Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ristiäiset viikon päästä-ketjulle jatkoa ;o) Olemme nyt rajanneet ehdotukset

Vierailija
31.07.2010 |

miehen kanssa ja näistä pitäisi päättää pojalle nimi/ nimiyhdistelmä, auttaisitteko vielä tässäkin.

Eli nimet joista molemmat tykkäämme

Joonatan

Jeremias

Lukas

Kasper/Kasperi

Ilari

Jaron

Joakim

Monta hienoa nimivaihtoehtoa siis olisi ja edelleen vaikeuksia päättää, joten jos voisitte kommenttien kera kertoa mikä olisi paras, niin se voisi meitä päätöksenteossa helpottaa :o)

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeremias on aivan järkky!

Vierailija
22/44 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis alkuperäisestä avauksesta kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on sitten aina kieli solmussa vieraat että onko se "Jeremiaksella" vai "Jeremiaalla". Väärin se kuitenkin menee 50% ajasta ja vanhempia harmittaa kun vieraat sanovat väärin. Minusta on muutenkin hieman liian raamatullinen.

Minä valitsisin näistä nimen Lukas Joonatan.

Vierailija
24/44 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luka Joonatan, sopisi mielestäni paremmin kuin Lukas Joonatan. Itselläni on Lukas-poika, mutta itse aluksi tykkäsin enemmän nimestä Luka, mutta mies kelpuutti vain Lukaksen.

Vierailija
25/44 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jereksi se varamaan lyhentyisi, mutta olisi kuitenkin kiva ja erikoisempi nimi jota ei ole jokaisella.

Raamatullisuudesta sen verran, että todella usea nimi on Raamatusta.. miettikääpä nyt vähän :)

onhan esim. toi Lukaskin yksi muoto Luukkaasta (Luukkaan evankeliumi)

Vierailija
26/44 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etunimi voisi olla helpompi

Vierailija
27/44 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro.20, en ollut huomannutkaan alkuperäiseen ketjuun tullutta viimeistä ehdotusta, siinä olikin tosi kiva tuo Jonni, mutta mies ei sitä kelpuuta :o( itse tykkäisin siitä paljon!

Lennikin on kiva, mutta se on jo käytössä.

AP

Vierailija
28/44 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joonatan on noista ehdottomasti paras, se joksikin nimenksi. Mieluiten kutsumanimeksi :)O

Mun on ihan pakko kertoa, mikä mielleyhtymä tulee nimestä Luka, jota joku ehdoti; ehdotin sitä nimittäin itse miehelleni. Hän heti sanoi, että ei ikinä, se olis täys mulkku sitten isona. Mykistyin ja suutuin sitten; mitä ihmettä hän puhuu, mitä hän tarkoittaa?

Mies siihen, että sanoppa tosi monesti nimi Luka peräkkäin; lukalukalukaluka - kaluhan se sitten on. Että ihan takuulla koulussa kaverit sen huomaa ja nimittely alkaa. Arvelin miestäni täys pöljäksi, mutta teinpä testin: kysyin useammalta mieheltä, mitä he pitävät nimestä Luka, ja POIKKEUKSETTA jokaisella nousi se tietty virne naamalleen ja totesivat, että ei oikein... eli mun mielessäni Luka -nimi on pilalla.

Mutta Lukas on eri asia.

Mun ehdotukseni on

Joonatan Lukas Ilari tai kakkosena

Lukas Joonatan

Vierailija
29/44 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten Jeremias Ilari

Vierailija
30/44 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasper Ilari - sopii parhaiten siskojen nimiin.

Vierailija
31/44 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Lukas Kasperikin sopii hyvin teidän tyttöjen nimien kanssa. (En vaan ite lämpene tohon Lukakseen, on mun makuun liian "hengellinen".)

-28-

Vierailija
32/44 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen, että kirjoitatte sen ääntämisasuisesti eli Luukas, ellette ole puoliksi ruotsinkielisiä.

Kaikki nimet hyviä tietenkin. Jeremias saattaa muuttua puhekielessä Jereksi, mutta mitäs siitä jos ei se haittaa.

Ilari voisi olla raikas, se ei ole vielä liian yleinen eikä kulunut.

Vierailija
33/44 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaro Jonatan voisi sopia.

Sukunimestänne en tiedä sitten sointuuko näihin nimiin kuinka hyvin. Jonatan on hieman ruotsalaisen kuuloinen nimi. Jaro Möttönen esimerkiksi ei sovellu lainkaan.

Vierailija
34/44 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilari Jaron

Ilari Joonatan

Tuo Jaron olisi siitä hyvä, että se on niin harvinainen.

Vierailija
35/44 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin kuin moni muu, olen sitä mieltä, että Jaron on todella kiva poikkeus Joonatanin ja Lukaksen rinnalla. Lisäksi tuossa yhdistelmässä kaikki nimet olisi rytmitettävä niin, ettei kuulijalle jäisi epäselväksi iitön Kasper ja ei niin tavallinen Jaron sekä voimamies Jeremias. :)

Ja juuri tuo Kasper ilman iitä on samalla tavalla mukava, kuitenkin suomalaiseen suuhun sopiva.

:) Kivoja nimiä kyllä kaikki. Meillä otsikon ehdotus hylättäisiin välittömästi, koska mies r-vikainen ja kammoaa sen vuoksi nimiä, joissa r.

Vierailija
36/44 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kim Kasper ( tai Joakim Kasperi)

Markus Joonatan

Joona Markus

Vierailija
37/44 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai Kasperi Joonatan

Vierailija
38/44 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkääne en pidä nimestä Ilari. Se on vain kummallisen tuntuinen, kun sen lausuu. Ihan kuin pilkkanimi. Itse asiassa harvoin sanoin nimistä näin, mutta mielestäni se on ruma nimi, nimenomaan lausuttaessa.

Joonatan ja Jeremias ovat hyviä nimiä ja olivat ehdolla myös meidän pojalle. Entä Jasper? Se oli oma suosikkini pojallemme, mutta ei tullut valituksi.

Kasper kiva myös. Ei suosikkini mutta ei mitään vikaakaan.

Luukas on hyvä nimi. Pidän siitä kovasti. Raamatullinen mielestäni enemmän kuin Jeremias mutta hieno nimi.

Jaronista en pidä. Sekin on lausuttaessa ruma. Ennemmin vaikka Janos, josta en pidä myöskään mutta siitä tulee vain mielleyhtymiä, sen lausuminen on ok.

Itse valitsisin nimiyhdistelmän Kasper Joonatan/ Jeremias Joonatan/ Luukas Jeremias. Kaksi tai kolme ärränimeä peräkkäin eivät ole kiva lausua, vaikka kukaan ei olisikaan ärrävikainen.

Vierailija
39/44 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa on Jeremia, ei Jeremias... VT on nykysuomalaisille sen verran vieras, ettei kukaan osaa nimeä siihen yhdistää.

Vierailija
40/44 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilari Jeremias !