Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka aina ovat kokeneet olevansa ulkopuolisia ja varoneet

Vierailija
27.07.2010 |

tyrkyttämästä omaa seuraansa, koska niin usein on tehty selväksi, että et sovi/kelpaa varsinkaan ns. menestyjien porukoihin?

Itsetunto tai sen puute kai tällaista huonommuuden tunnetta aiheuttaa sekä kokemukset aina lapsuudesta ja peruskouluajoista lähtien siitä, että ne luokan äänekkäät ja suositut ydinjengiläiset ovat tehneet selväksi, ettet ole tarpeeksi hyvä heidän seuraansa.

Onko muilla tämmöisiä kokemuksia ja millaisia taustoja olette kyenneet tunteillenne yksilöimään? Olen itse nyt tunnistanut tämän vierauden ja ulkopuolisuuden tunteen itsessäni ja alkanut tietoisesti taistelemaan paremman itsetunnon puolesta.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, suositut ydinjengiläiset ovat aika pieni ryhmä. Eikö sinulle kelvanneet ne muut tuon jengin ulkopuolelle jääneet? Valikoitko sinäkin? Halusitko vain tuohon jengiin?

Vierailija
2/17 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on vaan erilainen luonne. Vai haluatko välttämättä kuulua juuri heidän porukkaansa?

Mä muistan aina lukion pihalla, kun aina aamulla ennen koulua joku ydinjoukko keskittyi pihaan jauhamaan kakkaa eli naureskeltiin turhanpäiväisille tv-ohjelmille tms.

Jos sua ei sellaiset asiat kiinnosta, keskityt niihin, jotka kiinnostaa ja löydät ystävät samanhenkisten porukasta.

Niin se vaan menee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan löytänyt itselleni sydänystäviä, "yhteyttä" vaan ei ole ollut. Olen sairastanut aikuisiässä masennuksen jolloin syy siihen aina olleeseen pahaan oloon löytyi... Siitä olen onneksi toipunut, ja terveenä pysynyt. Masennuksen jälkeen olen paljon rohkeampi ja jotenkin enemmän sinut itseni kanssa.

Vierailija
4/17 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, suositut ydinjengiläiset ovat aika pieni ryhmä. Eikö sinulle kelvanneet ne muut tuon jengin ulkopuolelle jääneet? Valikoitko sinäkin? Halusitko vain tuohon jengiin?

Mulla oli kyllä kavereita, mutta koin, että mihinkään satunnaiseenkaan kontaktiin en kelvannut tietynlaisten menestyjäporukoiden kanssa. Siis tarkoitan, että ihan pelkkä ystävällisyys ja kuulumisten kyselykin tulkittiin semmoiseksi "mitä sä oikein yrität tyrkyttää seuraasi" ja erityisesti tytöt halusivat mielelläään tulkita asian niin, että yritin iskeä ydinjengin poikia. En tiedä, tätä on jotenkin vähän vaikea selittää, mutta huomaan, että tämä sama tunne on jatkunut ihan aikuisiälle asti.

Vierailija
5/17 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko väkisin johonkin ns. "ydinjoukkoon", jotka menestyvät, vai?

Vierailija
6/17 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ei ole koskaan osoitettu etten kelpaa seuraan. En tiedä mistä mun ulkopuolisuuden tunnejohtuu.

Vierailija
7/17 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko kelvannut itsellesi vasta sitten, kun TUO porukka olisi kelpuuttanut sinut?

mutta koin, että mihinkään satunnaiseenkaan kontaktiin en kelvannut tietynlaisten menestyjäporukoiden kanssa.

Vierailija
8/17 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko väkisin johonkin ns. "ydinjoukkoon", jotka menestyvät, vai?

Haluan opettaa itseni ajattelemaan, että olen riittävän hyvä sellaisena kuin olen ja todennäköisesti ainakin lapseni ja mieheni ja muutama elinkäinen ystäväni pitävät minusta.

Elin pitkään viattoman naiivissa kuplakuvitelmassa, jossa oletin, että ihmiset ovat tasavertaisia ja voivat ystävystyä ja jopa jutella keskenään. Tämä kai teini-iässä vaikutti siihen, että tein itseäni tykö myös niille, jotka ilmeisesti kokivat olevansa kaltaisiani taviksia ylempänä. Ja sehän tiedetään, miten hyvin juuri teini-ikäiset osaavat löytää ne sanat, joilla tehdään toiselle hänen paikkansa selväksi.

Vierailija
9/17 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ei ole koskaan osoitettu etten kelpaa seuraan. En tiedä mistä mun ulkopuolisuuden tunnejohtuu.

Koska jos on yhteisiä mielenkiinnonkohteita, niin on helppo tutustua ja jutella?

Mikä sinua kiinnostaa?

Vierailija
10/17 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini aina korosti iloisuutta, ystävällisyyttä, hyviä käytöstapoja ja reippautta. Olin lapsena vähän ujo, mutta missä tahansa oltiinkin, äiti tyrkkäsi minut minkä tahansa lapsilauman sekaan ("menet vaan reippaasti ja iloisesti sinne mukaan").

Kun sitten tällä reippaudella, ystävällisyydellä ja iloisuudella tulikin murrosiässä (ja jo sitä ennen) tyrmätyksi siksi, että oli merkittömät farkut, oli se kuin tiskirätti vasten naamaa. Minä siis lapsena vielä ainakin kuvittelin, että se hyvänä kaverina oleminen riittäisi, enkä ymmärtänyt pysyä omassa kastissani.

Vierailija
11/17 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini aina korosti iloisuutta, ystävällisyyttä, hyviä käytöstapoja ja reippautta. Olin lapsena vähän ujo, mutta missä tahansa oltiinkin, äiti tyrkkäsi minut minkä tahansa lapsilauman sekaan ("menet vaan reippaasti ja iloisesti sinne mukaan").

Kun sitten tällä reippaudella, ystävällisyydellä ja iloisuudella tulikin murrosiässä (ja jo sitä ennen) tyrmätyksi siksi, että oli merkittömät farkut, oli se kuin tiskirätti vasten naamaa. Minä siis lapsena vielä ainakin kuvittelin, että se hyvänä kaverina oleminen riittäisi, enkä ymmärtänyt pysyä omassa kastissani.

Been there & got the t-shirt.

Vierailija
12/17 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. Meidänkin luokalla oli yksi siivoojan tytär, jolle sukulaiset osti merkkifarkkuja, joilla sitten lesoili. Se oli silloin ala-asteella, kun housut olivat tärkeämpiä kuin ihmiset.

Vierailija
13/17 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se "ydinjengi" oli teineinä itseään korostavia omahyväisiä diivoja, joita nykyään aikuisina voi jopa hävettää tuonaikainen käytöksensä?

Vierailija
14/17 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se "ydinjengi" oli teineinä itseään korostavia omahyväisiä diivoja, joita nykyään aikuisina voi jopa hävettää tuonaikainen käytöksensä?

Terveisiä luokkakokouksesta =DD

Vierailija
15/17 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai mitä ;)

Vierailija
16/17 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"myyntipäällikkö tässä uhoaa tanssilattialla Lady Gagan tahtiin purjehdusruskettunutta hauistaan pullistellen vaimon ostama Gantin kauluspaita päällä ydinjoukkoon kuuluneen megabeiben hytkyessä ja kikatellessa vieressä".

terv. luokkakokousretkeillyt

Vierailija
17/17 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, paitsi yksi näistä ex-komistuksista alkoi kyllä vonkaamaan seksiä megalomaanisen jurritilan saavutettuaan. Tällaista sattui kyllä myös silloin lukiossa ja koulussa viikonlopun jälkeen ei sovinnut taaskaan edes tervehtiä (vaikkei seksiä oltu harrastettukaan =D)

Oijoi, että näistä on riittänyt hupia.

"myyntipäällikkö tässä uhoaa tanssilattialla Lady Gagan tahtiin purjehdusruskettunutta hauistaan pullistellen vaimon ostama Gantin kauluspaita päällä ydinjoukkoon kuuluneen megabeiben hytkyessä ja kikatellessa vieressä".

terv. luokkakokousretkeillyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi