Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voimia uusperheen arkeen, auttakaa!

Vierailija
02.08.2010 |

Uusperheemme on kaksi vuotta vanha. Olemme naimisissa ja meillä on vuoden ikäinen yhteinen lapsi. Minulla on 8-vuotias tyttö. Mieheni kaksi lasta ikä 5v ja 12,5v, jotka asuvat meillä vuoroviikot. Mistä saada paukkuja tämän perheen arjen pyörittämiseen, kun mies tekee töitä kotona aamusta iltaan, ja minä olen vauvan kanssa kotona aamusta iltaan. Olen väsähtänyt mieheni edellisen avioliiton lapsien vuoroviikkotteluun meillä, koska mies ei ota täysin vastuuta lapsistaan heidän meillä ollessaan. Lisäksi 12,5 vuotias murrosikäinen tyttö kyseenalaistaa joka kerta meille tultuaan kotimme yhteisiä sääntöjä. Vastaavia kokemuksia jollakulla? Miten selvitä näistä puun ja kuoren välissä olemisen paineista... Tuntuu, että suht tuore parisuhteemmekin lakastuu tämän raskaan arjen pyörittämisessä.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsiydy uusperheellisten keskustelupalstoille ja hanki itsellesi terapeutti. Se tulee pitkän päälle halvemmaksi kuin se, että perheenne hajoaa.

Uusperheen toimivuus on hyvin pitkälle miehestä kiinni. Valitettavasti eronneilla miehillä on yhtenä eron syynä usein ollut se, etteivät he ole olleet kiinnostuneita lapsistaan, ja sama jatkuu eron jälkeen. Keskustelkaa pelisäännöistä uudestaan. Kaikille lapsille on erittäin tärkeää, että saisitte perheenne toimimaan, ja miehen pitää nyt joustaa ja ottaa enemmän vastuuta lapsistaan.

Vierailija
2/32 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mies ei välitä. Sai sinusta ilmaisen lastenhoitajan: miksi luopuisi tästä edusta.

Ilmoita miehelle, että klo 8-16 sinä vastaat taloudesta ja lapsista, muut ajat mies saa luvan olla isä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ukon kanssa työnjakopalaverin paikka tai vallaan uuvut ap

tai miehen omat lapset äidilleen koko ajaksi ja vain tapaamisoikeus, jos miehellä ei riittä paukut omien lastenssa hoitamiseen

Vierailija
4/32 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ydinperheenne arkea. Miksi se edes työntää lapsensa asumaan teille. Taatusti on mustis ja työntää ne siksi, että teillä menisi huonosti ja ainoa oikea rakkautenne ei kukkisi.

Miehen lapset pois niin kaikki on hyvin. Sehän se on ongelman ydin jos olet oikein rehellinen. Sinun tyttösi, yhteinen lapsenne sopisi ydinperheeseenne, mutta miehen lapset on ylimääräinen taakka.

Vierailija
5/32 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ukon kanssa työnjakopalaverin paikka tai vallaan uuvut ap

tai miehen omat lapset äidilleen koko ajaksi ja vain tapaamisoikeus, jos miehellä ei riittä paukut omien lastenssa hoitamiseen

että mies hoitaa hänen tyttöään.

Miksi muuten kukaan ei ehdota, että miehen tyttö isälleen pois raskauttamasta taakkaa.

Vierailija
6/32 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore parisuhteenne on lakastunut jo siinä vaiheessa kun olette eronneet edellisistä ja käytettyinä lähteneet vapaille markkinoille.

Olisit ottanut miehen, kenellä ei ole lapsia. Vai etkö saanut sellaista? Kukaan ei ottanut naista, kenellä on jo yksi lapsi jonkun muun kanssa.

Vierailija
7/32 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hieman katkera vai pelokas?

Vierailija
8/32 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidilleen ja teille vain joka toinen viikonloppu. Sinä tarvitset tilaa nyt kun teillä on uusi vauvakin.

Eli teette uuden sopimuksen lasten huoltajuudesta.

Vierailija
9/32 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kyllä riitä uusperheenkään. Sori vaan.

Vierailija
10/32 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... lyhyesti laitoin ydinfaktat. Tavallisessa ydinperheessä en ole oman lapsuuteni jälkeen perheen jäsenenä ollutkaan, joten tuohon voimien riittämiseen tavallisessa ydinperheessä en osaa vastata. Joten kommentisi ei auttanut mitenkään.

