Kuinkahan tässä käy? Epävarma löydös alkuraskauden ultrassa
Kommentit (5)
Mulla on samanlainen kokemus viiden vuoden takaa. kaivoin oikein vanhan äityskorttini, jotta voin tarkistaa viikon. Olen mennyt raskausviikolla 8 varhaisraskauden ultraan ja sain vastaukseksi silloin vain, että sikiöpussi löytyi ja kohdun sisäinen raskaus on, mutta sikiön elossa oloa ei voitu varmistaa. Muistan, miten mua harmitti! Kuitenkin yritin pysyä positiivisena ja luotin siihen, että kyseisessä paikassa ei ollut mitkään viimeisimmät huippulaitteet. Sitten neuvolassa kuitenkin rv 10 kuultiin sydämen syke ja kaikki meni ihan hyvin.
mun tapauksessa varmaan oli niin, että ovulatio oli heittänyt, enkä ollut silloin vielä rv 8 ehkäpä viikolla 6. Kun tyttäremme syntyi, hän oli varmasti vielä enemmän ennenaikainen, kun syntymähetkellä arvioitu 36+4. Kaikki kuitenkin lopulta hyvin ja terve tyttö saatiin!
Voimia odotukseen! Muutaman viikon päästä helpottaa:)
Terv. just plussannut Pansu
Täällä myös löytyy samanlainen kokemus, luulin että olen 6+3 vkolla mennessäni ultraan, mutta sikiön koko vastasi 5+0, kaiku huono mutta oli näkevinään sykkeen... tällä hetkellä raskausviikkoja 19 ja kaikki hyvin:)
Uskon vahvasti että siellä sulla pieni mutta luja elämänalku kasvamassa:))
mami
Kiitos vastauksista!
mamiof4, sulla kuitenkin oli siis viikot tuolloin 6+3?
Mullahan ei tuo hedelmöittymisajankohta voi juuri mättää, siitä kielii tuo aikainen plussakin.
Toki, näkyvyyys oli kohtuni asennon ansiosta tosi kehno ja mittaustulokset voi mennä sen(kin) puolesta hyvin pieleen.
Olen vaan semmoinen murehtijatyyppi, että alta pois.
Mulla oli tuoloin viikot 6+3. Kaksi ultraa tehty sen jälkeen ja LA ei ole vaihtunut menkoista laskettuun:) mulla myös aikainen plussa, 3+6. Minä olen kanssa todella murehtija tyyppi, joten ymmärrän oikein hyvin huolesi:) Mulle lääkäri silloin sanoi että mittaaminen noin pienillä viikoilla on äärimmäisen hankalaa!!
mami
Korjauksia:
Siis kohtuni on suorassa. Ja siis onkohan alkio alkanut jätättää kasvussa vaikka sykekin oletettavasti näkyi. Koko vastasi viikkoja 5+.