Mitä mieltä?(anoppi vs. miniä)
miniä- kuulin sitten että olitte olleet puoli vrk ideaparkin hop-lopissa kun ette saaneet lastenlastanne komennetuksi pois ajoissa?
anoppi- no ei me viitsitty kun toisella oli niin hauskaa ja kahdeksaltahan se meni kiinni.
miniä- ajattelin että nauttikaahan nyt kasvatuksenne tuloksesta kun kaikki annetaan periksi eikä komentaa voi vaikka kiire kotiin oli.
anoppi- ai m e i d ä n kasvatuksesta?!!! no jos meidän kasvatus ei kelpaa niin kasvattakaa sitten itse lapsenne ja se alkaakin nyt sitten heti!
Mitä mieltä olette tällaisesta isovanhemmuudesta jossa kaikki annetaan periksi, hampaitakaan ei tarvitse yökylässä pestä kun "se on niin paha paikka" vaikkei se kotona ole ongelma, ruokaa tehdään lapselle vielä puolenyön maissa jos toinen haluaa ja välistä kun ihmettelen miten jaksavat lapsen kanssa touhuta niin vastaus on että kyllä pärjäävät kun antavat tehdä mitä toinen haluaa.
Nyt sitten meni välit kun kerran väsyneenä erehdyin kommentoimaan ääneen ja anoppi vääristää heti asiaa. helvetinmoinen taistelu aina syksyisin kun paluu arkeen alkaa pellossa eletyn ajan jälkeen. Laps nyt sitten ihmettelee miksi häntä ei haettukaan sovitusti mummon ja papan matkaan mökille eikä mitään ilmoiteltu sieltä päin. Pappa ei ollut tilannetta kuulemassa.
Kyseessä 6 vuotias ja alle vuoden ikäinen on toinen ipanamme.
Kuka pyytää anteeksi? Vai annanko olla...
Kommentit (27)
ja valikoivaa lukemista niiltä jotka kysyjälle olivat vastanneet. Tuo miniän kommennttihan oli lepsus, sammakko joka häneltä väsynä oli päässyt jos nyt maltoitte sen lukea? Ja heti hirtti anopilla kiinni. Kun ajatuksella lukee niin appivanhemmillahan oli ollut kiire kotiin mutteivät olleet raaskineet komentaa lasta ennenkuin koko paikka oli mennyt kiinni että kotiinlähtö pääsi alkamaan. Toisekseen vaikka onkin mummolassa omat säännöt=säännöttömyys niin on myös epäkohteliasta olla ottamatta vanhempien toivomuksia perusasioista huomioon/hampaidenpesu. Ilmeisesti kateutta on ilmassa kun niin moni ihmetteli miksi lapsi on niin paljon mummolassa. Eihän lasta sinne ilmeisesti olla työntämässä kun kerran toisessa vai kolmannessa vastauksessa ap kirjoitti että lasta haetaan sinne eikä viedä. Ja mitäpä kertoo anopin kypsyydestä tuommoinen kommentti että hän irtisanoutuu lasten kasvatuksesta ja aloittaa sen pettämällä lapsen lupauksen joka oli odottanut luvattua mökille hakemista? Ei ollut miniältä asiallinen heitto muttei ollut anoppikaan asiallinen
jos kerran lapsen äiti arvostelee ja v**tuilee. Vastuu tuosta lupauksen pettämisestä on kyllä lapsen äidillä, itse hän käytöksellään aiheutti tilanteen.
Väsymyksellä ja lepsuksilla ei törkeää käytöstä selitellä tai yritellä luistaa anteeksipyynnöstä. Onkohan miniä edelleenkään tajunnut pyytää käytöstään anteeksi?
Enpä usko, että kateudesta on kyse jos paljoa mummolahoitoa ihmetellään. Moni meistä äideistä ei halua antaa lastaan yökylään niin usein kuin esim. isovanhemmat haluaisivat. Yökyläily silloin tällöin on todella kivaa kaikille osapuolille, mutta liika on liikaa. Meillä olisi mahdollisuus tiheaämpääkin yökyläilyyn, mutta me vanhemmat emme halua. Minä olin yksi noista ihmetteljöistä ja taatusti en ole kateellinen :)
kasvattanut lapsensa. Meillä lapset minun äitini luona useasti ja ovat pesseet hampaat ilman käskyä ja muutenkin tottelevat ilman sen kummempaa komentelua.
Eli vika on ap.ssa. Hyvin kasvatetuilla lapsilla on hampaidenpesu selkäytimessä ja käyttäytyminen. Jos ei ole kasvatettu, elävät kuin pellossa heti jos joku ei ole kuria pitämässä.
Huomaat varmaan, että olet oikeastaan ainoa, joka näillä tiedoilla ei näe itsessään juuri mitään vikaa. Ei ole LAPSUS puhutella anoppia tai ketään muutakaan noin veemäisellä tavalla. Se kielii lapsen äidin kypsymättömyydestä ja koko asenne kyvyttömyydestä katsoa peiliin.
Isovanhemmat pitävät ilmeisesti mielellään lasta paljon luonaan, haluavat järjestää hänelle kaikkea mukavaa. Ole siitä kiitollinen äläkä valita asioista, joilla ei kokonaisuuden kannalla ole mitään merkitystä. Pääasia, että lasta rakastetaan, itse saatte samalla lomaa miehen kanssa.
Kasvatusvastuu on kodilla, mutta yhtälailla mummolat, kaverit ja ystäväperheet ovat ns. oheiskasvattajia. Lapset saavat vaikutteita koko maailmalta. Voit miettiä mitkä asiat ovat kasvatuksessasi niin tärkeitä kulmakiviä, että et soisi niistä poikettavan edes mummolassa.
- Ruoka-ajat? Ruokavalio?
- Nukkumaanmenoaika?
- Arestikäytäntö vai puhuttelu? jne.
Puhut nämä sitten appivanhemmille. Jos käytäntö ei onnistu toivomallasi tavalla, vie lasta vain käymään kakkukahveilla. Kumpi nyt sitten on kivempaa Hoplop-käynnit vai pikavisiitit kahvipöydässä.
Voi voi.. tuommoinen anoppi oli minullakin aikoinaan. Oli aina vastaan minun tekemisiäni ja sanomisiani. Niilä ei ollut mitään arvoa. Mummulassa kun oli omat sääntönsä vaikka mikä oli.
Tämä otti minuakin pattiin. Mies ei voinut mitään äidilleen eikä myöskään hänen isänsä. Nyt olen eronnut ja päässyt eroon tästä kamalasta anopista.
Lapsi käy kyllä isänsä kanssa mummulassa mutta en ole kuulemassa mitä siellä touhutaan. Kotona on kodin säännöt joista pidetään kiinni. Eikä niihin vaikuta mitä mummulassa on tehty.
lapsenlapsia hoitoon, kun niitä tässä joskus siunaantuu. Mulla kun on vain poikia, niin alkaa sitten olla miniöitäkin useampi.
Luulen, et teksin kaiken ihan väärin :D
Lapsi valitettavasti tästä eniten kärsii. Kannattaisi nyt nöyrtyä ja mennä nätisti pyytämään anteeksi.
Ja sitten vasta idiootti onkin jos riistää isovanhemmat lapselta joutavanpäiväisen asian takia.
Ja tuskinpa se lapsi mummolaan siksi haluaa, että siellä ei tarvii pestä hampaita. Eiköhän siellä vaam ole lapsen hyvä olla.