Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten monta vuotta säilytätte vaatteita ennenkuin heitätte roskiin?

Vierailija
28.07.2010 |

Itselläni on jopa 10v vanhoja paitoja. Farkkuja pidän n.3v, jos säilyvät ehjinä, puseroita kauemmin, alushousuja 1-2v.

En ole muodin perään, enkä osaa heittää ehjiä vaatteita roskiin. Pidän sitten kotona, jos en kehtaa ihmisten ilmoilla niissä liikkua.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vaatteita pitkään, jos ne ovat mieluisia. 10 vuotta vanhoja on moniakin, ja vanhempiakin. Enkä heitä missään nimessä ehjiä käytettyjä roskiin, ne menevät kirpputorille.

Vierailija
2/8 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöstä poistuneet ehjät vaatteet viedään tietenkin kirpparille! Ainoastaan pahasti rikkoutuneet tai likaantuneet heitetään pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä ei enää voi käyttää. Käyttökelpoiset, mutta itselle epäsopivat/epämieluisat pistän UFFille tms., ne mitä en ukos kenenkään huolivan käytän loppuun tai muokkaan joksikin muuksi. Eli roskiin menee käytännössä vaan rikkinäiset sukat ja alusvaatteet, ja sitten jotain riekaleita jotka ei enää kelpaa edes pyöränpuhdistusräteiksi.

Vierailija
4/8 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten jos on ehjiä vaatteita, mitä en enää käytä, vien ne uffiin.

Toiset vaatteet päätyvät uffiin melko uusinakin, toisia vaatteita taas käytän vuosia ja vuosia kunnes ovat todella roskiskamaa.

Samoin lasten vaatteiden kohdalla, ehjät uffiin ja vain risat roskiin.

Vierailija
5/8 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan myyn kirppiksellä tai vien Uffille

Vierailija
6/8 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisin säilönyt niitä vuosikaudet. Vien ne Kierrätyskeskukseen siivouspuuskan osuessa kohdalle.

Vierailija
7/8 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ainakin nämä aktiivisessa käytössä:

-Nanson tummansininen trikoohousuhame 20v. Muistan, että se on ostettu Tervas-partioleirille 1990! Käytän sitä edelleen, on tosi hyvässä kunnossa.

- t-vihreä toppatakki, ostovuosi 1994. Aloitin lukion silloin.

- collegepaita, myös partioleirille ostettu 1990. Väri ajaton tummansininen :)

-liuta verkka- ja tuulipukuja yms ryysyjä mökkivaatteina. Vanhimmat sortsit vuodelta 1987! Siskoni ylppäreihin hommatut. Olin lapsena pullukka, joten mahdun ihan aikuisenakin näihin vaatteisiin.

- tosi paljon opiskelun alkuajoilla ostettuja vaatteita, ikää siis vähintään 10 -12 v! Muutin pikkukaupungista isoon, jossa oli peräti Lindex, H&M, sekä muita opiskelijankin budjettiin sopivia kauppoja.

Viimeksi olen ostanut alkkarit ennen esikoisen syntymää, eli neljä vuotta sitten! No, imetysliivejä ja äitiysalkkarit oon ostanut. Rintsikoita ostan useammin.

Miehen kanssa päätettiin, että käytetään nyt kaappien sisältö kertakaikkiaan loppuun, ennen kuin ostetaan uutta. Ja sittenkin jotain luomuhenkisiä hamppuvaatteita. Mun vanhemmat kävivät Intiassa ja kertoivat ihan kaameita juttuja sikäläisistä puuvillapelloista ja niiden työntekijöistä ja keinokastelusta, joka aiheuttaa mm. maan suolaantumista :(

Vierailija
8/8 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mäkään heitä roskiin kuin remonttivaatteet tai jos on mennyt niin risaksi, että ei voi korjata.

Kun en enää käytä vaatetta, niin vien kierrätyskeskukseen tai kirpputorille. Käyn vaatteet noin kerran vuodessa läpi ja poistan kaiken, jota en ole yli vuoteen pitänyt.

Ainoana poikkeuksena on iltapuvut ja urheiluvaatteet. Mulla meni monta vuotta, että en pyöräillyt vaikeiden raskauksien vuoksi, mutta pyöräilyhousut säästin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme