Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoisit jos eduskunta äänestäisi ei sukupuolineutraalille avioliitolle?

Vierailija
28.07.2010 |

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2010 klo 21:19"]

Olen itse bi, joten seksuaalivähemmistöjen asiat ovet erittäin lähellä sydäntäni, vaikka nykyään miehen kanssa olenkin.
Pitäisi päätöstä ihmisoikeusrikkomuksena.

[/quote]

MIten se voi olla ihmisoikeusrikkomus? Avioliitto ei ole mikään ihmisoikeus asia.

Vierailija
62/62 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisoikeuksien yleismaailmallisessa julistuksessa on mm. tällaisia kohtia:

"Kaikki ihmiset syntyvät vapaina ja tasavertaisina arvoltaan ja oikeuksiltaan." - 1. artikla

"okainen on oikeutettu kaikkiin tässä julistuksessa esitettyihin oikeuksiin ja vapauksiin, ilman minkäänlaista rotuun, väriin, sukupuoleen, kieleen, uskontoon, poliittiseen tai muuhun mielipiteeseen, kansalliseen tai yhteiskunnalliseen alkuperään, omaisuuteen, syntyperään tai muuhun tekijään perustuvaa erotusta. " - 2. artikla

"Kaikki ovat tasavertaisia lain edessä ja oikeutetut erotuksetta yhtäläiseen lain suojaan. " - 7. artikla

"Täysi-ikäisillä miehillä ja naisilla on oikeus solmia avioliitto ja perustaa perhe ilman minkäänlaisia rodusta, kansalaisuudesta tai uskonnosta johtuvia rajoituksia. Heillä on yhtäläiset oikeudet avioliittoon, avioliiton aikana ja sen purkamisen jälkeen." - 16. artikla

Kyllä mä noiden perusteella pitäisin tasa-arvoista avioliittolakia ihmisoikeuskysymyksenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän