Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisista ihmisistä koostuu narsististen ihmisten "hovi"?

Vierailija
28.07.2010 |

Tästä tuli mieleen tämä aihe: "on kerännyt ympärilleen suojamuurin ihmisistä jotka palvovat häntä ja pitävät suunnilleen pyhimyksenä"

Voikohan tosiaan ajatella että kaikki nuo olisivat ihan täysin aivottomia alistujia? Toisaalta en käsitä miksi kaikenlaisten luonnevikaisten kusipäiden täytyy antaa mellastaa vapaasti, että käytökseen ei puututa mitenkään...

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä on narsisti! Ihan uskomatonta! Todella pelottavaa tajuta tollanen (oon 30v) mutta myös tavallaan helpottavaa, sillä olen koko ikäni miettinyt,että mikä mun isässä on "vialla" kun siihen on niin helkkarin huono suhde, vaikka on tavallaan ihan hyvä ihminen...

Onneks olen muuttamassa 600km päähän siitä ja saan vihdoin tarpeeksi etäisyyttä siihen ihmiseen. Aina on myös tehnyt pahaa kattella sitä äidin nöyristelyä "hovina". Itse oon keikkunut siinä veitsenterällä, että kuulunko hoviin vai en... Luultavasti kuulun, sillä jotenkin hän sanomatta mitään suoraan, on aina kiristänyt mua rahalla.

Nyt se loppuu ja jatkan tai oikeastaan aloitan oman elämäni kaukana. Huh.

Vierailija
22/76 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsistin todellista luonnetta vaan kiillotetun ulkokuoren, joka saattaa olla hyvinkin hurmaava. Exäni kaverit tuskin uskoisivat edes, jos kertoisin heille muutamista exän tempauksista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsistin todellista luonnetta vaan kiillotetun ulkokuoren, joka saattaa olla hyvinkin hurmaava. Exäni kaverit tuskin uskoisivat edes, jos kertoisin heille muutamista exän tempauksista...

Vierailija
24/76 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että helpoiten narsisti kokoaa hovinsa hyväuskoisista ja kokemattomista ihmisistä.

23:lle: hyvä että tajusit asian! Käännä uusi lehti elämässäsi ja elä itsenäistä elämää.

terv. narsistin ex-vaimo

Vierailija
25/76 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollistaa sen etteivät todelliset luonteenpiirteet tule yleisesti esille vaan narsistin kykyjä ja hänen puhujanlahjoja ihaillaan. Narsistimies on usein "hyvän seuramiehen" maineessa ja juhlissa puhelias viihdyttäjä, mutta tyranni kotona, mitä iso osa hänen niin sanotuista kavereistaan ei uskoisi.

Vierailija
26/76 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheessä:

narsistin hoviin kuluu muu perhe, esim. vaimo joka ei uskalla tai taloudellisista syistä halua erota ja lapset, jotka pelkäävät uhkailevaa narsistista isää

-----------------

ps. työpaikalla moni kuuluu narsistin hoviin palvoen narsistia- tietämättä, että hän on narsisti...

esim. narsisti Hitlerin mponille alaisille kävi näin

Vierailija
27/76 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan ihminen, joka antaa ymmärtää olevansa erinomainen kaikessa (hullut vielä uskovat), osaa ottaa yleisönsä, pyrkii keskipisteeseen kadehdittavan vankalta vaikuttavalla itsevarmuudella jne kerää ihailijajoukkoa. Jos epäilee toisen kykyjä, saa usein kuulla epäilyjä kateudestakin. Kukapa nyt voisi sanoa tuosta ihmisestä mitään pahaa, varmaan olet vain kateellinen!

Todellisuus narsistista paljastuu usein vasta siinä vaiheessa, kun joutuu syystä tai toisesta hänen epäsuosiostaan. Ja koitapa siinä vaiheessa kertoa muille mitä tämä ihana ihminen on tehnyt - kukaan ei välttämättä usko.

Btw, epäsuosioon joutumista voi testata vaikka hankkimalla jotain mitä narsisti haluaisi, saavuttamalla jotain enemmän kuin hän tai kyseenalaistamatta narsistin täydellisyyttä tavalla tai toisella. Vaikkapa olemalla eri mieltä tai tietämällä jonkun asian paremmin kuin n. Narsisti raivostuu silmittömästi, ja pian huomaat, että oletkin hullun kiusaajan uhri etkä ystävä.

