Katainen puree äänestäjiensä kättä
Enpä taida enää äänestää Kokoomusta jos energiaveron korotus tulee voimaan.
Olen aina ajatellut, että kun kovasti yrittää ja näkee vaivaa, saa sen mitä haluaa ja osittain olen saanutkin mutta nyt mitta tuli täyteen. Ei munkaan tilipussini eikä ajatusmaailmani loputtomiin jousta. Nyt on puolueen vaihdon paikka. Huomaan, ettei Kokoomus enää aja mun etujani.
Kommentit (5)
mistä on eri mieltä. Näinhän se yleensä menee.... kärsää räpätään ja valitetaan, mutta oikeasti ei ole mitään rakentavaa sanottavaa.
2
Eihän tässä nyt muuta varmaa ole ollutkaan, paitsi energian hinnan nousu. Suomi on sitoutunut hiilidioksidivähennyksiin ja sitä varten täytyy yrittää ohjata ihmisiä sekä kulutuksen vähentämiseen että uusiutuvien suosimiseen. Onyhtäkuin hintojen nousu.
Niin silloinhan energia tulee säästettyä ihan itsestään. Millä sitten paikataan budjettivajetta?
Työnantajilta poistetiin kela-maksut. Ymmärrän kyllä jos kysessä on pienyritys, mutta selkeästi budjetissa palkansaajilta ja eläkeläisiltä otettiin ja yrittäjille annettiin.
mutta tuloveroihin ei puututa.
Köyhänkin talon lämmitys maksaa ja sitä veron osuutta kasvatetaan, mutta rikkaiden tuloveroihin ei puututa.
t. entinen kokoomuslainen
että ruvetaan suosimaan säästävämpiä ratkaisuja, kuten nollaenergiataloja, maalämpöä ym. Ja maapallon tulevaisuuden kannalta se on ainoa vaihtoehto. Jos näin ei tehdä, loppuu tämä leikki jo vielä aikaisemmin kuin muuten.
Verotuloja on saatava, jotta yhteiskunta pyörii. Jos ei tällä, niin mitä itse ehdottaisit? Tuloverotuksen korotusta? Ruuan veron korotusta? Tai sitten yhteiskunnan palveluista aletaan periä enemmän maksuja.
Energiaveron korotus on minun mielestä ihan hyvä ratkaisu, jos sillä saadaan tehtyä toisenlaisia lämmitysratkaisuja taloihin. Etenkin julkiset rakennushankkeet täytyisi toteuttaa energiaa säästäviksi ja ympäristöä vähiten kuormittaviksi.
Mistä tarkalleen ottaen olet eri mieltä?