Naapurissa riidellään - miten pitäisi toimia?
Kerrostalonaapurit (yksi kerros alempana) riitelevät niin että huuto kuuluu rappuun todella kovaäänisesti. Keskellä kirkasta kesäpäivää, nyt toinen kerta tämän viikon aikana.
Kyseessä pariskunta mutta en liene heitä koskaan tavannut (tai en osaa yhdistää), erittäin kurjaa kuunneltavaa kyllä on. En tiedä onko siellä muunlaista väkivaltaa, vai "huutavatko vain", enkä näin naisoletettuna uskalla mennä ovelle jos saankin itse lättyyn. Äänialasta/puhetavasta päätellen mies on tuiskeessa.
Miten toimia tämmöisissä tilanteissa? Soittaako kytät paikalle, ja jos niin missä vaiheessa?
Kommentit (20)
Kytät siinä vaiheessa jos alkaa kuulua väkivallan ääniä tai jos huutavat keskellä yötä. Valitus isännöitsijälle jos toistuvaa.
Älä ap tunge sitä perunanenääsi muiden ihmisten asioihin.
Se ei kuulu sinulle pätkääkään tuntemattomien ihmisten asiat.
Se on pian ohi. Tai karjaise kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Sillä voi pelastaa jonkun hengen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä voi pelastaa jonkun hengen.
Ei vaan voit päästä itse hengestäsi.
Mun naisystävä pitää aina kerran kuukaudessa kunnon metelöinnin, huomenna siellä itketään ja kaikki on taas hyvin.
Ihan vapaaehtosesti ne molemmat siellä huutaa, ei se ole rikos, ei kuulu poliisille ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluhan nuo huudot selvästi seinän läpi, kun huutavay ap:n asuntoon asti. Olkaa hiljaa, niin ei tartte kenenkään kuunnella sekoilujanne.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne ap:n viestin perusteella nimenomaan kuuluu!
Jos yöllä tai alkaa fyysinen melskaaminen kuulua, niin poliisille soitto. Jos on päiväsaikaan toistuvaa, niin sitten vain perinteisesti isännöitsijään yhteys.
Varsinkin, jos myös rikotaan jotakin, niin ihan ehdottomasti siitä tieto poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että olen n e g g e? Heillä on leveät perunanenät.
Heippalappu tikkukirjaimille postiluukkuun: JÄTÄ SE SIKA!
Vierailija kirjoitti:
Eikö nykyään saa riidelläkään.🤔
Saa riidellä, mutta sen voi tehdä huutamatta niin että kuuluu naapureihin. Naapureillahan on myös oikeus kotirauhaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne ap:n viestin perusteella nimenomaan kuuluu!
Jos yöllä tai alkaa fyysinen melskaaminen kuulua, niin poliisille soitto. Jos on päiväsaikaan toistuvaa, niin sitten vain perinteisesti isännöitsijään yhteys.
Kerrostalossa ääniä on pakko vain sietää.
Myös riiteleminen ja kovaääninenkin puhe tulee sietää.
Mun naapurit tappelee kahdeksannetta vuotta. Tai luultavasti sitä on jatkunut kauemminkin, mutta en ole tässä asunut kuin kahdeksan vuotta. En jaksa puuttua. Omapa on elämänsä ja ovat ansainneet toisensa. Turha poliisikaan on vaivata tuollaisella. Sääliksi käy se parikymppinen poika, joka siellä asuu. Ei ole liikkunut missään peruskoulun jälkeen, olen ehkä kerran nähnyt. Ei siis käy koulua, ei ole kavereita, ei mitään. Varmaan mennyttä kalua. Nämä naapurit eivät tervehdi ketään, kukaan ei käy siellä, eivätkä käy kuin kaupassa. Ovessa on monta lukkoa ja niitä roplataan kiireellä kiinni, kun sisään menevät. Jos sattuvat tulemaan ovesta ulos, kun käytävässä on joku, niin äkkiä takaisin sisälle ja lukot kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin, jos myös rikotaan jotakin, niin ihan ehdottomasti siitä tieto poliisille.
Jaa että poliisia kiinnostaisi riitelevän pariskunnan rikkinäinen lautanen tai kukkavaasi?
Oikeasti tärkeää on ilmoittaa mahdollisesta ihmiseen kohdistuvasta väkivallasta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vapaaehtosesti ne molemmat siellä huutaa, ei se ole rikos, ei kuulu poliisille ollenkaan.
Ap ei kuuntele mökää vapaaehtoisesti.
Kytät jos jatkuu..
Mut ite laitoin isännöitsijälle sähköpostia.
Tarkat sjat ja päivät ja asukkaiden sukunimi/ adinto pitää kyllä olla tiedossa tuolloin.
Meidän naapurin huuto tappelut loppui, kun saivat kirjallisen varoituksen metelistä.
Hirveää ja ahdistavaa on kuunnella tuollaista.