Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi tässä oikein on "omituinen"/väärässä, minä vai mies?

Vierailija
01.08.2010 |

Äsken mies sai kauheen kohtauksen huutaen minua esim. saatanan idiootiksi kusipääksi (lapset siinä vieressä kuunteli) ja isommalle tokaisi ennen sitä jo, että "äiti on munapää" ja sitten muuten vaan kovaan, aggressiiviseen sävyyn möykkäsi ja kiroili ja ärhenteli, niin että varmaan kuuli kaikki naapuritkin (varsinkin kun näin kesäaikaan on ikkunat meillä auki)

Ja tästä se alkoi:

Miehellä on tapana maalata spray-maalilla pienessä kylppärissämme erään harrastuksensa osia. Maalihan tietysti jää pitkäksi aikaa maalaamisesta vielä ilmaan (sellainen maalisumupilvi) ja haisee ihan järkyttävälle, ahdistaa henkeä, maalissa tietysti varoituskin että ei saisi hengittää ja pitäisi maalata vain hyvin tuuletetussa tilassa.. jota kylppärimme EI ole, ei saa edes ikkunaa auki.

Mies oli maalannut jotain osia n. 1,5 tuntia sitten, ja laittanut saunan päälle jotta osat kuivuu paremmin ja pääsemme sitten saunaan.

tämän 1,5 tunnin kuluttuakin maali haisi vielä aikamoisen selkeästi kylppärissä, mutta ajattelin että saunaan voi jo mennä, ja pitäisikin mennä, koska kello alkoi olla jo yli yhdeksän ja muksutkin tahtoi saunaan.

No mitäs sitten mies, otti maalisprayn esiin ja sanoi että maalaa vielä toisen kerroksen ennenkuin mennään saunaan! Minä sanoin että no ei tasan maalaa, hirveä käry tulee taas niin että koko iltana ei voi sitten saunoa. Että maalaa huomenna tai menee ulos maalaamaan.

Mies piti vaan maalipurkkia ja oli sitä mieltä että no totta hitossa hän nyt maalaa. Minä sanoin taas että no ei maalaa, minä en kestä käryä kun se ottaa henkeen ja jos ei mua ajattele, niin ajattelisi lapsia!

Mies suuttui ja itsepintaisesti jatkoi kiroillen ja möykäten jankkaamista että aikoo maalata. Sitten kun asetuin eteen, että ei muuten maalaa, mies lähti kävelemään takkahuoneeseen maalin kanssa ja meinasi että maalaa siellä :O Että "on varmaan seinät kivan väriset maalaamisen jälkeen mutta vitun väliä kun kerran kylppärissä ei saa maalata!" siinä vaiheessa otin mieheltä maalin (oli laittanut sen pöydälle) ja sitten siitä riemu repesi ja noi alussa mainitut sanomiset ja kiroilut ja huudot... Lapset katteli ihan hiljaa vierestä ja näyttivät olevan aika kauhuissaan.

(Mä en lähtenyt mukaan tappeluun, koitin olla lasten takia hiljaa ja rauhallinen, eli siis kielsin kyllä miestä koko ajan ja asetuin eteenkin ja vein sen maalin lopuksi, mutta äänensävyä pidin parhaani mukaan rauhallisena)

Tällaisia juttuja meillä useinkin. Joskus mietin, että minäkö se nämä aiheutan...? Vai onko mies itsekeskeinen ja ajattelematon, suorastaan typerä jääräpää, vailla järkeä joissain asioissa (kuten tässä)? Olenko oikeassa vai kadottanut kyvyn katsoa asioita objektiivisesti?

Mitä sanotte?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuu mieleen oma isäni, joka ei halunnut käyttää rahaa kodin sisustamiseen mutta osteli itselleen kalliita työkaluja, sorveja yms... ja raivosi herkästi, jos asiat ei menneet hänen pillinsä mukaan. Isää olen oppinut vanhempana rakastamaan; tiedän että hänen lapsuutensa oli paljon kurjempi kuin minun.

Onko miehesi aina vähän tollanen, vai onko muuttunut viime aikoina?

Vierailija
2/29 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaamista sisätiloissa, kiroilua, ja saunassa maalin kuivattamista. Jokin tässä nyt haiskahtaa niin paljon, etten innosty sen enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja katso, mitä myrkkyä siinä on ja googleta mitä sen hengittäminen tekee kropalle. Printtaa teksti ja iske miehen käteen.

Vierailija
4/29 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sä tuollaista katselet?

Vierailija
5/29 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niillä sisällä maalata varsinkaan lapsiperheessä. Sisältävä kauheita myrkkyä. Jos teillä on takkahuone, niin kai teillä oma pihakin on tai ainakin parveke/terassi?

Miksei mies maalaa siellä?

Huoh, jätä tollanen. Paljonko miehellä on ikää?

Vierailija
6/29 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori nyt vaan

Vierailija
7/29 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalais ulkona nyt kun on keliäkin, mitä helvettiä sen sisällä pitää teitä piinata.

Vierailija
8/29 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo lähtien siitä, että vaikka heiluisit naapurin äijän kanssa nakusillaan, jos lapset on läsnä toista vanhemaa ei sanota munapääksi ja saatanan idiootiksi.

Muutenkin, olihan toi toiminta ihan älytöntä mieheltäsi. Eikö niitä voisi maalata pihalla tai parvekkeella jossain suojaisessa paikassa? Autotallissa? Ihan älyttömältä kuulostaa miehesi touhu.

Ja mun mies on myös harrastanut mm. pienoishelikoptereita ja rc-autoja, joihin maalaillut osia+ prätkänsä osia, mutta ei ole koskaan meitä muita laittanut kärsimään.

Vierailija
9/29 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rivarissa siis asutaan. Mutta kuulemma pihassa ei voi maalata, kun lentää hiekkaa tms. maalattuun märkään pintaan... eikä ympäristöä voi ilmeisesti jostain kumman syystä vuorata paperillakaan, ettei lentäisi, ehdotin sitä kyllä mutta ei kelvannut.

Hyvä idea tuo myrkkyjen googlettaminen... sen teen, tosin mieheni tietäen hän ei tule lukemaan niitä, rypistää suoraan vaan roskikseen..

ap

ei niillä sisällä maalata varsinkaan lapsiperheessä. Sisältävä kauheita myrkkyä. Jos teillä on takkahuone, niin kai teillä oma pihakin on tai ainakin parveke/terassi?

Miksei mies maalaa siellä?

Huoh, jätä tollanen. Paljonko miehellä on ikää?

Vierailija
10/29 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisilla maaleilla ei maalata sisätiloissa, ei varsinkaan lapsiperheissä.

Vierailija
11/29 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän hyvänen aika sisätiloissa maalata ja saunassa! Höh! Eikös niissä maalipurkeissakin myös siis spraypulloissa ole ohjeet myrkynmerkit yms. Ja jos joku yksin elävä ukko moista harrastaisi niin ymmärtäisin, mutta kun lapsiakin on.

Miksei maalaa ulkona? Meillä mies hyvin tarkka siitä ettei lapset haista mitään myrkkyjä. Saunassa ei mitään kuivateta vaan tuulettemalla! Mites ilta ap:llä jatkui?

Vierailija
12/29 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta sinä olet oikeassa ja miehesi vääräss.

ällöttää tuollaiset itsekeskeiset penikat, jiolle joku oma harrastus on elämää tärkeämpi. jos tekee lapsia, pitäisi heidän terveys olla tärkeämpi kuin omat maalaamiset. ja kyllä, lapsia tehdään.

Vierailija
13/29 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan noi spray-maalit on aika hurjaa kamaa, jopa aikuisille, lapsista puhumattakaan. Mun mies maalaa niillä vain ja ainoastaan ulkona ja sielläkin hengityssuojaimen kanssa. On muutenkin tarkkana, että ikkunat on kiinni, ettei käry tule yhtään sisälle.

Ei tulisi kyllä mieleenikään käyttää kohta maalamisen jälkeen samaa tilaa lasten kanssa, joten olisin kieltänyt maalamisen jo alkujaan (tai käskenyt ulos), jos kuitenkin on pakko käydä pesuilla siellä.

Vierailija
14/29 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niistä ole moksiskaan. Äsken googletin aineen ja luin miehelle ääneen että voi vaikuttaa mm. keskushermostoon jne ja varsinkin, että aineen leimahduspiste on 27 astetta!! ja ukko kuivatti märkiä osia saunassa! :O

Mies on edelleen vaan äksy, on mielestään oikeassa, tuhahti vaan ja sanoi ylimielisesti että "jep jep" kun luin hänelle tuon.

Ei häntä kiinnosta, ihan "pilkunnussimista" tämä mitä minän hänelle sanon..

ap

Vierailija
15/29 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lapsellisen ja itsekeskeisen oloinen.

Ei ajattele lapsien terveyttä, vaan oman harrastuksensa täydellisyyttä.

Vierailija
16/29 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti on maalannut. Semmoinen haju siitä tulee, kun ei ole vesiliukoinen maalispray.

Hommatkaa autotalli tai näin kesällä ulos kuivamaan, suojattuna.

Vierailija
17/29 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastus.

Vierailija
18/29 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikin keitteli kloriitissa sukkiiaan jep jep ja meinasi kuolla siihen käryyn

Vierailija
19/29 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös se värisumu leijaile pesuhuoneessa kaikkialle...

Vierailija
20/29 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sä tuollaista katselet?

Lapset maalin käryyn joka tuhoaa aivosoluja... just, en kattelis päivääkään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi