Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AUTTAKAA! 1 vuotiaan nukuttamisessa tarvitsen neuvoja!

Vierailija
28.07.2010 |

eli ei poika tahdo nukahtaa omaan sänkyyn, mennään 21.00 nukuttamaan miehen kanssa sänkyymme lasta, menee 30min- 1h kun lapsi nukahtaa, siirretään oman sänkyyn ja siinä 00.00 lapsi herää eikä nukahda ellei oteta viereen.

ei siinä muuten mitään, mutta kun joutuu nukkumaan koiran unta ja alan olla jo turhan väsynyt tähän.

Sama päikkärit, nukahtaa mun viereen ja sitten vien omaan sänkyyn jossa nukkuu ihan hyvät päikkärit!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siis herätän häntä? juu ei onnistu, on herännyt kesken siirron ja itku huuto alkaa, eikä nukahda ennen kun otan viereen =/

ap

Vierailija
2/9 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtovaiheessa havahduttaa niin, että tietää nukkuvansa omassa sängyssä. Silloin ei hätäänny herätessään sieltä (eikä äidin tai isin vierestä).

Kyllä teillä taitaa olla unikoulu edessä, ei tuo kauhean järkevältä kuulosta että nukutatte lasta tunnin.

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne lapsenne nukkumaan viereen, tässä sen huomaa että sit itketään ku siitä ei pääse eroon ja se todellakin on nyt sata kertaa vaikempaa kuin sillon vauvana!

Vierailija
4/9 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, kuulostaa inhottavalta. Meillä yksivuotias teki tuota, muutamana yönä huusi sängyssään (pisimmillään yli tunnin) mutta kävi sitten itse nukkumaan. Emme siis menneet hänen luokseen tms.

Tästä lähtien jos on herännyt yöllä nukahtaa parin minuutin päästä itse. Ei tarvitse hakea viereen tai nukuttaa uudestaan.

Tuskaa nuo ekat yöt olivat kun lapsi saattoi huutaa yli tunnin, mutta nyt kun asiaa mietin niin kannatti!

Vierailija
5/9 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös se, että menette molemmat nukuttamaan lasta. Teette nyt nukuttamisesta aivan liian ison numeron. Siitä pitää saada tavallinen jokailtainen asia, johon ei tarvita molempia vanhempia eikä jatkossa kumpaakaan vanhempaa.

Illan pitää olla suht rauhallinen, jotta nukahtaminenkin sujuisi hyvin. Pitäkää kiinni tutuista iltarutiineista. Jos lapsella ei ole unilelua, voisiko sellaisen ottaa käyttöön. Meillä se toimii erittäin hyvänä nukuttajana. Muulloin sitä lelua ei käytetä, se on vain nukkumista varten.

Sitten laitatte pojan omaan sänkyyn ja peittelette ja sanotte hyvää yötä. Aluksi toisen pitää ilman muuta jäädä "nukuttamaan", mutta siis vain toisen! Sanotte lapselle, että omassa sängyssä on hyvä nukkua, kertokaa kaikkea mukavaa siitä. Silittäkää, laulakaa tuutulaulu tai mikä teidän lapselle sopiikin. Sitten istutte silmät kiinni sängyn vieressä. Heti ei kannata reagoida, vaikka lapsi nousisi ylöskin.

Meillä toimitaan näin 1,5-vuotiaan kanssa, joka ei tällä hetkellä nukahda yksin, mutta nukkuu ja nukahtaa kyllä aina omaan sänkyyn. Meillä tämä nukahtaminen sujuu kausittain. On kausia, että lapsi nukahtaa itse yksikseen ilman mitään ongelmaa, mutta sitten on näitä kausia, että vieressä on pakko istua.

Neuvolassa suositellaan nykyään tassuttelua, jota minäkin olen kokeillut. Voit kysyä siitä lisää omasta neuvolastasi. Mutta tuo eri sängyssä nukuttaminen ei palvele tarkoitusta. Se vain lisää nukahtamisen vaikeutta, kun lapsi herätessään huomaakin olevansa eri paikassa. vaikka se aluksi onkin hankalaa, niin kannattaa sinnikkäästi pitää kiinni omaan sänkyyn nukuttamisesta. Tsemppiä!

Vierailija
6/9 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma yksivuotiaamme nukahti juuri yöunilleen isin syliin keinuun. Tämä helle vaikuttanee osiltaan ettei uni meinaa silmään tulla. Maitopulloon yleensä nukahtaa yöunilleen syliin josta siirrämme tutin kanssa sänkyyn.

Päiväunille nukahtaa autoon, rattaisiin tai viereen tai siihen maitopulloon. Eipä myöskään tee mieli herätellä kun viimein nukahtaa.

Vierailija
7/9 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi esim. säikähtää, kun äiti ja isi eivät olekaan enää hänen vieressään, vaikka nukkumaan mennessä olisivat olleet (mieti, jos itse heräisit eri paikasta kuin olet nukahtanut!). Eli lapsi nukkumaan omaan sänkyyn jo ennen nukahtamista.

Kerronpa hieman meidän tilanteesta: "Vauva" nyt 9kk, oppi jo 2kk ikäisenä nukahtamaan yö unille yksinään omaan sänkyynsä. Tätä jatkui tuohon 8kk iän kynnykselle saakka, kunnes alkoi tajuton huuto ja rääky, kun jätettiin huoneeseen yksin nukkumaan. Kokeilimme huudatusta yli kuukauden, mutta nyt olemmem viikon verran laittaneet lapsen omaan sänkyyn ja joko minä tai lapsen isä jäädään samaan huoneeseen kirjaa lukemaan, mutta ei kiinnitetä lapseen huomiota eikä hän yletä meihin. Nukahtaa noin 15min minun kanssa, isän kanssa vie hieman pidempään. Seuraava askel on sitten taas se yksin nukkumaan jättäminen, mutta saa hieman odottaa, koska maanantaina koittaa ensimmäinen hoitoaamu;)

Tsemppiä teille! Askel kerrallaan!

Vierailija
8/9 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

patja itselle sängyn viereen, ni on mukavampi pötkötellä. Meillä tosin 5v tulee joka yö meidän viereen, mutta nukahtaa kuitenkin omaan sänkyyn

Vierailija
9/9 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei toimi ei... sitten kun vähän näytti siltä että voisi toimia, niin iski flunssa, otettiin sitten viereen ja emme vaan pysty valvomaan enempää! muuten olen ihan hirviö kaikkia kohtaan!

ap

ps. neuvolassa sanotaan että no voi voi, se nyt on tälläistä vauvan kanssa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme