Jätin juuri ensimmäistä kertaa mun itkevän taaperon päiväkotiin!
Sydän vaan niin särkyy vaikka tottakai sinne tottuu! Muita surkeita äitejä? :(
Kommentit (36)
..vaikka ei itsellä ole työpaikkaa, minne mennä???
Silloin tällaiset kirjoitukset ovat oksettavia. Hoida mukelosi, jos olet kotona...sanoo veronmaksaja!
Älä sitten selitä, että kaipaa virikkeitä..se on seli.s..seli-puhetta... et sinä sillä voi omaatuntoasi pestä...
Silloin tällaiset kirjoitukset ovat oksettavia. Hoida mukelosi, jos olet kotona...sanoo veronmaksaja!Älä sitten selitä, että kaipaa virikkeitä..se on seli.s..seli-puhetta... et sinä sillä voi omaatuntoasi pestä...
Eikö tässä ketjussa ole tullut esille vain se, että lapsi viedään pariksi tunniksi harjoittelemaan päiväkodissa oloa ennen kuin äidin/isän (joo ei ollut isit tässä esille, mutta vaan muistutukseksi siitä, ettei äiti ole se ainoa vanhempi) työt alkavat, jotta lasta ei tarvitse jättää kylmiltään koko äiväksi vieraaseen paikkaan.
Tämähän on vain ja ainoastaan fiksusti tehty.
Silloin tällaiset kirjoitukset ovat oksettavia. Hoida mukelosi, jos olet kotona...sanoo veronmaksaja!Älä sitten selitä, että kaipaa virikkeitä..se on seli.s..seli-puhetta... et sinä sillä voi omaatuntoasi pestä...
Eikö tässä ketjussa ole tullut esille vain se, että lapsi viedään pariksi tunniksi harjoittelemaan päiväkodissa oloa ennen kuin äidin/isän (joo ei ollut isit tässä esille, mutta vaan muistutukseksi siitä, ettei äiti ole se ainoa vanhempi) työt alkavat, jotta lasta ei tarvitse jättää kylmiltään koko äiväksi vieraaseen paikkaan.
Tämähän on vain ja ainoastaan fiksusti tehty.
mahdollisuuden käydä töissä, ei harrastamassa.
Yksityisessä paikassa taas voi vapaasti ostaa halpsille hoitopaikan niin pitkäksi ajaksi kun haluat.
Kunnan motiivina on saada veronmaksajia, ei harrastelijoita.
ei tarvitse viedä lasta hoitoon (3.v.) ja toivottavasti voin hänetkin hoitaa kotona niin kuin isommatkin sisarukset kouluun asti.
että joskus elämässä voi olla tilanteita, jossa alle 3-vuotiaankin on hyvä/pakko mennä päivähoitoon vaikka vanhemmat eivät olisi töissä (esim. vanhempien terveydelliset syyt). Elämä ei ole aina niin yksiselitteistä. Toki itse olen sitä mieltä, että en missään nimessä, ellei olisi AIVAN PAKKO, laittaisi alle 3-vuotiastani hoitoon jos olisin itse kotona.
t. taisin olla nro 20
Sydän vaan niin särkyy vaikka tottakai sinne tottuu! Muita surkeita äitejä? :(
Olitko tutustumassa, jos niin miten pitkään, ennen aloitusta?
Puoli vuotta aikaisemmin kuin olisin halunnut. Jouduin isoon leikkaukseen, jonka jälkeen en olisi pariin kuukauteen pärjännyt lasten kanssa yksin kotona. Yritettiin saada hoitajaa kotiin edes aamupäiviksi, lähinnä siis ulkoiluttamaan lapsia ja kuskaamaan isompaa pari kertaa viikossa kerhoon, jolloin oltaisiin juuri ja juuri pärjätty, mutta se ei ollut taloudellisesti mahdollista. Joten pari kuukautta isi vei ja haki lapset päiväkotiin minun "vain maatessa" kotona (oikeasti opettelin melkein kävelemäänkin uudestaan), toipumisen edetessä lasten hoitpäivät lyhenivät kun pystyin hakemaan heitä aikaisemmin. Toivuttuani menin töihin, aluksi osa-aikaisesti ja sittemmin kokopäiväisesti, lapset saivat jatkaa samassa päiväkodissa.
Meillä meni kolme kuukautta, ennenkuin lapsi jäi hoitoon ilman itkua...Kamalaa aikaa.
Pph:na voin ainakin sanoa, että useimmiten se itku loppuu siihen, kun äiti laittaa oven kiinni..Ja mitä pidempään siihen ovelle jäädään, sitä isompi itku yleensä saadaan aikaan.
Toki on joukossa aina joku, joka itkee äidin perään vielä kuukausienkin jälkeen, tämäkään ei toki tarkoita sitä, etteikö lapsi hoidossa kuitenkin viihtyisi ja pärjäisi, periaatteesta vain osoitetaan mieltä äidille..
[/quote]
eilen ekaa päivää. Eilen viihtyi ihan hyvin ja tänään kokeilin jättää pariksi tunniksi leikkimään ja syömään. Mä yritän olla mahdollisimman vähän lapsen kanssa siellä päiväkodissa ja pidentää pikkuhiljaa sitä päivää. Sitten kun tottuu vähän näin niin jätän sinne päikkäreille.
Ap
eilen ekaa päivää. Eilen viihtyi ihan hyvin ja tänään kokeilin jättää pariksi tunniksi leikkimään ja syömään. Mä yritän olla mahdollisimman vähän lapsen kanssa siellä päiväkodissa ja pidentää pikkuhiljaa sitä päivää. Sitten kun tottuu vähän näin niin jätän sinne päikkäreille. Ap
Apua on juuri siitä että olet MAHDOLLISIMMAN PALJON lapsen kanssa siellä päiväkodissa. Että todella yhdessä käytte läpi päivän rutiineja ja se mistä suuri apu että voit jonkun tietyn hoitajan kanssa keskustella, kertoa lapsesta ja kysellä päiväkodista, niin että lapsi tämän kuulee. Näin AUTAT lastasi tutustumaan, apuasi uudessa paikkaa hän juuri tarvitsee. Olkaa ensin yhdessä joitakin päiviä ,ilman että jätät sekin on tärkeää ettei etene liian nopeasti tutustumisessa!
HYLKÄÄJÄ!
sun sanomiset ei tunnu missään. Mä olen todella ylpeä että mä olen pystynyt hoitamaan lapseni näin kauan kotona. Mä voin kyllä laittaa sulle mun tilinumeron jos sä vaikka rupeat lyhentämään meidän asuntolainaa. Ihan mielelläni jään vielä kotiin!
Ap
mutta kun minä minä minä... ei saatana mikä luuseri
Jos päiväkoti on puitteiltaan hyvä, mikä vika siinä on?
Kunhan tosiaan puitteet (niin henkuset kuin materiaalisetkin) ovat kunnossa.
kun menin ekaa kertaa päiväkotiin. Olin ihan shokissa, kun äiti lähti että mitä mä nyt teen, mutta kun vähän rauhoituin ja tutustuin paikkaan, sehän oli oikeataan aika mukava. Sai leikkiä koko päivän kavereiden kanssa kun tutut hoitajat valvoivat. Tarhassa oli myös paljon jännempiä leluja ja isompi kiipeilyteline kuin kotona.
En oikein ymmärrä, miksi siitä päivähoidosta tehdään niin suurta pahaa - onko asiat sitten tässä vajaassa kahdessakymmenessä vuodessa muuttunut niin paljon huonommiksi verrattuna lama-aikaan?
Ennemmin olisin huolissani niistä lapsista, jotka ovat kotihoidossa eivätkä asu kerrostalossa tai rivitalossa, jossa olisi paljon pihakavereita. Kumpikin siskonpoikani on tällainen äidin kultapieni, jota äiti ei ole pienenä laksenut minnekään, eikä kumpikaan oikein pärjää sosiaalisissa tilanteissa, vaikka toinen on jo ala- ja toinen yläkoulussa.
Jos päiväkoti on puitteiltaan hyvä, mikä vika siinä on?