Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muilla astmaisilla menee?

28.07.2010 |

Itselläni oli maanantai huono päivä, leposykekin oli 102. Eilinen oli parempi, mut tänään on vaikea taas hengittää.

Nyt vaan odottelen, että ulkolämpötila tippuis 28 asteeseen, että sais ikkunat auki.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

linkki: http://www.ilmanlaatu.fi/ilmanyt/nyt/ilmanyt.php?as=Suomi&rs=60&ss=208&…

Tuolla sivulla on myös muita mittauspisteita esim. Leppävaara, mutta ajattelin että tuosta Luukista näkee varmaan selvimmin, että ei ole normaalista ilmansaasteesta nyt kyse.

Meidän poika ei vielä ole reagoinut pienhiukkasille, mutta hieman arveluttaa lähteä esim. saaristoon, josta ei ihan heti pääse päivystykseen, jos hengitys käy turhan ahtaaksi.

Vierailija
2/8 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syke tosiaan noin 100 ja alapaine 50 yläpaine 100. Hiki tai oikeammin tuntuu, että lima puskee ihon läpi. Välillä epäilen jo sairastavani jotain sydänperäistä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti kun kohoaa yli -8 asteen.

Vierailija
4/8 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sais riemuita toisen huonosta olosta, mutta oikeasti tosi kiva kuulla, että muillakin astmaisilla tää helle nostaa sykettä. Mulla oli keväällä siitepölykaudella kans välillä syke yli 100:n, mutta silloin luulin, että johtu siitä, kun oli 5 eri astmalääkettä käytössä, mut ilmeisesti ihan vaan astmakin siis nostaa??? No, nyt on vain 2 astmalääkettä käytössä, joten olishan tässä vara vielä nostaa lääkkeitä, mutta jotenkin aina ajattelen, että josko ne helteet taittuis.

Et sä ole mitään lisälääkityksiä aloittanut nyt?

Mulla vielä silleen ankeaa, että joudun huolehtimaan nyt täysin kolmesta "lapsesta", sillä mies ei saa tehdä nyt mitään kun sillä on keuhkokuume. Normaalisti tämmöisellä kelillä mies ottais kokonaisvastuun ja mä keskittyisin vain pysymään hengissä.

Vierailija
5/8 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tabletti ja nenäsuihke.

Yritän pysytellä sisällä, meillä onneksi vain + 25 päiväsaikaan ja illalla/yöllä noin +20.

Mulla ainakin ollut tosi vaikea kevät ja kesä; väsynyt, voimaton, tukkoinen, 2 poskiontelotulehdusta jne.

Itse asiassa eilen tai toissapäivänä pohdin, että olenko saamassa keuhkoputken tulehduksen; oli tosi vaikea hengittää ja sattui rintakehään.

-2-

Vierailija
6/8 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan Venäjän metsäpalosauhut pysyy rajan sillä puolella.

Lämpö ei oloa heikennä.

Ainoastaan kovat pakkaset vinguttaa hengitystä

Vierailija
7/8 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole reagoinut lämpöön mitenkään! :)

Vierailija
8/8 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja erehtyy ottamaan pari askelta enemmän, niin heti alkaa hengästyttämään. Ja väsy on koko ajan, sellanen nuutunut olo. Talvella ei ole mitään ongelmaa. Tai noh, en mä silloinkaan pysty kävelemään reippaasti tai juoksemaan, ilman, että alkaa ottamaan henkeen, jos pakkasta yli -15.

Ja migreenikin vaivaa joskus, kun ei muista syödä/juoda tarpeeksi ja sokerit laskee ja jos ukkosta on ilmassa.

Ja iho on perseestä, kun mulla on atooppinen iho, joka ei siedä ollenkaan aurinkoa. Eli vähän aikaa auringossa ja bang, iho kutisee. Ja kun suihkussa saa ravata vähintään kaks kertaa päivässä, niin sekin pahentaa tilannetta. Ja hikoilu. Mä en normaalisi hikoile ollenkaan, en edes saunassa, vaikka istuisin tunnin (mitä en tee, koska saunssa tulee vaan huono olo) tai hikitreeneissä. Mutta nyt sitä hikeä tulee koko ajan, iho on nihkeä ja kostea. Eli sekin pahtentaa tilannetta.

Rusketun kyllä helposti ja olisinkin auringossa, mutta.. Eli ulkoilu on joko varjossa oleilua tai sitten vasta illalla ulos, kun aurinko ei enää paahda niin paljon. Mutta koiran kanssa on pakko käydä myös iltapäivällä pissalla eli..

Talvella iho on ihan siedettävässä kunnossa = ei tarvi ravata joka päivä suihkussa, pikainen suihkuttelu riittää illalla, ei hikoiluta jne.

Ja siitepöly.. Mennyt kevät oli perseestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi