Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isot perheet huom!

Vierailija
01.08.2010 |

Miksi ette ota mukaanne kyläpaikaan pyyhkeitä ja lakanoita?

Nyt itsellä kuudet lakanat, tyynyliinat, pussilakanat ja pyyhkeet pesemättä. Normikokoinen pesukone, saa pestä sen 6 * koneelliinen että nuo saa puhtaaksi.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan peruskohteliaisuutta.

Vierailija
2/20 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samoin meille tulijoille ilmoitan jos tarvii ottaa omat lakanat mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on muutaman kerran niiä turhaan kantanut mukana niin oppii jättämään pois matkasta. :)

Vaan voisitko pyytää vieraita tuomaan omat lakanansa?

Vierailija
4/20 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska emme yövy koskaan ihmisten nurkissa! Otamme aina tarvittaessa hotellin, siellä katson niiden kuuluvan hintaan.

Vierailija
5/20 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli perhe yökylään, joilla kaksi lasta ja kaksi aikuista.

Meidän perheessä on myöskin neljä henkeä.

Emme edes omista kahdeksaa lakanaa, pussilakanaa ja tyynyliinaa.

Siinä sitten piti päiväpeitoista keksia peittoja ja lapsille pyyhkeistä lakanaa.

Mua nolotti hirveästi kun ajattelin, että ilmeisesti kaikilla muilla on petivaatteita hirveä kasa.

Meillä kuivausrumpu siksi emme halua kaappeihin monia lakanoita.

Vierailija
6/20 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että he ottavat lakanat mukaan. Ehkäpä heillä itsellään on sellainen käytäntö että eivät vaadi vieraita tuomaan omia lakanoita ja pyyhkeitä joten eivät tulleet ajatelleeksi että sinä haluat näin toimittavan.

Vierailija
7/20 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden lapsen kanssa harvoin mahtuu minnekään, mutta mukana on kyllä ne 7 lakanaa ja 7 pyyhettä ja tuomisina ruokakassit. Kuinka monta koneellista muuten peset normaalisti viikossa tai päivässä? Minä 2-3 per päivä XD

Vierailija
8/20 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa sanoa mitä tahtoo vieraiden tuovan.

Meillä on pieni perhe, mutta silti tarjoudun kyllä aina tuomaan petivaatteet tullessani. jos nyt joskus johonkin yöksi menen.

Vierailija
9/20 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei siis ole muita lakanoita/pussilakanoita kuin ne yhdet mitä jokaisen alla on?

Uskomatonta. Pesette sitten ne ja äkkiä kuivatatte jotta saatte samat lakanat taas seuraavaksi yöksi?

En usko että joku köyhäilisi tolla tavalla.

Meille tuli perhe yökylään, joilla kaksi lasta ja kaksi aikuista. Meidän perheessä on myöskin neljä henkeä. Emme edes omista kahdeksaa lakanaa, pussilakanaa ja tyynyliinaa. Siinä sitten piti päiväpeitoista keksia peittoja ja lapsille pyyhkeistä lakanaa. Mua nolotti hirveästi kun ajattelin, että ilmeisesti kaikilla muilla on petivaatteita hirveä kasa. Meillä kuivausrumpu siksi emme halua kaappeihin monia lakanoita.

Vierailija
10/20 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on 5 henkinen perhe, pojat 3v, 2v ja 1v, meillä on melkein aina yökyläillessä mukana aluslakanat, aikuisille omat tyynyt ja peitto, lapsille omat peitot (on niille tosi tärkeät) ja pyyhkeet. Ja vaikka tietäisin, ettei tarvis ottaa mukaan, otetaan, ku on niin mukava nukkua oman peiton alla tutulla tyynyllä :)

Vierailija
11/20 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli perhe yökylään, joilla kaksi lasta ja kaksi aikuista. Meidän perheessä on myöskin neljä henkeä. Emme edes omista kahdeksaa lakanaa, pussilakanaa ja tyynyliinaa. Siinä sitten piti päiväpeitoista keksia peittoja ja lapsille pyyhkeistä lakanaa. Mua nolotti hirveästi kun ajattelin, että ilmeisesti kaikilla muilla on petivaatteita hirveä kasa. Meillä kuivausrumpu siksi emme halua kaappeihin monia lakanoita.

Vierailija
12/20 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole kenenkään luon ayöpynyt niin etteikö olisi ollut lakanat (jopa OMAT tyynyt kaikille), pyyhkeet, oma pöytään kiinnitettävä syöttötuoli ja todellakin kauppakassilliset ruokaa mukana!!

t. suurperheellinen, joka ei voi sietää sitä että jonkun yksittäisen perheen takia kaikki muutkin mustamaalataan:(

Vierailija
13/20 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin kyllä ollaan koko perhe kenenkään luona yötä mutta pienemmälläkin porukalla kun ollaan niin varmistan asian.

2 aik ja 4 lasta

Vierailija
14/20 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asian koskevaksi kaikkia isoja perheitä? Eikö se ole aika yksinkertaista ajattelua?

Vierailija
15/20 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt sitä että yövieraat edes kysyvät tuodaanko lakanat ja pyyhkeet mukana. Totta kai meiltä löytyy pyyhkeitä ja petivehkeet. Vierailun päätteeksi minä pesen ne. Löytyyhän meiltä 8kg pesukone ja 8kg kuivausrumpu ei siihen kauaa mene. Minusta vieraiden tehtävä ei ole rahdata omien vaatteiden sun muun lisäksi jotain hirveää röykkiötä pyyhkeitä ja petivehkeitä.

Vierailija
16/20 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoilla linjoilla. Ei ole ikinä tullut mieleenikään pyytää/odottaa vierailta, että toisivat omat lakanat meille! Vuoroin vieraissa: minä emännöin, kun meille tullaan ja muut emännöi/isännöi, kun me kyläilemme. Ei-toivotuille vieraille sanon suoraan, ettei sovi tulla, niin ei tarvitse kyräillä ja ruiputtaa jälkeen päin. Meille tulee siis vain toivottuja vieraita, joiden lakanat pesen ihan mielelläni ja joille ilomielin laitan ruuat!

En ole ikinä ymmärtänyt sitä että yövieraat edes kysyvät tuodaanko lakanat ja pyyhkeet mukana. Totta kai meiltä löytyy pyyhkeitä ja petivehkeet. Vierailun päätteeksi minä pesen ne. Löytyyhän meiltä 8kg pesukone ja 8kg kuivausrumpu ei siihen kauaa mene. Minusta vieraiden tehtävä ei ole rahdata omien vaatteiden sun muun lisäksi jotain hirveää röykkiötä pyyhkeitä ja petivehkeitä.

Vierailija
17/20 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on vieraanvaraisuutta ja kuuluu aisaan että kun meille tullaan kylään niin totta kai meiltä löytyy petivehkeet ja pyyhkeet.... Näillä asioilla vieras kokee olevansa tervetullut :)

Vierailija
18/20 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta täytyy myöntää, että täkkejä ja tyynyjä ei ole esimerkiksi kahdeksanhenkiselle tuttavaperheelle. Kenellä on 8 ylimääräistä täkkiä? Ja tilat niiden säilyttämiseen kantakaupungissa Helsingissä? Minä tosin avaan suuni ja pyydän ottamaan lasten täkit ja tyynyt mukaan -- pyyhkeitä ja lakanoita kyllä löytyy. Ja oma kolmihenkinen perheemme aina kysyy isänniltä otammeko petivaatteet mukaan -- kaikilla ei tosiaan ole kovin paljoa ylimääräisiä täkkejä ja patjoja vaikka lakanoita riittäisikin.

Hyvin sujuu ja kutsuja ja kävijöitä riittää -- luulen siis, että ollaan onnistuttu saamaan vieraamme tuntemaan olonsa tervetulleiksi vaikkei kaikille kahdeksalle ole omaa sänkyä tai täkkiä tarjolla -- eikä muuten ole omaa makuuhuonettakaan ;)

Lapsiperheiden on minusta vaan niin kätevää yökyläillä -- vanhemmatkin voi istua hiukan iltaa keskenään kun jälkikasvu koisaa. Meillä käy ystävät yökylässä ihan muutaman kilometrin päästä, paljon ja usein kun ollaan seurallista porukkaa. Ja me kyläillään kanssa usein. Eikä olla ajateltu ettei oltaisi tervetulleita vaikka oltaisiin kannettu omia lakanoita taikka peittoja :)

Vierailija
19/20 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin jos kyse on siitä että petivehkeitä ei ole riittävästi niin silloin voisin ehdottaa tuomaan tullessaan jotakin. Jos taas syy on laiskuus pestä pyykkiä niin ei se ole kovin vieraanvaraista.

Vierailija
20/20 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis lakanat ja peitot, tyynyt..

Pyyhkeet mielellään tuodaan mukana. Itse en ainakaan tunne oloani mukavaksi jos joudun lainaamaan pyyhettä ja jotenkin se on niin paljon henkilökohtaisempi kuin peitto tai tyyny.

Kyllä, minulla on omat pyyhkeet tässä perheessä. =D Muut käyttävät sitten aikalailla ristiin noita.

Tyynyn tuon usein myös mukanani, koska automatkoilla siitä on hyötyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme