Te, joilla rippikouluikäisiä poikia, kysymys:
Mistä muusta rippilahjasta poikanne ovat pitäneet kuin rahasta? Eli mikä olisi ripille pääsevälle pojalle kiva muistoksi jäävä lahja? Kummipoika pääsee ripille enkä haluaisi antaa niin persoonatonta lahjaa kuin raha. Minkälaisia koruja nykyajan teinipojat pitävät? Suomen Leijona -riipusta? Jotakin ranneketjua? Muuta?
Kommentit (27)
Meidän poikamme ei halunnut edes rippiristiä (!), joten kierrätimme minun vanhaa ristiäni hänen juhlissaan. Kylmä käteinen oli se ainoa oikea lahja hänelle, ja kesän suurin tapahtuma oli kun kävin hänen kanssaan viemässä rahat pankkiin. Tilillepanolappu on nyt kehyksissä... (joissa yhdet vieraat toivat lahjarahansa pojalle, ihan kiva idea).
ja omat arvonsa ja asenteensa siirtää lapsiinsa.
Kalevalakorun jonkun miesten riipuksen, en muista nyt sen nimeä. Hän laittoi sen heti kaulaansa ja näyttää käyttävän sitä lähes jatkuvasti.
Solmioneula ja /tai kalvosinnapit on aina varma valinta.
kävin tänä kesänä rippikoulun ja suurimmalla osalla luokkani pojista on risti kaulassa, joten kyllä sitä arvostetaan :)
Minä ostin omalleni taskukellon.
Tykkäsi.
Kyllä omalla pojallani ja kaikilla kavereillaan on risti kaulassa. Kummi osti, juteltiin asiasta etukäteen. Kysy nyt ihmeessä kotiväeltä, että saa edes yhden ristin, jos toivoo. Musta se kuuluu kummille. Muita arvostettuja muistoja ovat varmasti juuri esim Kalevala-solmioneulat
Meidän poikamme ei halunnut edes rippiristiä (!), joten kierrätimme minun vanhaa ristiäni hänen juhlissaan. Kylmä käteinen oli se ainoa oikea lahja hänelle, ja kesän suurin tapahtuma oli kun kävin hänen kanssaan viemässä rahat pankkiin. Tilillepanolappu on nyt kehyksissä... (joissa yhdet vieraat toivat lahjarahansa pojalle, ihan kiva idea).