2 lasta ja nyt uusi mies, miten toimia??
Tilanne siis tämä: Minulla kaksi lasta edellisestä suhteesta, 3v. ja 8v., lasten isä ei ole ollut missään tekemisissä lasten kanssa 2,5vuoteen.
Nyt sitten bongasin itselleni uuden miehen. Jei!
Eli mitenkäs tänä nyt sitten hoidetaan, saan silloin tällöin lastenhoito apua vanhemmiltani ja kavereiltani, kuitenkin vain max. kerran kuussa yön yli. Miten ihmeessä pääsen tapaamaan tätä unelmieni miestä?? En nyt haluaisi lapsia tähän vielä sotkea, ennen kuin itse opin tuntemaan ko. miehen paremmin. Mies olisi halukas tapaamaan lapseni nopeastikin, mutta olen ollut niin kauan yksin lasten kanssa että haluan lasten tutustuvan häneen vasta kun itse olen varma koko tyypistä :)
Eli, apua! :)
Kommentit (10)
Tilanne siis tämä: Minulla kaksi lasta edellisestä suhteesta, 3v. ja 8v., lasten isä ei ole ollut missään tekemisissä lasten kanssa 2,5vuoteen. Nyt sitten bongasin itselleni uuden miehen. Jei! Eli mitenkäs tänä nyt sitten hoidetaan, saan silloin tällöin lastenhoito apua vanhemmiltani ja kavereiltani, kuitenkin vain max. kerran kuussa yön yli. Miten ihmeessä pääsen tapaamaan tätä unelmieni miestä?? En nyt haluaisi lapsia tähän vielä sotkea, ennen kuin itse opin tuntemaan ko. miehen paremmin. Mies olisi halukas tapaamaan lapseni nopeastikin, mutta olen ollut niin kauan yksin lasten kanssa että haluan lasten tutustuvan häneen vasta kun itse olen varma koko tyypistä :) Eli, apua! :)
viela vahan aikaa muuten sulla on kohta kolmas isaton lapsi.
Tilanne siis tämä: Minulla kaksi lasta edellisestä suhteesta, 3v. ja 8v., lasten isä ei ole ollut missään tekemisissä lasten kanssa 2,5vuoteen. Nyt sitten bongasin itselleni uuden miehen. Jei! Eli mitenkäs tänä nyt sitten hoidetaan, saan silloin tällöin lastenhoito apua vanhemmiltani ja kavereiltani, kuitenkin vain max. kerran kuussa yön yli. Miten ihmeessä pääsen tapaamaan tätä unelmieni miestä?? En nyt haluaisi lapsia tähän vielä sotkea, ennen kuin itse opin tuntemaan ko. miehen paremmin. Mies olisi halukas tapaamaan lapseni nopeastikin, mutta olen ollut niin kauan yksin lasten kanssa että haluan lasten tutustuvan häneen vasta kun itse olen varma koko tyypistä :) Eli, apua! :)
viela vahan aikaa muuten sulla on kohta kolmas isaton lapsi.
Minulla ei siis ole mikään kiire naimaan tämän miehen kanssa (vaikka kierukkakin löytyy) mutta tutustuminen ja yhdessä hengailu ja ajan vietto on enemmän ongelmani.. En nyt voi häntä meillekään heti kutsua, johan lapsetkin ihmettelee mikäs mies toi nyt on? Kahvillekaan en voi lähteä koska lapset on kotona jnejnejne. Koulu ja päiväkoti alkaa pian, mutta silloinkin mies on töissä päivät pitkät. Mitä tässä sitten tekis??
Joten ratkaisin asian niin että käytiin puistoilemassa ja sanoin lapsille, että äidin kaveri tulee mukaan.Mainitsit kyllä että et halua lasten tapaavan häntä, en olisi itsekkään halunnut, mutta vaihtoehtoja ei ollut.
Mies kävi meillä myös välillä kahvilla.
Vaihtoehtona myös on että otat Mannerheiminlastensuojeluliitolta pariksi tunniks sillon tällöin hoitajan lapsillesi.
Meillä kävi niin, että lapset tykkäsivät kun mies oli puistossa kanssamme ja kemiat pelasivat kaikilla muutenkin yhteen.Nyt yhteisiä vuosia takana jokunen ja asiat mallillaan.
Tsemppiä :)
Kysy tuttavilta, ystäviltä, etsi netistä.
Jos ei onnistu, niin sitten vaan treffaat lastesi kanssa tätä miestä.
kun lapset nukkuu? Vai kukkuuko 8v. jo yömyöhään?
kuten joku täällä jo kirjoitti, että mies saa tulla mukaan vaikka leikkipuistoon / sisähuvipuistoon / rannalle "kaverina". Ei mitään halailua sitten tms. mitä et normaalistikaan tee vieraampien ihmisten kanssa, jotta lapset eivät mene hämilleen!
No, ainakin omat lapseni ovat niin tarkkavaistoisia, että jokunen vuosi sitten kun eräs kandidaatti istui mun kanssa sohvalla juomassa iltakahvia, niin esikoinen ei millään malttanut käydä nukkumaan ja tuli ovelle tapittamaan niin tietäväisen näköisenä että...!!!
Tai sitten tosiaan kaikki mahdolliset lastenhoitajat kehiin; naapurit, lähipiirin opiskelijatytöt, sukulaiset... Lapset pariksi tunniksi heille ja mamma uutta miestä koeajamaan!
Tsemppiä! Olisinpa itsekin löytänyt kelvollisen miehen!
terkuin kahden yh
Voi, olisipa ollut näin lämmin kesä. Nimittäin istuttiin mun parvekkeella juttelemassa yöt pitkät lasten mentyä nukkumaan.
Lapset olivat kyllä tavanneet hänet, kun hän kävi kahvilla yksi lauantai iltapäivä. Jos olisivat heränneetkin yöllä, eivät olisi ihmetelleet kuka vieras siellä istuu.
Mulla oli muutenkin usein tapana ystävieni kanssa tehdä yöpalaa ja istuskella teepannun kera parvekkeella, joten lapset välillä kävivät yöllä vessassa, eivätkä edes vilkaisseet parvekkeelle.
Onnea matkaan, toivottavasti sinulla menee yhtä hyvin kuin mulla. Yhteen muutettiin, mutta valitettavasti jouduin tuottamaan pettymyksen miehelle, kun hän kevättalvella kosi, tai pyysin harkinta-aikaa ja sen sainkin.
Ei kai tässä auta muu kuin hengata vaan "kaverina" kuten joku sanoikin. Kaipa se siitä lähtee :) toivottavasti ainakin ;)
olen pääkaupunkiseudulla asuva 22-vuotias lastenhoitaja... :)tarjoankin nyt Teille lastenhoitoapua,erityisesti viikonloput sopisi.. ota yhteyttä: laurasantala@jippii.fi
t:Toinen jolla sama ongelma