Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä seikat mielestäsi paremmin Suomessa kuin muualla

Vierailija
28.07.2010 |

"sivistyneessä maailmassa"? Mulle tulee heti mieleen rehellisyys ja sosiaaliturva. Ei ole sellaisia luokkaeroja kuin monessa muussa maassa ja täällä ollaan jotenkin lähellä luontoa (ei vazuhkota lasten alastomuudesta esimerkiksi). Mitäs muuta?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ala-asteella.

Suomalaisia lapsia olisi menossa paljonkin erityisopetukseen mutta näissä kouluissa missä olen ollut on suurin osa käyttäjistä mamuja ja heillä ollut etuoikeus siihen.

Monet asiat muutettu mamujen takia.

Yhdessä koulussa uinti muutettiin ulkoliikunnaksi kun ei saatu järjestettyä mamuille uinnin ajaksi luokkaa.

Vierailija
22/31 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla on kielen ja ehkä traumaattisen taustan takia oppimisvaikeuksia annetaan erityisopetusta?

Eikö se juuri niin pidä mennääkkin?

Ja jos mamulapsille ei saada järjestettyä luokkaa uinnin ajaksi, niin eikö se ole koulun vika?

Miksi ne piti laittaa luokkaan? eikö he olisi voinut järjestää ulkoliikuntaa sen ajan kun muut ovat uimassa? Tuskin kyse oli puolesta luokasta.

Kun minä olin koulussa, meidän luokalla oli 2 tyttöä jotka eivät voineet osallistua liikuntatunneille (joku vamma tms.), heidän vapautetiin niistä, eikä kukaan siitä vetänyt herneitä nenäänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliturva nyt ainakin on ihan olematon, sen olen omakohtaisesti joutunut toteamaan.

Ilmainen koulutus ehkä. Toistaiseksi se on ilmainen, vielä. Ja jonkunlainen ilmainen sekundakouluruoka sentään on tarjolla vielä.

Suomi ei minusta ole enää ole mikään unelmamaa. Epäilen suuresti, että monessa muussa maassa kansalaisten elämä on helpompaa ja turvatumpaa.

Vierailija
24/31 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita hyviä puolia en keksi. Luonnon suhteellinen puhtaus on tietysti hyvä juttu, mutta harvoinpa sitä tulee luonnossa pyörittyä. Ja ihmisiä on todella vähän, mikä on joskus hyvä asia ja toisinaan taas ei.

Sosiaalinen kontrolli on vieläkin aika tiukkaa Suomessa verrattuna pariin muuhun maahan, joissa olen oleskellut, ja se on jossain mielessä hyvä juttu. Täällä monet köyhät ja tyhmätkin yrittävät pitää kulisseja yllä hyvässä mielessä kun taas esim Keski-Euroopassa alaluokka antaa mennä vaan kun on alamäki.

Vierailija
25/31 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi maailmanmittakaavassa todellinen luksusjuttu on, että puhdasta vettä on paljon ja se on älyttömän halpaa. Toki näin on myös Suomen lähimaissa, mutta jos vertaa jo suureen osaan Eurooppaan, niin tilanne on aivan toinen. Puhumattakaan maista, joissa on akuutti ja koveneva vesipula.

Usein jos päivä on ollut huono, mietin illalla suihkussa, miten hyvin mulla on asiat, että pääsen aina halutessani peseytymään omassa rauhassa, puhtaalla, juuri sopivan lämpöisellä vedellä, jota voi juoda suoraan hanasta ja joka ei käytännössä maksa juuri mitään. Absoluuttisesti suurimmalla osalla tämän maailman ihmisistä ei koskaan ole tuota tilannetta.

Vierailija
26/31 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatiin sitten tästäkin ketjusta, vaikka positiivisia asioita pyydettiin listaamaan. Näillä eväillä ja asenteilla asiat on varmasti paremmin tulevaisuudessa!

Ja sitä odotellessa ...... :)

Vierailija
27/31 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(juu on siina ongelmansa!), syntypera ei maaraa taysin koulutusta ja asemaa

Vierailija
28/31 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempainvapaat. Tuo siisteys on minusta kyllä ihan utopiaa ainakin kaupungeissa - jos oikeasti katsotte ympärillenne, niin kyllä on kaikenlaista roskaa joka puolella. Ihmiset ovat ihan sikoja; heittelevät roskat sinne tänne, eikä niitä kukaan kovin pikaisesti siivoa.

mutta Suomessa siivottomuus yllattaa kunnallisissa uimahalleissa ja kylpyloissa. Ei siella kiiretta pideta vaikka olisi verta lattialla tai oksennusta. Se leviaa ihmisten jaloissa pitkin.

Vierailija
29/31 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin listaisin nuo yhtäläiset oikeudet terveydenhoitoon ja koulutukseen.

Korkeakoulutetut opettajat ja toimiva koululaitos.

Ilmainen kouluruoka.

Ilmaiset kirjastot ja monet liikuntapaikat.

Täällä on älyttömän siistiä ja rauhallista: ulkona uskaltaa kuljeskella mihin aikaan tahansa yksin ja arvokasta omaisuuttakin uskaltaa kantaa mukana.

Hanasta tulevaa vettä voi juoda ja viemäröinti toimii.

Emme ole sodassa (omien rajojen sisällä tai niiden ulkopuolella).

Miehillä on vapaus olla menemättä asepalvelukseen.

Vankien olot ovat hyvät.

Toki huonojakin puolia on, mutta missäpä maassa ei olisi? Nämä ovat ne, jotka itse olen havainnut asuessani ulkomailla.

Vierailija
30/31 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oikeasti niin luksusta tulla maailman meluisista metropoleista Helsinki-Vantaan kentälle ja kuulla se hiljaisuus!

Vierailija
31/31 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ihan ole samaa mieltä.

Pankkipalvelut meillä toimii kuitenkin paremmin kuin niissä Euroopan maissa, joista minulla on kokemusta.

Muita ei nyt ihan yhtäkkiä tule mieleen.