Mitä syötte, kun on näin kuumaa? Laitatteko ihan oikeaa ruokaa?
Siis tyyppiä perunat ja kastike? En jaksa laittaa enkä syödä aikä kukaan muukaan.
Eilen syötiin lämpimiä leipiä. Helppoa eikä vaadi pitkää aikaa hellan ääressä. Tänään nakkileipiä (kylmiä),
Normaalisti siis aina kokkailen ihan tavallisia ruokia.
Kommentit (14)
kuumassa ilmastossa.
Keitan kaasulla, ei hella hohkaa pitkaan. Uunia en kayta.
Keitan kerralla isompia satseja, pakastan ja lammitan mikrossa. Teen paljon nopeita wokkiruokia, riisia keitan paljon kerralla ja pakastan. Basmati on nopeata, 5+5 minuuttia.
Tietysti auttaa etta koko talo on ilmastoitu.
Mutta ruuat enemmän salaatteja + leipää, tuorepastaa itsetehdyllä pestolla (=minimaalinen aika hellan ääressä) jne. Tai sitten haetaan valmista tai syödään ravintolassa.
Viimeisimmässä Pirkka-lehdessä oli mustikkajäädykkeen ohje johon lisäsin hiukan kanelia. I-HA-NAA!! Olen syönyt jo yli puolet yli litran satsista... tosin raskaudella saattaa olla tekemistä asian kanssa... ;o)
Kuopus 6v söi ruuaksi viilin, omenan ja jäätelön.. :)
Lapsille päivisin lounaaksi jotain nopeaa, wokia, pastaa jne. Välillä ihan eineksiäkin, esim. pinaattilettuja. Uuniruokia olemme nyt vältelleet.
Välipalaksi vesimelonia, mansikoita, vadelmia, itse tehtyä mehujäätä (siis Ikean muotteihin tuoremehua) ja kaupankin vastaavaa...Jotain raikasta ja viileää...
Illallisen syömme lomalla muutenkin myöhään, mutta näillä helteillä syödään monesti vasta esim. yhdeksältä. Silloin yleensä grillattua lihaa ja raikasta salaattia ja aah, jääkylmää valkoviiniä.
myohemmin illalla, ei keskipaivan kuumuudesa.
Viimeisimmässä Pirkka-lehdessä oli mustikkajäädykkeen ohje johon lisäsin hiukan kanelia. I-HA-NAA!! Olen syönyt jo yli puolet yli litran satsista... tosin raskaudella saattaa olla tekemistä asian kanssa... ;o)
Puollukka/karpalojäädyke :P
Milloin jotain kastiketta ja muuta, eilen oli lämpöisiä leipiä, pari päivää sitten keittoa ja sitä rataa. Hyvin on sapuska kelvannut niin kotona kuin miehellä töissä ja mulla aamupaloina :)
siitä en oman mukavuuden takia hevillä tingi.
Kyllä meillä ainakin ihan normaalisti on syöty ja leivottu.
Uunissa pitkään pidettäviä ruokia ei ole kyllä tehty.
Mutta kuinka kauan tosiaan lapsi elää syömällä ruuaksi omenan, viilin ja mikä se kolmas olikaan??
Kun yhtäjaksoinen helle on pian kestänyt 30 päivää.
:DD
"Totta kai. Kuka sitä nyt viikkoja eläis roskaruoalla?"
...on elänyt koko kesän enemmän tai vähemmän roskaisella ruoalla.
Reissussa (päivän keskiarvo +5) syötiin lounaalla 3 ruokalajia ja myöhään illalla 2. Hyvin maistuu, en voisi kuvitellakaan pupeltavani vain jotain leipää ruuan sijaan. Turhaan turvottaisi.
Kotona syödään lounaalla salaattia tms ja illalla kunnon ruokaa tyyliin kesäkeitto, kaalilaatikko, savukalaa ja perunoita, grillattua lihaa ja kasviksia tms. Hyvin jaksaa tehdä ja syödä
päivässä vaikka helle onkin. Välipalojakin useasti, yleensä hedelmiä ja kasviksia.
No eilen "kokkasin" makaronimössöä, mutta muuten ollaan linjalla pizza-patonki-hese-makkara-grilliliha-salaatti-lihapiirakka...