Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanoin: Mä haluan perheen sun kanssa, Mies: Mä haluan oluen.

Vierailija
01.08.2010 |

Olin onneni kukkuloilla ja sanoin, että nyt tiedän mitä haluan, haluan perheen sun kanssa. Mies myhäili ja sanoi "mmm". Kun en saanut vastakaikua, kysyin sitten "Mitä sä haluat?" Vastaus oli: "Oluen!"

Nielaisin pettymyksen, mutta tänään se pursusi yli. Ei nähnyt mies mitään pahaa sanoissaan. Ei myöskään halua naimisiin eikä liiemmin kihloihin.

Totesin, että hän tietää nyt, mitä mä haluan ja jos ei halua samoja asioita, hänen on oltava rohkea ja kerättävä kamansa ja lähdettävä. Että missään nimessä ei saa 5 vuodeksi jäädä pykimään ja todeta sitten: "En mä ikinä sulle mitään luvannut".

Nyt riita sovittu. Haluaa asua mun kanssa ja terhdä hankintoja ym. tulevaisuuteen viittaavia juttuja. Sanoo, ettei hän tekisi tällaista, ellei haluaisi olla mun kanssa. Sanoi myös "ettei ikinä tekisi niin" tähän mun 5v päästä kommenttiin.

Miehen vaikea ilmaista itseään ja tunteitaan. Hyväluonoinen on, mutta kyllä mua pelottaa ihan hirveesti, että jään vielä kun nalli kalliolle, kun en saa ääneen lausuttuja lupauksia.

Hän enemmän tässä päivässä kuin unelmissa eläjä ja saanut turpaansa ihmissuhteissa.

Onko nää nyt niitä miehen ja naisen välisiä peruseroja viestinnässä ja elämäntyylissä vai pitäiskö mun juosta ja lujaa??!?

Ps. Yhdessä oltu 2v ja ikää sen verran että perheen perustaminen on ajankohtaista jo muutaman vuoden sisään.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidattepa olla oikeassa... Auttaako tässä nyt yhtään, että mies sitoutui seurustelusuhteeseen hyvin nopeasti ja oli avoliittoon valmis jo paljon ennen minua.

Ehkä juuri siksi aikailee nyt?

Oma mieheni oli aika samanlainen (me oltiin kyllä nuoria) ja on edelleen, kaikissa isoissa päätöksissä. Ole usein sanonut, että ei hmiselämässä tuole asioihin 100 % varmuutta ja jumalallista ilmoitusta, vaan on vaan joskus edettävä ja tehtävä niitä päätöksiä. Tämä lähinnä aiheista "aletaanko yrittää lasta", "ostetaanko asunto, jota on katseltu".

SAmaa oli havaittavissa avioitumisenkin kanssa, kierteli ja kaarteli, vaikka periaatteessa piti sitä selvänä hommana. Lopulta vaadin päätöksen siitä, tehdäänkö se seuraavana kesänä...

Mutta: tuon tyyppisen miehen kanssa elävänä olen eri mieltä siitä sitoutumiskammosta. Voi olla sitäkin, mutta jos mies on samaa kaliberia kuin omani, kyse voi olla vain hitaasta päätöksenteosta. Ja äkillisiin ilmoituksiin "haluan perheen sinun kanssasi" vastauksena on juuri noita panikoivia huumorivastauksia oluesta ;). Hitauden ja tietynlaisen jörrityksen vastapuolena on 100 % luotettavuus ja vastuunkanto.

Juttele asiasta niin, että mies ymmärtää huolesi. Ja ymmärsin, että näin olette tehneetkin. Tuon tyyppinen mies ymmärtää varmaan selkeitä syitä, kuten biologisen kellosi tikityksen ja halun sada omia lapsia. Ja sen, että naiselle avioliitto on monesti sosiaalisesti merkittävä sitoutumisen merkki.

Vierailija
22/34 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minulla on ihana mies ja perhe :) Hän tekee edelleen töitä ja harrastaa ja on sinkku, tuosta on 12 vuotta. Mies on nyt 45 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuskaa sille kalja!

Itse olen nyt 32v ja ollut viimeisen 8 vuotta saman miehen kanssa, yhteen muutettiin kahden vuoden elostelun jälkeen ja kihlat tuli kuvioihin 3 vuoden jälkeen. Kun oltiin yhdessä 7 vuotta oltu, päätettiin ruveta yrittämään lasta, nyt meillä kohta 5kk tyttö. Naimisiin ei olla aikaiseksi saatu edelleenkään mennä ja oikeastaan tässä vaiheessa mulle on jo ihan sama ollaanko avoliitossa vai naimisissa. Mutta sen haluan sulle sanoa, että jos esim. naimisiin haluut niin kannattaa vaan ottaa itseään niskasta ja mennä(jos siis mies suostuu/haluaa) koska sitten kun ootte olleet pidemmän aikaa niin ei vaan yksinkertaisesti saa enää aikaiseksi jos on lapsia ja kaikkee.

Vierailija
24/34 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla on lapsia miehen kanssa ja haluavat naimisiin, mutta mies ei halua avioitua.

Nyt selvisi, että he syntyvät ap:n kaltaisista, jotka tekevät ne lapset, vaikkei miestä huvittaisi edes perhe-elämä.

Asiat ratkeaisivat ja miehet luokitteltuisivat automaattisesti, jos pimppaa (ja mahdollisesti lapsia) suotaisiin vain mieheille, jotka ovat sitoutuneet myös parisuhteeseen.

Vierailija
25/34 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurusteli parikymppisenä yhteensä 5v erään miehen kanssa. Oltiin sitten muutettu yhteenkin, asuttu noin vuosi. Perheestä oltiin puhuttu, mutta mies jatkuvasti empi. Sanoi ettei ehkä halua lapsia.

Ajattelin sen olevan vain sitä ikää, että naiset on valmiita perheeseen ehkä miehiä aiemmin. Mietin josko odottaisin muuttuuko miehen mieli.

Sitten yhtenä iltana - itseasiassa mun synttärijuhlien jälkimainingeissa - mies mutisi mulle nukkumaan käydessään "kyllä mä haluun sun kanssa sen perheen, kyl mä haluun sen kokee". Olin hämmentynyt, iloinen viesti joo mutta tapa millä se tuli oli niin tympeä, kuulla noin iso asia nyt humalaisen viinan lehahtamalla äänellä.

Oottelin sitten seuraavaa päivää ja mitä mies sanoisi. En halunnut painostaa. Ja seuraavaa päivää. Ja sitä seuraavaa. Seuraavaa viikkoa.. sitten en enää jaksanut vaan otin asian puheeksi: mitä olet nyt miettinyt siitä mitä sanoit silloin synttäreinä yöllä?

Eihän se muistanut sanoneensa mitään. Oli ihan hämmentynyt ja toisti vain ettei tahdo ehkä koskaan lapsia.

Pakkasin kamat ja läksin saman tien. Olin niin pettynyt. Nyt vuosia myöhemmin olen tosi onnellinen tuosta päätöksestä, nyt on mies, lapsi, toinen matkalla. Lisäksi semmoinen mies joka puhuu, kun tuo aiempi oli kyllä kiltti ja mukava mutta jotenkin semmoinen perusjäyhä. Nykyinen on ihana ja tunteellinen kiltti mies.

Vierailija
26/34 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä toi 31 oikein meinaa? En mä mitään lapsia ole tekemässä ensin ja sitten itke häiden perään? Mähän tässä juuri pohdin, että tuleeko sitä päivää edes, että niitä lapsia mun kanssa tehdään.

Itsellä siis takana se pitkä suhde, jossa en itse ollut valmis edistysaskeleihin (ei ollut oikea mies). Eli kai mä nyt vaan pelkään, että se paha karma tulee boomerangina takaisin. Ja mun taas olisi nyt niin helppo tehdä päätökset, kun vertaan niitä tohon edelliseen suhteeseen ja oon varma, että tähän suhteeseen ne lapset haluan.

Se järjen ääni, joka kehottaa tässä suhteessa pysymään, on juurikin tuo eräs aiempi kommentti: Kaksi vuotta on oikeasti mustakin aika lyhyt aika vielä.

Vierailija
27/34 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hyvältä kuulosta!

Vierailija
28/34 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hyvältä kuulosta!

Vierailija
29/34 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde siitä, että parisuhteessa puhutaan rehellisesti. Mies ei myöskään halua sitoutua sinuun. Taustalla voi tietysti olla itsensä suojelemista vanhojen suhteiden traumoilta. Mieti rauhassa, jos ja kun mies ei halua sinuun sitoutua eikä perustaa kanssasi perhettä, niin mitä ajattelet, kun ehkä vuosia myöhemmin lopulta päädytte eroon juuri tämän syyn takia. Tuntuuko sinusta silloin, että olet tuhlannut parhaat vuotesi?

Minusta teidän pitäisi keskustella suoraan asiasta. Jos sinä ehdottomasti haluat lapsia, suosittelen miehen vaihtoa.

Tiedän monia naisia, jotka harmittelevat, että roikkuivat vuosia suhteessa, jossa mies ei halunnut hankkia lapsia, mutta nainen oli ajatellut, että kyllä sen mieli muuttuu vielä. Se ei muutu.

Vierailija
30/34 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin myöhemmin harmittaa, miten "sokea" olin. Olisi pitänyt hälytyskellot soida (tai soihan ne, mutta jatkettiin silti), kun mies ei vuosienkaan jälkeen halunnut edes kihloihin/naimisiin, vaikka vannoi rakkauttaan joka käänteessä. Jos ei tuossa ajassa ala olla varma yhteisestä tulevaisuudesta (kun parisuhteessa ei ollut mitään muita ongelmiakaan), niin ei sitä varmuutta sitten tulekaan. Vihdoin tajusin sanoa heipat ja löysin uuden miehen. Parin vuoden päästä olin tämän kanssa kokenut jo kihlat/häät ja esikoisen syntymän. Että kyllä ne asiat tapahtuvat OIKEAN ihmisen kanssa, joka oikeasti niitä asioita myös haluaa.

Vierailija
31/34 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten joku aikaraja asettaa. Puol vuotta, max vuosi.

Ja kun ei näiden asioiden tarvitsis edes vielä tapahtua. Riittäisi, kun toinen sanoisi, että haluaa niiden tapahtuvan edes joskus.

Vierailija
32/34 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhlaat vain aikaasi. Mies ei halua sitoutua.

Vierailija
33/34 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavasti ottaen, oletko itse päällekäyvän innokas? Miehestä saattaa tuntua, että kirjoitat hänen elämäänsä omin päin, ilman että hänellä on sananvaltaa. Etsi mies, joka valmiiksi haluaa naimisiin ja lapsia, ei sen väliä kenen kanssa, eli joka on samassa tilanteessa kuin itse olet (ikää alkaa olla, biologinen kello tikittää ja vielä ehtis näyttää yhden päivän prinsessalta silleen uskottavasti, kun mennään naimisiin). Niitäkin miehiä on, mutta jos sellaiset eivät kiinnosta, anna nykyisen miehesi päättää asiasta itse. Saattaa riittää, että maltat olla esim. kuukauden hiljaa aiheesta.

Vierailija
34/34 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun mies on vaan hämmentynyt tuossa tilanteessa yhtäkkiä ja yrittänyt kääntää sen miehekkäästi huumoriksi, niinkuin sanot ei osaa ilmaista itseään. Jotkut ihmiset on vaan syystä tai toisesta passiivisia näissä elämän ratkaisuissa ja tarvitsevat sen, että toinen osapuoli on aloitteellisempi ja ovat kuitenkin lopputulokseen oikein tyytyväisiä. Itse varmaan parhaiten tiedät, millainen tuntuma sulla on teidän suhteesta.