Meillä 5-vuotias jo pitkään katsellut kotona leffoja joiden ikäraja 7v
ei sitä enää jaksa Maija Mehiläiset kiinnostaa eikä niistä isompien elokuvista ole ollut moksiskaan.
Kommentit (10)
Vaikka K 18-leffoja.
Mistä tiedät, ettei lapsesi reagoi niihin mitenkään? Vaikutukset voivat näkyä pitkälläkin viiveellä.
Ikärjajoja ei ole kehitetty vanhempien kiusaksi.
t. lto ja kolmen äiti
Mielelläni näkisin tutkimuksen, jossa on todettu että esim. shrek ja toy storit ovat aiheuttaneet lapsille näitä elinikäisiä traumoja, joista seuraa ylivilkkautta ja mitä lie
Liian pieninä pelottaville, väkivaltaisille tai muuten sopimattomille ohjelmasisällöille altistetut lapset ovat juuri niitä, jotka rähisevät ja riehuvat koulussa ja koko elämä on yhtä ylivilkasta ja sopeutumatonta härdelliä. Ikävää, mutta totta. t. opettaja
Ei niitä ikärajoja ole turhaan määritelty. Asiantuntijat niistä kuitenkin päättävät.
Ei kai kukaan ole niin tyhmä, että jos lapsi katsoo jotain tappovideoita eikä mitään oireita tule välittömästi, niin se on ok?? Eihän ne pienemmät edes tajua ko. leffoista mitään.
Toisekseen avoin kysymys: miksi niitä vanhemmille lapsille tarkoitettuja leffoja noin ylipäätään pitäisi pienemmille näyttää?
Kai Maija Mehiläisen ja niiden välillä on jokin kultainen tie olemassa?
5v niistä kiinnostu eivätkä todellakaan ole pahoja 5vuotiaalle :D
Jali ja suklaatehdas-leffa eikä siinä ketään tapeta. Mun 5v katsonut sen jo moneen kertaan ekan kerran varmaan 3-4vuotiaana :D
mutta tosiasiassa rauhallinen olemus on merkki siitä, että hän on kauhusta kankea.
Kyllä sitä itse voi katsoa elokuvan etukäteen ja tuntee lapsensa. Ikärajat ovat muutenkin viitteellisiä.
Jali ja suklaatehdas-leffa eikä siinä ketään tapeta. Mun 5v katsonut sen jo moneen kertaan ekan kerran varmaan 3-4vuotiaana :D
Meillä 5-vuotias jo pitkään katsellut kotona leffoja joiden ikäraja 7v
Liian pieninä pelottaville, väkivaltaisille tai muuten sopimattomille ohjelmasisällöille altistetut lapset ovat juuri niitä, jotka rähisevät ja riehuvat koulussa ja koko elämä on yhtä ylivilkasta ja sopeutumatonta härdelliä.
Ikävää, mutta totta.
t. opettaja