Kumpi tässä oikein on "omituinen"/väärässä, minä vai mies?
Äsken mies sai kauheen kohtauksen huutaen minua esim. saatanan idiootiksi kusipääksi (lapset siinä vieressä kuunteli) ja isommalle tokaisi ennen sitä jo, että "äiti on munapää" ja sitten muuten vaan kovaan, aggressiiviseen sävyyn möykkäsi ja kiroili ja ärhenteli, niin että varmaan kuuli kaikki naapuritkin (varsinkin kun näin kesäaikaan on ikkunat meillä auki)
Ja tästä se alkoi:
Miehellä on tapana maalata spray-maalilla pienessä kylppärissämme erään harrastuksensa osia. Maalihan tietysti jää pitkäksi aikaa maalaamisesta vielä ilmaan (sellainen maalisumupilvi) ja haisee ihan järkyttävälle, ahdistaa henkeä, maalissa tietysti varoituskin että ei saisi hengittää ja pitäisi maalata vain hyvin tuuletetussa tilassa.. jota kylppärimme EI ole, ei saa edes ikkunaa auki.
Mies oli maalannut jotain osia n. 1,5 tuntia sitten, ja laittanut saunan päälle jotta osat kuivuu paremmin ja pääsemme sitten saunaan.
tämän 1,5 tunnin kuluttuakin maali haisi vielä aikamoisen selkeästi kylppärissä, mutta ajattelin että saunaan voi jo mennä, ja pitäisikin mennä, koska kello alkoi olla jo yli yhdeksän ja muksutkin tahtoi saunaan.
No mitäs sitten mies, otti maalisprayn esiin ja sanoi että maalaa vielä toisen kerroksen ennenkuin mennään saunaan! Minä sanoin että no ei tasan maalaa, hirveä käry tulee taas niin että koko iltana ei voi sitten saunoa. Että maalaa huomenna tai menee ulos maalaamaan.
Mies piti vaan maalipurkkia ja oli sitä mieltä että no totta hitossa hän nyt maalaa. Minä sanoin taas että no ei maalaa, minä en kestä käryä kun se ottaa henkeen ja jos ei mua ajattele, niin ajattelisi lapsia!
Mies suuttui ja itsepintaisesti jatkoi kiroillen ja möykäten jankkaamista että aikoo maalata. Sitten kun asetuin eteen, että ei muuten maalaa, mies lähti kävelemään takkahuoneeseen maalin kanssa ja meinasi että maalaa siellä :O Että "on varmaan seinät kivan väriset maalaamisen jälkeen mutta vitun väliä kun kerran kylppärissä ei saa maalata!" siinä vaiheessa otin mieheltä maalin (oli laittanut sen pöydälle) ja sitten siitä riemu repesi ja noi alussa mainitut sanomiset ja kiroilut ja huudot... Lapset katteli ihan hiljaa vierestä ja näyttivät olevan aika kauhuissaan.
(Mä en lähtenyt mukaan tappeluun, koitin olla lasten takia hiljaa ja rauhallinen, eli siis kielsin kyllä miestä koko ajan ja asetuin eteenkin ja vein sen maalin lopuksi, mutta äänensävyä pidin parhaani mukaan rauhallisena)
Tällaisia juttuja meillä useinkin. Joskus mietin, että minäkö se nämä aiheutan...? Vai onko mies itsekeskeinen ja ajattelematon, suorastaan typerä jääräpää, vailla järkeä joissain asioissa (kuten tässä)? Olenko oikeassa vai kadottanut kyvyn katsoa asioita objektiivisesti?
Mitä sanotte?
Kommentit (29)
joten se haju häipyi jonkin verran siinä 1,5 tunnin aikana. Kyllähän täällä sisälläkin haisee, en mä sitä kiellä. Kaikki ikkunat on kyllä auki, ja terassin ovi ja ulko-ovi.
oikeasti on maalannut. Semmoinen haju siitä tulee, kun ei ole vesiliukoinen maalispray.
Hommatkaa autotalli tai näin kesällä ulos kuivamaan, suojattuna.
Niin ja joku kysyi että leijailee spraysta se maalisumu kylppärissä, no niinhän se tekeekin! (kylppäri tosin on remontointikunnossa muutenkin, joten siksi siellä maalaaminen ei ole "haitannut" siis esteettisesti..)
ap
Hanella itsellaan pitaisi olla maski naamalla kun maalaa ja ulkona maalaamista varten on helppo tehda spray box isosta pahvilaatikosta josta leikataan kaksi sivua auki.
Olen kerran vahingossa hengittanyt noita hoyryja ja pahaa oloa kesti tuntikausia. Tuntuu etta meinaa kuolla.
t. harrastelija.
niin mies tokaisi että "vitut mullekaan mitään tullu kun näillä pienenä aina maalattiin"
en voinut vastustaa kiusausta ja täräytin että "no sehän selittääkin jo paljon"
katsoin kyllä parhaaksi häipyä huoneesta sen jälkeen.. :D
ap
Hanella itsellaan pitaisi olla maski naamalla kun maalaa ja ulkona maalaamista varten on helppo tehda spray box isosta pahvilaatikosta josta leikataan kaksi sivua auki.
Olen kerran vahingossa hengittanyt noita hoyryja ja pahaa oloa kesti tuntikausia. Tuntuu etta meinaa kuolla.
t. harrastelija.
Miksi katselet tuollaista sikaa suoraan sanottuna?
Meillä ei kyllä onnistuisi todellakaan!
ja kun tämä ei ole mitenkään edes pahimmasta päästä miehen typeryyksistä... Kai mä luulen vaan tekeväni oikein, kun haluan lapsille ehjän perheen.
"kaikki se kestää..." vai miten se oli.
ap
Miksi katselet tuollaista sikaa suoraan sanottuna?
Meillä ei kyllä onnistuisi todellakaan!
Itse harrastan pienoismalleja ja maalan kyllä sisätiloissa, muuta minulla on oma huone ja siellä liesituuletin joka vetää kärtsät ulos ilastointihorniin putkea pitkin. Käske "äijäs" tekemään sellaine myös itselle jonnekin hyvään mestaan missä voi maalailla rauhassa ja toisia kidutamalla.
Ei tollanen äijä mitään eukkoa tartte so on niin "häjy".:-)
Tsemppiä sulle ja kerro äijälles nämä terkut jos on yhtään vastuunsa tunteva Isä(aviomies. Onni suuuronen
Ei se syty jos sitä ei ole tarpeeksi ilmassa. sitä on tarpeeks ilmassa sillon ku se tulee siit pullon suusta. sitten sitä on jo liiän vähän syttymiseen
Eli onko taloyhtiöllä joku varasto tms, jonka voi tuulettaa ptiämällä ovea auki ja jossao n tilaa maalata jos suojaa paperilla seinät yms. Tai onko ko. harrastukseen liittyen olemassa jotain kerhoa ja kerholla omaa kerhotilaa tai onko kaverilla tai sukulaisella joku autotalli tai varasto josta saisi suojaamalla sopivan maalaamiselle. Silloin tietysti joutuu sopimaan etukäteen maalauspäivät ja ajnkohdat, mutta kyllä moni muukin joutuu suunnittelemaan harrastuksensa ja menonsa.