään meidän asuntolainaa. Ihan mielelläni jään vielä kotiin!
Ap
Kun olin päiväkodissa töissä niin jestas, että otti muutama äiti pannuun. Lapset olisivat jääneet ihan ok huutamatta ryhmään, mutta äiti jäi oven rakoon itkettämään "hei hei äiti menee nyt, moi moi äiti hakee sitten iltapäivällä"
Sitten pääsi lapselta parku ja äiti tulee takaisin halailemaan ja roikkuu ovella.
ARGH.
Ja tällä en tarkoita, että te toimisitte niin. Tuli vain aiheesta mieleeni.
?
Ensin työpäivän verran ja sitten vielä sinun harrastukset päälle?
Jännittää, ja sydäntä riipii jo valmiiksi. Meillä siis tyttö 1v9kk. Tsemppiä kaikille samassa tilanteessa oleville!
?
Päivähoito on tarkoitettu mahdollistamaan vanhempien työskentely ja opiskelu.
Jos työpäivän ja työmatkojen lisäksi lasketaan vielä harrastukset, niin ei taida 10 tunnin hoitopäivä riittää. Se päivähoidossa olo on raskasta lapselle, aikuiset ovat usein uuvuksissa pitkän työpäivän jälkeen, mutta eivät ymmärrä, että niin se lapsikin on.
Surkea äiti! Äitejä surkeena..