Hyi yäk. En edes saanut nukuttua yöllä kunnolla.
Ostin Nestemäistä Arielia ja pesin sillä illalla pyykkiä.
Annostelin ihan ohjeen mukaan. Ripustin pyykit olohuoneeseen.
Niissä oli niin voimakkaan pistävä ja läpitunkeva katku,
että se haisi todella pahalle makuuhuoneeseen asti.
Sain siitä migreenin. Kiva. Vieläkin jomottaa ja heikottaa.
Laitoin äsken pyykit uudelleen koneeseen, mutta nyt eri aineella.
Saas nähdä, haihtuuko haju. Varmaan pakko kuivattaa ne ulkona...
Mitä jos haju ei lähde? Vinkkejä?
Kommentit (8)
Erehdyin myös ostamaan jättipullon ariel coloria ja haju teki pahaa. Haju on voimakkaimmillaan vaatteiden ollessa kosteita eikä migreeni mua kiusaa (yökötys vain) joten pystyin kyllä kuivana laittamaan kaappiin ja käyttämään. Ikuna ei ko ainetta enää osteta.
Jos haju haittaa tosi paljon, niin lähtee kyllä ihan pesemällä, ei se ole muuta kuin sitä pesuaineen omaa hajustetta :)
Ja harvemmin saan migreeniäkään mistään.
Tuo oli kyllä jotain aivan karmeaa :-(
Käytin huuhteluaineena etikkaa ja laitoin vielä lisähuuhtelunkin. Silti...
Pesin ne uudestaan eri aineella ja laitoin ihan normaalia huuhteluainetta tällä kertaa.
Vieläkin pistävä kitku punkee läpi, mutta on kuitenkin jo inhimillisempi.
t: ap
Mä en oikein ole kehdannut ääneen sanoa, että aina, kun pesen Arielilla, niin saan järkyn päänsäryn. En ole enää ko.ainetta ostanutkaan, mutta siskoni osti pyykkikoneen ja sai sen mukana Arielia. Lahjoitti mullekin yhden ISOOOON pullon. Ajattelin, että ehkä haju ei haittaa, kun kerran pyykit tähän aikaan vuodesta ulkona kuivaan, mutta aina pyykkipäivinä (niitä aika usein, kun kuusihenkinen perhe) pakko turvautua Buranaan. Eilen taas kävi näin ja valitin päänsärkyä miehelle ja hän totesi, että onpas tänä kesänä särkenyt usein pääni ja jäi vähän hölmönä katsomaan, kun sanoin, että yhtä usein, kun olen pyykkiä pessyt. En ole todellakaan mikä allerginen tai hajuherkkä ihminen. Yksi toinen haju saa saman aikaan; kukkimisen loppuvaiheeseen päässyt hyasintti.
Se on jotenkin tosi läpitunkeva ja häiritsevä. Sama Bio Luvilissa.
Muuten kyllä pesen tuoksullisilla pesuaineilla (jauheilla). Mutta tuo nestemäinen Ariel on meillä pannassa.
Enkä todellakaan pysty nukkumaan sillä pestyillä lakanoilla. Hajuvettä ja hajustettuja ihonpesuaineita pystyn käyttämään kyllä
etikkaa huuhteluaineena
jostain syystä en osta hajustettuja pesuaineita..