Itse tuntemani narsisti muuten kipuaa uskomattomalla vauhdilla niihin kaikkiin mahdollisiin vallan kahvoihin kuin vain mahdollista.

Vierailija
28/76 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 26, tästä alkaa uusi elämä :)

Ja 28 kuvaili meidän isän kyllä hyvin, juuri tuollainen se on!

Ja todellakin Se Suuri Asiantuntija! Suuttuu, jos joku on eri mieltä Hänen Korkeutensa kanssa! :( Niin kauan hänen kanssa on kiva jutella, kun on samaa mieltä. Todellisuudessa hän ei tunne mun yhtään, sillä en "uskalla" sanoa mielipiteitäni, sillä ne ovat kovin erilaiset hänen kanssaan.

Rakastan häntä silti, mutta olen varma, että pidempi välimatka on hyväksi mulle.

23

Vierailija
29/76 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ollenkaan niin älykäs, ei osaa/pysty juurikaan ylläpitämään tuollaista ulkokuorta, kaikki kyllä näkee ihan hyvin mikä se on. Sitä vaan ihmettelen, että miksi sitä sen ihmisen kusipäistä käytöstä siedetään niin "hyvin"?

ap

Vierailija
30/76 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta tällaisesta miehestä. Erosimme hänen kanssaan ja hän uhkasi tappaa minut ja seurata minua loppuelämäni, minne ikinä menenkin. Ei kestänyt sitä, että jäi yksin. Miehen ympärillä olleet naispuoliset ystävät jatkoivat samaa puhetta, olin hullu huora ja kaikkea muuta ja jos näkevät minut, niin ilmoittavat miehelle ja hänen kavereilleen, missä olen ja missä liikun. Vanhaa isääni, työnantajaani ja ystäviäni häirittiin. Kesti kuusi vuotta, että yksi hovin jäsenistä tuli järkiinsä ja lähestyi mua kertoen että on pahoillaan kaikesta tapahtuneesta. Ja kaikki fiksuja työssäkäyviä ihmisiä.

Vierailija
31/76 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40-vuotias mies ja en kyllä ole koskaan törmännyt narsistiin, mikä on outo juttu, kun kuuntelee monia ihmisiä, joista merkittävä osa sanoo ex puolisonsa olleen narsisti tai esimies, jne. Jotain tossa narsistin määritelmässä on kummallista, kun ei niitä ominaispiirteitä reaalimaailmassa näytä löytyvän ihmisistä riittävästi, jotta voisi tunnistaa tai leimata narisistiksi.

Tiedän yhden miehen, jolla on kyllä narsistisia piirteitä, mutta ei hänkään ole puhdas tapaus. Ko. hemmo oli työtön narkkari ja taparötöstelijä, jonka naisystävät vaihtuivat tiuhaan tahtiin, ja lapsia hankittiin lukuisia eri naisten kanssa, jne. Mutta tuokaan ei ollut täysin empatiakyvytön ja tuntui varsin rehelliseltä tapaukselta, tosin muutoin mies oli kyllä aivan hulttio ja rasittava mulkku.

Vierailija
32/76 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2010 klo 18:52"]

ei ole ollenkaan niin älykäs, ei osaa/pysty juurikaan ylläpitämään tuollaista ulkokuorta, kaikki kyllä näkee ihan hyvin mikä se on. Sitä vaan ihmettelen, että miksi sitä sen ihmisen kusipäistä käytöstä siedetään niin "hyvin"?

ap

[/quote]

Minulla on samankaltainen kokemus ja kyseessä myös työ"kaveri". Työyhteisössä monet eivät halua olla hänen kanssaan turhaan tekemisissä, mutta tietyt henkilöt kyllä. Vaikka hänen k***päisyytensä on erittäin ilmeistä. Minun kimppuuni hän kävi kun en suostunut mielistelemään, enkä olemaan paikalla vain häntä varten. 

Mielestäni se hovi on vastenmielinen. He kyllä tietävät miten tämä henkilö käyttäytyy pahimmillaan, mutta silti mielistelevät ja jopa heittävät lisää vettä myllyyn. Kai siitä tulee niille reppanoille jotenkin vahva olo.

Lisäys vielä, itse en ole aiemmin törmännyt narsistiin, tai ihmiseen jolla on noin paljon narsistisia piirteitä. Tämä yksi kyllä erottuu muista siltä osin.

Vierailija
33/76 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 08:18"]

muutoin mies oli kyllä aivan hulttio ja rasittava mulkku.

[/quote]

Sitten hän todennäköisesti oli vain rasittava mulkku. Oikeesti, mä olen suunnilleen sun ikäinen ja törmännyt elämäni aikana tasan tähän yhteen, joka saattaa olla narsisti. Mitään diagnooseja en ole pätevä antamaan tietenkään.

Ja uskomattomalta se tuntuukin, joutua sellaisen raivon ja vihan kohteeksi. Vain koska ei halua mielistellä ja ihailla toista sanomatta koskaan mistään omaa mielipidettään. 

t.34

Vierailija
34/76 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2010 klo 11:44"]

"on kerännyt ympärilleen suojamuurin ihmisistä jotka palvovat häntä ja pitävät suunnilleen pyhimyksenä"

Voikohan tosiaan ajatella että kaikki nuo olisivat ihan täysin aivottomia alistujia?

[/quote]

Ekana tulee mieleen Justin Bieber. Häntä palvotaan kuin pyhimystä. Häntä piirittävät pikkutytöt ovat todellakin aivottomia alistujia.

Vierailija
35/76 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin narsisti jonka tiedän on kerännyt seurakunnasta kilttien uskovien ja hoivaamisviettisten naisien hovin, kuuluu siihen pari miestäkin. Tämä narsisti osaa esittää kaltoinkohdeltua ressua taitavasti, joten saat muut manipuloitua auttamaan itseään joka tavalla. On rikas, mutta seurakuntalaiset avustavat tuomalla huonekaluja, rahaa jne jne narsistille.

On myös taitava esiintyjä ja mielellään onkin esillä, ja pitää "hengellisiä" puheita ja vetää ylistystä, joita ihaillaan.

Oikeasti on väkivaltainen, sadistinen mulkero, jonka pahuudella ei ole mitään rajaa. Tätä puolta hovi ei näe. Narsisti vihaa oikeasti naisia, mutta saa jotain tyydytystä naishovistaan.

Hovin naiset on ylikilttejä, kaltoinkohdeltuja, Raamatulla päähän lyötyjä tai muuten vaan naiiveja.

Vierailija
36/76 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäiseen kysymykseen löytyy kattavasti vastauksia vaikkapa facebookista. Narsistilla on paljon "kavereita" ja tyhjänpäiväiset minä-minä- minä kertomukset.

Vierailija
37/76 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit hakeutuvat yhteen toisten narsistien kanssa, ovat laumasieluja. Hoviväki on myös narsismispektrillä. Empatian kohdalla tyhjyys ja pätemisen tarve. Tykkäävät ottaa mallia primusmoottorikiusaajasta, antaa heidän buustia egolleen. Voivat myös oppia uusia alistamistapoja omaan käytöönsä, mikä on sairasta, säälittävää ja kieroutunutta.

Vierailija
38/76 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että äidilläni on piilonarsismin piirteitä ja olen itse ollut tavallaan hänen hoviaan ymmärtämättä sitä. Äiti uhriutuu niin tehokkaasti ja syvällä vakaumuksella että ostin hänen tarinansa itsestään ja maailmasta. Jos henkilö on omasta mielestään pyhimys ja uskoo siihen ihan vilpittömästi, niin ei tule niin helposti kyseenalaistettua hänen versiotaan tapahtumista tai edes huomattua kun käsitys ja teot ei vastaa toisiaan. Esim ettei ilkeys jotain ihmistä kohtaan olekaan oikeutettua tai kohtuullista puhumattakaan että olisi hyvien tapojen mukaista.

Vierailija
39/76 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavat johtajaa, suurin osa ihmisistä osaa luonnostaan tämän taidon, kääntyvät kuin puupalikat vedessä virtaussunnan mukaisesti. 

Vierailija
40/76 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä oli ehkä narsisti? Mutta ei sillä mitään hovia ollut. Ei tainnut olla oikein edes kavereita. Mutta se oli oikeasti älykäs ja joskus joku tuttavansa kehui älykkyyttä mutta kun oli oikeasti älykäs.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi