Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MInkälainen kätilö laittaa pois jos supistukset 4 minuutin välein?

Vierailija
03.08.2010 |

Täysin ammattitaidoton sanon minä.

Onko joku lukenut paperilehteä

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010080312132538_uu.shtml

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun heillä ei ollut yhtään tilaa.

Vierailija
2/15 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin pari vuotta sitten sisälle samanlaisin supistuksin, kuulemma turha tulla vielä. Kotiin matkaa 50 km, käveltiin miehen kanssa ½ tuntia läheisessä puistossa ja palattiin takaisin. Kätilö kimmastui, että eikö hän jo sanonut, että ei kannata tulla, ei se synny ja sitten se syntyi. Siinä odotusaulassa yöllä klo 2.04.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jonnekin jos minua kohdeltaisiin tuohon tapaan.

Toki minua eivät pystyisi käännyttämään - jäisin odotustilaan.

Vierailija
4/15 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jonnekin jos minua kohdeltaisiin tuohon tapaan. Toki minua eivät pystyisi käännyttämään - jäisin odotustilaan.

ja vartija poistaa odotusaulasta.

Vierailija
5/15 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi sanoa sen verran että supistuksia voi tulla neljän minuutin välein vaikka vuorokauden, mutta on latenssivaihe vain menossa JOS kohdunsuulla ei ole tapahtunut mitään, eikä tapahdu kun kontrolloidaan parin tunnin päästä. t kätilö

Vierailija
6/15 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun supistuksia tuli niin harvakseltaan, vaikka ne olivat ihan kamalan voimakkaita. Kätilö sanoi, ettei näitä lasketa vielä säännöllisiksi supistuksiksi, vaikka ne olivat niin kovia, että teki mieli jo huutaa siinä vaiheessa.

Onneksi en ollut ensisynnyttäjä, vaan uskalsin todeta, että ihan sama onko säännöllisiä, mutta synnytän ihan just. Synnytin tunnin kuluttua, onneksi sairaalassa.

Vierailija
7/15 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistukset tulivat 2 minuutin välein, kätilö totesi, ettei synnytys ole käynnistynyt, poika syntyi vajaan tunnin kuluttua.

Vierailija
8/15 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin synnyttänyt kotiin.

Vierailija
9/15 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerroin supistuksista, voimakkaat ja n. 10 min välillä..Ja alko kuin seinästä.. kätilö sanoi että ei ole käynnistynyt katsotaan tilannetta illemmalla.. 12 aikaan sitten lähdettiin sairaalaan kun tuntui että pahenee (toka synnytys, eka kesti 6h) kun mentiin sairaalaan ei saatu ees käyrää otettua kun piti jo juosta ponnistamaan synnytyssaliin.. Kätilö tokas vaan et seuraavan kerran älä kuuntele hölmöä kätiöä vaan tule paikanpäälle( puhui siis itsestään).. :D

Vierailija
10/15 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ei edes minuutin väliä,,,ja pääsin heti saliin. Ei ongelmia. NKL kyseessä ja lapset syntyivät nopeasti. Mutta 4min välein olevat supistukset ovat aika harvoja, ei siitä ainakaan sekunneissa lapsi synny

Vierailija
11/15 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ei edes minuutin väliä,,,ja pääsin heti saliin. Ei ongelmia. NKL kyseessä ja lapset syntyivät nopeasti. Mutta 4min välein olevat supistukset ovat aika harvoja, ei siitä ainakaan sekunneissa lapsi synny

Varsinkin, kun sitä matkaa on se 50 km.

Vierailija
12/15 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkailtiin vähän aikaa ktg-käyrissä, sitten tuntuivat hiipuvan ja ei kun takaisin kotiin.

Lapsi syntyi kolmen päivän päästä. Ihan normaalisti taas menin sairaalaan, kun supistukset alkoivat. Ja siitä se lähti syntymään. Noista poltoista lähtien laskettuna synnytys kesti 2,5h.

Äitini synnytti kakkosensa syöksysynnytyksellä, joten sillä menin aina ihan ajoissa. En edes miettinyt etteikö saisi käännyttää pois. Luulin, että johtui tuosta omasta varovaisuudesta nuo käännyttämiset, mutta tämän keskustelun perusteella onkin aika yleistä.

Vierailija
13/15 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on "laiska kohtu" joka supistelee harvoin. Toisen lapsen kohdalla, kun oli jo ponnistuksen aika, supisteli vain 6 minuutin välein.

Sairaalaan mennin, kun supisteli erittäin kipeästi 8 minuutin välein. Olin 5 cm auki. Kahden tunnin päästä vauva olikin jo maailamassa.

Vierailija
14/15 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli supistukset 3min. välein kun menin sairaalaan.

Ottivat sisälle mutta lapsi syntyi vasta 11h kuluttua.

Toinen lapsi oli kyseessä.

Vierailija
15/15 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi tulla kotona supistuksia 12-20 minuutin välein. Oli jo melko tuntuvia, joten soitin sairaalaan. Sieltä sanottiin, että ei ole synnytys vielä alkanut, mutta voihan sinne mennä. Omiin tuntemuksiini luottaen lähdimme sairaalaan ja olin 5 cm auki. Kätilö oli kummissaan, että noin harvoilla ja heikoilla supistuksilla oli noin paljon jo auennut. Tiheimmillään tuli supistuksia n. 5 minuutin välein koko synnytyksen aikana...