Vierailija
11/32 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannattaa miehen kanssa keskustella, että ottaa enemmän vastuuta perheen pyörittämisestä.

Vierailija
12/32 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa tosiaan olla melkoisia vaikeuksia itsensä kanssa. Mene 7 terapeutille, et ole ihan terve.

vaikka kyllä tämä naisten myötätunnon ja solidaarisuuden määrä jaksaa taas hämmästyttää. Monihan on aivan nääntynyt jo yhdestä vauvasta, saati että on siinä vanhempi lapsi (eron kokeneena) ja sitten vielä vieraita lapsia- ei lapset kahdessa vuodessa omiksi muutu vaikka kuin olis hyvää tahtoa. mutta uusperheen äitihän ei tietenkään saa väsyä saati uupua?

Varmaan teidän pitäis miehen kanssa puhua asiasta ja yrittää järjestää niin että kaikki jaksavat paremmin. ÄITI on usein perheen keskeisin voima, siispä äidin jaksamisen eteen pitäisi nähdä vaivaa- oli sitten uus-ydin tai mikä vaan perhe.

helkutin haaskalintuja ootte niiin moni:((((2

Vierailija
13/32 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin inhottaa kun miehen exä työntää aina lapset meille. Varsinkin tuo vanhempi poika on vastenmielinen. Aina nyrpeää naamaa näyttää ja ei tekisi mitään kotitöitä. Makaisi vain aamulla pitkään ja odottaa valmista.

Tyttö nyt onneksi osaa itse laittaa aamupalansa ja siivoaa kaverina. Mutta yleensäkin ovat meillä mielestäni liikaa siksi, että miehen exä saisi vapaata.

Vierailija
14/32 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin inhottaa kun miehen exä työntää aina lapset meille. Varsinkin tuo vanhempi poika on vastenmielinen. Aina nyrpeää naamaa näyttää ja ei tekisi mitään kotitöitä. Makaisi vain aamulla pitkään ja odottaa valmista. Tyttö nyt onneksi osaa itse laittaa aamupalansa ja siivoaa kaverina. Mutta yleensäkin ovat meillä mielestäni liikaa siksi, että miehen exä saisi vapaata.

järkyttävää puhetta.

"työntää lapset meille".

sinä olet työntänyt ruman itsesi lasten ja heidän isänsä maailmaan.

miehen kuuluu hoitaa lapsiaan tasan yhtä paljon kuin heidä äidinkin. puolet ja puolet. jos meille joskus tulisi ero, niin mies saisi olla lähii-isä, koska silloin tuollaiset saastat pysyisivät lapsistani kaukana suuremmalla todennäköisyydellä.

Vierailija
15/32 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittajan laittaa oma isompi lapsi isälleen asumaan ja ukon lapset äidilleen. Nämä lapset sitten joka toinen vl aloittajan perheeseen niin riittäisi voimat paremmin.

Jos teillä muuten on jo vuoden ikäinen lapsi, niin miten voit kutsua suhdettanne tuoreeksi? Onko vähän hätiköity vai käynyt vahinko?

Vierailija
16/32 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh huh. Luulen olevani miehesi exän kaveri. Mietipä vähän ennen kuin täällä avaudut!

Vierailija
17/32 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusionni.net

Kirjaudu, kerro ajatuksistasi, saat varmasti apua ja tukea ja neuvojakin.

Vierailija
18/32 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimurrosikäinen? Ihan yhtä rasittava on se oma laspi samassa iässä ja koettelee kodin rajoja. Mä oikeasti ihmettele n näitä naisia, jotka ottavat miehen, jolla on jo ennestään lapsia ja sitten kitistään kun asiat ei menekään oman tahdon mukaan.

Itse olen ollut lähi-äitipuoli 12v ja siihen on mahtunut 2 yhteistäkin lasta reilun vuoden ikäerolla ja ei miehen lapsi ole sen raskaammalta tuntunut vauva-aikanakaan. Kyse on oamasta asennoitumisesta, lapsen kun ei tarvitse asennoitua uuteen puolisoon, vaan se on aikuisen tehtävä kyetä mukautumaan.

Vierailija
19/32 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran

Vierailija
20/32 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteemme ei ollut syynä mieheni eroon. Tulin kuvioihin vasta eron jälkeen. Enempää en tässä paljasta, jottei tunnisteta, on sen verran erikoinen tapaus...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi