Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko huomanneet tällä palstalla Yhdysvalloissa asuvan suomalaisen, joka aina haukkuu suomalaisia

Vierailija
01.08.2010 |

Jo kirjoitustyylistä tunnistaa kyseisen kirjoittajan, kaikki viestit on aina suomalaisten tai Suomen haukkumista.

En ymmärrä miksi edes tulee tänne SUOMALAISELLE keskustelupalstalle kun Suomi näyttää olevan niin inhottava asia hänelle. Kaikki on aina paremmin muualla hänen mielestänsä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon täällä joskus valitellut varmaan jostain uima-altaan sotkuisuudesta, vaikka ihan vuokrakolmiossa asutaan :)

Vierailija
2/5 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut useita ulkosuomalaisia, jotka tekevät samaa. Valitettavasti moni heistä antaa itsestään epämiellyttävän kuvan. Liekö sitten liikaa aikaa käytössä tähän palstailuun vai mikä ongelmana...Yleensä lakkaan lukemasta ketjuja, kun niihin ilmaantuu perusteettomia haukkuja Suomesta ja suomalaisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomi on niin paska paikka ja täältä on pois päässyt, niin luulisi ihmisen olevan tyytyväinen. Jotain katkeruutta lienee jäänyt, jos pitää tulla tänne palstalle meitä haukkumaan.

Vierailija
4/5 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut useita ulkosuomalaisia, jotka tekevät samaa. Valitettavasti moni heistä antaa itsestään epämiellyttävän kuvan. Liekö sitten liikaa aikaa käytössä tähän palstailuun vai mikä ongelmana...Yleensä lakkaan lukemasta ketjuja, kun niihin ilmaantuu perusteettomia haukkuja Suomesta ja suomalaisista.

Hengailen itse tällä palstalla päivittäin ja osallistun useimpiin ulkkisketjuihin.

Taytyy kyllä olla nyt täysin eri mieltä kuin tuo lainaamani kirjoittaja ja kommentoida, etta suurin osa kriittisistä jutuista ovat mielestäni asiallisia ja perusteltuja. Muutama provoilija ja Suomen-haukkuja eksyy aina joukkoon, mutta muuten kirjoittelu on pysynyt aika asialinjalla.

Suomea ja suomalaisuutta saa ja PITÄÄ kritisoida, kehua, analysoida ja fiilistellä, ihan niinkuin kaikkea muutakin maan ja taivaan välillä. On vaarallista pitää jotain asiaa pyhänä lehmänä (kuten esim. islamin usko alkaa kuulumaan tähän kategoriaan), jota kukaan ei uskalla tosiaan arvostella. Joskus se arvostelu on helpompaa ulkopuolisen silmin. Ihan samalla lailla kommentoin nykyisen asuinmaani asioita.

Vierailija
5/5 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoinkin siksi, että perusteettomia. Itsekin kritisoin Suomea, totta kai, mutta näen myös hyvät puolet, joita on hyvin paljon. Tässä vaiheessa on kai pakko mainita, että olen asunut useammassa vieraassa maassa, eli sitä perspektiiviä on tullut sitäkin kautta. En tosin pidä sitä välttämättömänä.

Täällä törmää kuitenkin myös ihmisiin, jotka tuomitsevat joka ikisen asian siksi, että se on suomalainen tai jäljittävät kaikki ihmisten tai asioiden viat suomalaisuuteen. Esim. ilkeät ihmiset ovat ilkeitä, koska ovat suomalaisia. Tähän usein liittyy se, että uusi asuinmaa nähdään ihanana lintukotona, jossa kaikki on paremmin. Lienee muuton alkuvaiheen ilmiö ja sellaisena kai tarpeellinenkin. Mene, tiedä. Suurin osa näistä ihmisistä on kuitenkin saanut Suomessa ilmaisen koulutuksen, jonka avulla pyrkiä ulkomaille, mutta sitä kovin harvoin mainitaan. Sen sijaan Suomen todistetustikin hyvätasoisia yliopistoja ollaan aina lyttäämässä milloin mistäkin syystä.

Mutta olimme siis pohjimmiltaan samaa mieltä, et vain hoksannut, että kritiikki kohdistui nimenomaan näihin tyyppeihin.